DAF Hírek Járműtechnika Márkahírek Újdonságok

A DAF tovább erősíti piacvezető pozícióját a szállítási hatékonyság terén

2015 elején a DAF rengeteg újítást mutat be meglévő termékcsaládjaiban, amelyek nagyban hozzájárulnak majd a szállítási hatékonyság optimalizálásához. Ilyen például a PACCAR MX motorok teljesítménynövelése olyan innovatív technológiákkal kombinálva, mint a prediktív sebességtartás, a prediktív sebességváltás és az akár 4-5% üzemanyag-megtakarítást is lehetővé tevő Eco mód. Az új légterelők és sárvédők további megtakarításokat tesznek lehetővé. Ezek a fejlesztések mind a „DAF Transport Efficiency” programjának a részét képezik, amelynek célja, hogy új termékekkel és szolgáltatásokkal a lehető legnagyobb megtérülést érje el kilométerenként.

  • Akár 5% üzemanyag-megtakarítás
    – PACCAR MX-11 és MX-13 motorfejlesztések
    – ECO mód
    – Prediktív sebességtartás és prediktív sebességváltás
  • Új légterelők és sárvédők
  • Továbbfejlesztett motorfék-teljesítmény és csökkentett üzemeltetési költség
  • DAF MultiSupport Uptime Plus

A további hatékonyságnövelés érdekében az eddig is sikeres PACCAR MX-11-es és MX-13-as motorok jelentős optimalizáláson mentek keresztül. A 10,8 literes MX-11-es motor most továbbfejlesztett olajkezelési rendszerrel rendelkezik, az újratervezett égéstérnek, a továbbfejlesztett üzemanyag-befecskendezésnek és a még kifinomultabb szoftvernek köszönhetően pedig még hatékonyabb égést biztosít.

A 12,9 literes PACCAR MX-13-as motor új turbófeltöltőjének köszönhetően javult az áramlás, az új vezérműtengely pedig optimálisabb szelepvezérlést biztosít. A PACCAR MX-13-as motor szintén rendelkezik a továbbfejlesztett olajkezelési rendszerrel, amely tovább csökkenti a súrlódási veszteséget, a még hatékonyabb kétfokozatú vízpumpával és az optimalizált szoftverrel.
DAF PACCAR MX 11 engine 640A 12,9 literes PACCAR MX-13-as motor új turbófeltöltőjének köszönhetően javult az áramlás, az új vezérműtengely pedig optimálisabb szelepvezérlést biztosít. A PACCAR MX-13-as motor szintén rendelkezik a továbbfejlesztett olajkezelési rendszerrel, amely tovább csökkenti a súrlódási veszteséget, a még hatékonyabb kétfokozatú vízpumpával és az optimalizált szoftverrel.

Az eddig is kiváló üzemanyag-fogyasztásáról híres PACCAR MX-11-es és MX-13-as motorok ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően most akár 2%-kal is gazdaságosabban üzemeltethetőek, ez persze függ az alkalmazástól és a körülményektől. A multi-pulse befecskendezésnek köszönhetően a motorok még halkabban járnak, mint eddig.

Még erőteljesebb motorfék a nagyobb hatékonyság érdekében
A PACCAR MX-13-as motor fejlesztései nemcsak az üzemanyag-fogyasztást javítják, pozitívan hatnak a motorfék teljesítményére is. A motorfék teljesítményének 20%-os növekedésével (360 kW 2000 ford/perc mellett) a legtöbb alkalmazás esetén kiváló alternatíva a lassítófék helyett. Az MX Engine Brake – mely három fokozatban, a kormányoszlopról vezérelhető – jelentős előnyöket kínál a beszerzési költség, a súly és az üzemanyag-fogyasztás terén.
DAF Eco Mode 640ECO mód
Az Eco mód egy új alapfunkció minden PACCAR MX motorral szerelt Euro 6 CF és XF modellek esetén. Az Eco mód az első tizenegy sebesség esetén 10%-kal csökkenti a motornyomatékot, tovább csökkentve a napi üzemanyag-fogyasztást (1%). A legtöbb forgalmi szituáció amúgy sem igényel teljes kigyorsítást, mégis ez a funkció egy gombnyomással elérhető.

Prediktív sebességtartás és prediktív sebességváltás
A prediktív sebességtartás egy kiváló példája a DAF Transport Efficiency filozófiájának. Ez a funkció — a prediktív sebességváltással együtt — az Euro 6 CF és XF modelleknél érhető el. A jármű fokozott hatékonyságához ezek, a DAF tervezőcsapata által fejlesztett, kifinomult technológiák is hozzájárulnak.

