Scania fölény az ETC teszten
Az ETC – European Truck Challenge – az egyik legtekintélyesebb és legbefolyásosabb sajtóteszt. A tavaly novemberben megrendezett kihíváson a DAF, az Iveco, az MAN, a Mercedes-Benz és a Scania vett részt vontatóikkal. Az eredmények kiértékelése után egyértelműen a Scania kapta meg a „fogyasztás bajnoka” jelzőt a legkisebb üzemanyag-fogyasztást, ugyanakkor a legnagyobb átlagsebességet elérve.

Az évente megrendezésre kerülő ETC tesztet két német kiadóvállalat szervezi, az eredményeket és magát a tesztet is 16, tehergépkocsikkal foglalkozó szaklap veszi át Európában. A 2014-es megmérettetésre az alábbi járművek sorakoztak fel a rajtrácshoz:
- DAF XF 440 SpaceCab MX 11 (440 LE, 2.100 Nm)
- Iveco Stralis 420 Hi-Way Cursor (420 LE, 1.900 Nm)
- MAN TGX 18.400 XLX D 26 (400 LE, 1.900/2.100 Nm)
- MB Actros 1843 Streamspace 2.5 (428 LE, 2.100 Nm)
- Scania G 410 Highline DC 13 (410 LE 2.150 Nm)
A teszt legfontosabb feladata, hogy megbízható információval lássa el az ügyfeleket az egyes járműtípusokról, még a beszerzési döntés meghozatala előtt. A teszt ezért a működési költségekre, üzemanyag-fogyasztásra, illetve a javítási-, karbantartási költségekre koncentrál. Mivel a tulajdonosok számára a fentiek közül az üzemanyag-fogyasztás az egyik döntő tényező, ezért a teszt során az üzemanyag-költségek az átlagsebességgel együtt kiemelt szerephez jutnak.
Az ETC szervezői úgy döntöttek, hogy minden járműnek meghatározott fordulatszám-tartományokban kell működni. Ezért a Scania tehergépkocsi az Opticruise váltórendszer „Standard” üzemmódjában teljesítette a tesztútvonalat az üzemanyag-fogyasztás szempontjából kedvezőbb eredményt biztosító „Economy” üzemmód helyett. Mindezek ellenére a Scania G410-es vontató megmutatta képességeit és bebizonyította, hogy milyen kiemelkedő teljesítményre képes. A jármű átlagos üzemanyag-fogyasztása 29,4 liter lett 100 kilométerenként, a második helyen végzett Mercedes-Benz 29,9 literes eredményt ért el. A svéd gyártó autójának átlagsebessége is verhetetlennek bizonyult, 71,5 km / órát ért el, amelyet a Mercedes-Benz követett 70,8 km / órával.
„Az eredmények újabb bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy mennyire sikeresek a Scania Euro 6 motorjai.” – mondta Christopher Podgorski, a Scania tehergépkocsikért felelős alelnöke. „2014 folyamán a Scania szinte mindegyik fontos sajtóteszten diadalmaskodott üzemanyag-fogyasztásával, ami az európai fuvarozóvállalatok figyelmét sem kerülhette el. Mindez a megbízható termékkel párosítva, a Scania jelentős piaci részesedésbeli növekedését okozta a tavalyi év folyamán, és biztos vagyok benne, hogy ezt a lendületet áthoztuk 2015-re is.”
Az ETC teszteredményeket számos európai szaklap közölni fogja, így a DVZ Deutsche Logistik-Zeitung, Németország; KFZ-Anzeiger, Németország; Trailer-Journal, Németország; Frankfurter Allgemeine Zeitung, Németország; Nieuwsblad Transport, Hollandia; Svensk Åkeritidning, Svédország; Fleet Transport, Írország; Danske Vognmaend DTL, Dánia; Truck auto.pl, Lengyelország; Dopravni Noviny, Csehország; Bulgarski Transporten Vestnik, Bulgária; Kamioni, Bulgária; Tranzit, Románia; Traktuell, Ausztria; Mobilität, Svájc; Devir Saati, Törökország.
A Scaniáról
A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások, amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 40 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2013-as évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 86 milliárd svéd koronát, míg nettó eredménye 6,2 milliárd svéd koronát tett ki.
Forrás: Scania
(Ezt a cikket 456 alkalommal tekintették meg.)