A prediktív sebességtartás speciális GPS-technológiát alkalmaz a jármű pontos helyzetének meghatározásához, továbbá így méri fel a következő 1–2 kilométer során várható vezetési körülményeket. Valójában a rendszer „előrenézve” számít az emelkedőkre és a lejtőkre.
A megadott tartományon belül a prediktív sebességtartás meghatározza a megfelelő sebességet, a prediktív sebességváltás pedig kiválasztja a megfelelő fokozatot.
DAF Predictive Cruise Control 640Mindkét technológia kiindulópontja, hogy a jármű a lehető leghosszabb ideig haladjon a lehető legmagasabb sebességfokozatban, így tartva a legoptimálisabb fordulatszámot. Mikor egy emelkedő vége már közel van, a rendszer mindent megtesz azért, hogy ne kelljen visszakapcsolni egy alacsonyabb fokozatba. Ha egy emelkedőt azonnal lejtő követ, az emelkedő teteje előtt a rendszer kevesebb üzemanyagot fecskendez a motorba és a jármű tömegét használja fel, hogy a kamiont átsegítse a dombtetőn.

Egyes esetekben a prediktív sebességtartás engedélyezheti a jármű sebességének csökkenését a beállított érték alá, például, ha a jármű egy domb tetejét már majdnem elérte, a rendszer „tudja”, hogy a helyzeti energia újra a kívánt szintre fogja növeli a sebességet a lejtő során. A prediktív sebességtartás ideiglenesen engedélyezhet az előzetesen megadottnál magasabb sebességet — természetesen az előre beállított toleranciaértéken belül — tekintettel az üzemanyag-fogyasztás lehető legnagyobb mértékű csökkentésére.

A prediktív sebességtartásnak és a prediktív sebességváltásnak köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás akár 3%-kal is csökkenhet, főleg dombos útszakaszokon.

Új légterelők és sárvédők
A DAF Transport Efficiency programjának részeként az optimális aerodinamika és a lehető legkisebb üzemanyag-fogyasztás érdekében az elérhető légterelők és sárvédők palettája tovább bővült.
DAF XF 2015 640Az alvófülkével ellátott Euro 6 CF modellhez új aerodinamikai megoldást fejlesztettünk ki, amely egy 10 cm-rel magasabb tetőlégterelőt és egy 2,55 m átmérőjű sárvédőt tartalmaz, így pedig mindössze 5 cm rést hagy a vontató és a pótkocsi között. Kimondottan a Low Deck járművek számra lett kifejlesztve egy új tetőlégterelőt, amely a 4 méter magas utánfutókhoz állítható.

Még több információ a járművezetői teljesítményt támogató rendszeren keresztül
Nyilvánvalóan a vezetőnek kiemelt szerepe van az üzemeltetési költségek csökkentése, különösen az üzemanyag-fogyasztás terén. A DAF éppen ezért fejlesztette ki a járművezetői teljesítményt támogató rendszert az LF, CF és XF modellekhez. Részletes információkat biztosít a vezetőnek az üzemanyag-felhasználással, a várható forgalommal és a fékezési viselkedéssel kapcsolatban. Ezenfelül a központi információs kijelző tippeket is ad a járművezetőnek az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére.
DAF 14233 87017 640Új funkcióként a tachográf adatai most már megjelennek a központi információs kijelzőn, ezáltal a vezető könnyen áttekintheti a megtett utat és a sebességet, így kerülve el az esetleges szabályszegéseket. A kijelzőn megjelenik a következő szervizellenőrzés közelgő ideje is, így biztosítva a rendszeres karbantartáson keresztül a maximális járműhatékonyságot. A járművezetői kártya alapján a vezető kényelme érdekében a DPA automatikusan átvált a kívánt nyelvre.

DAF Transport Efficiency
A 2015-ös termékinnovációk részét képezik a DAF Transport Efficiency programjának. Ezek olyan új és kiterjedt technológiák, melyek célja tovább növelni a kamionok teljesítményét az alacsonyabb üzemeltetési költség és az optimális jármű-elérhetőség segítségével. A termékek mögött meghúzódó rengeteg szolgáltatás is fontos szerepet játszik ezen cél elérésében. A PACCAR Parts biztosítja az alkatrészek első osztályú előkészítését, míg a DAF páratlan nemzetközi szervizhálózata (ITS) garantálja a maximális rendelkezésre állást. Az alacsony üzemeltetési költségekhez a PACCAR Financial Services vonzó finanszírozási megoldásokat kínál.

A MultiSupport javítási és karbantartási szerződések Uptime Plus opcióval, melyek a nem tervezett leállásokra is kínálnak pénzügyi kárpótlást. Ez a nyilatkozat bizonyítéka annak, hogy a DAF Transport Efficiency kezdeményezése nem csak a leghatékonyabb kamionok kialakítására korlátozódik, hanem egy teljes szolgáltatási ajánlat a maximális hatékonyság elérése érdekében.

Forrás: DAF
.

(Ezt a cikket 256 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .