Baleset-megelőzés Biztonság Hírek Rendezvények Versenyek

ISDC: Harmadik hete üldözik a Fuvarozót

Féltávnál az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenye

Félidejéhez ért az ISDC, vagyis az autós szakmák első hazai közlekedésbiztonsági versenye. A dobogón tartja magát a Fuvarozó, a Szervizes és a Futár, miközben a résztvevő autóversenyzők között összesítésben nagy csata van kialakulóban.

isdc

Lezárult az autós szakmák közlekedésbiztonsági versenyének (I-Cell Safe Drivers’ Competition – ISDC) harmadik fordulója, a versenyzők immár három hete igyekeznek minél biztonságosabban közlekedni a közútjainkon. A harmadik hét pontozása alapján a Fuvarozó, a Szervizes és a Futár állnak az élen, mögöttük kissé leszakadva következnek a többiek. Ifj. Tóth János az eddigiekhez képest több hibával közlekedett, míg Bús Edina nagyot javított: heti eredményei alapján a dobogó harmadik fokát is megközelítette.

A verseny első három hetének összesített eredményei alapján a Fuvarozó még mindig magabiztosan őrzi elsőségét, de egy percre sem nyugodhat, hiszen a Szervizes a nyomában „lohol”. A Futár ismét őrült nagy távot, egy hét alatt szinte pontosan háromezer kilométert tett meg, összességében pedig már 8748,7 kilométert, ami több, mint az őt megelőző két résztvevő (Fuvarozó és Szervizes) által megtett táv együttvéve. Az ISDC két sztárja között mindeközben egészséges vetélkedés van kialakulóban, hiszen Bús Edinának sikerült megelőznie ifj. Tóth Jánost, és ezzel feljönnie a negyedik helyre az összesítésben.

A harmadik fordulóban (2014. december 10. és december 17. között) megtett kilométerek, és az elért pontszámok:

Helyezés

Résztvevő

Megtett kilométerek Elért pontszám (max. 1000)
1.

Fuvarozó

1753 960
2. Szervizes 693,2 882
3. Futár 3001,4 857
4. Bús Edina autóversenyző 459 851
5. Buszvezető 1322 735
6. ifj. Tóth János autóversenyző 422,5 646
7. Értékesítő 379,1 622
8. Taxis 1035,2

612

Az ISDC összesített eredményei három hét után, a verseny félidejében:

Összesített helyezés

Résztvevő

Megtett kilométerek Elért pontszám (max. 1000)
1.

Fuvarozó

5615,4 949
2. Szervizes 2793,6 885
3. Futár 8747,8 871
4. Bús Edina autóversenyző 1035,1 814
5. ifj. Tóth János autóversenyző 1562,9 770
6. Értékesítő 2119,8 746
7. Buszvezető 4896 728
8. Taxis 2791,8

625

Kolozsvári Antal, a Tanpálya vezetéstechnikai szakreferensének értékelése:
„Az újabb ciklus eredményeinek vizsgálata során megállapítható, hogy a tesztelőkben tudatosulnak a készülék használatából adódó előnyök. Lassan, de hozzászoknak a jelzésekhez, és törekszenek a kisebb számú hibajelzés begyűjtésére. Nyilván a közlekedési szituációktól függően reagálnak a kapott jelzésre, de többször tapasztalható, hogy a komplex helyzetben, mindig a kisebb veszélyt jelentő műveletet végzik, a nagyobbakat pedig elkerülik, annak árán is, hogy a készülék egy-egy hibajelzést regisztrál. Valamennyien a balesetmentességre törekedve közlekednek, és ha a teszt időszak végére remélhetőleg a most regisztrált apróbb hibáktól mentesen fognak közlekedni, akkor a törekvéseink elérik a céljukat.

Megítélésünk szerint javulni fog a járművezetői szabálykövető magatartás szintje, ha még több figyelmet fordítanak a gyalogosan és gépkocsikkal közlekedőkre, ami már önmagában is garancia a kulturáltabb és biztonságosabb közlekedésre.”

Hogyan történik az értékelés?
A versenyben nem kitalált szereplők, hanem valódi hivatásos sofőrök, a legismertebb autós szakmák képviselői vesznek részt, méghozzá saját munkaeszközükkel, a mindennapok során vezetett járművükkel. A beépített flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz a hathetes verseny során egyfajta „harmadik szemként” folyamatosan figyeli és elemzi a járművek előtt zajló történéseket és közlekedési helyzeteket. A rendszer az elülső ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes.

A hibátlan vezetés az egyes kategóriákon belül és összesítve is 1000 pontot ér, melyből az események alapján különböző hibapontokat vonnak le az értékelés során. Egy esemény 1-10 közötti hibapontot eredményez az esemény súlyossága és a jármű sebessége, illetve sebességtúllépés esetén a túllépés mértéke szerint. Az összes hibapont súlyozva van a megtett távolsággal: hosszabb távon ugyanannyi hiba kevesebb hibapontot eredményez.

Az értékelésben heti 1000 pontot kap az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került, azt ugyanakkor már a hathetes verseny rajtjánál leszögezte az értékelésben résztvevő vezetéstechnikai instruktor, hogy maximális pontszámot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetne el, hiszen a mindennapi közlekedésben elkerülhetetlenül adódnak konfliktushelyzetek, amelyeket a rendszer automatikusan regisztrál.

A verseny heti és összesített eredményeit a verseny honlapján (www.icell.hu/verseny) és Facebook-oldalán (http://on.fb.me/1xTdQFX) kísérhetik figyelemmel az érdeklődők.

###

Az i-Cell idén tizenhatodik éve a telematika leginnovatívabb magyar tulajdonú vállalata. A flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013. óta pedig az elektronikus útdíjfizetés meghatározó szereplője. Az i-Cell több mint másfél évtizedes pályafutásának szakmai és gazdasági eredményeit, hazai és Európai sikereit a minőség és az innováció iránti, vállalati alapértékként megfogalmazott elkötelezettségnek, a körültekintően megválasztott, nemzetközi elismertséggel rendelkező beszállító partnereinek, valamint annak a rugalmasságnak, nyitottságnak és fejlődőképességnek köszönheti, amely nélkülözhetetlen az olyan szakmai területen, ahol a technológiai fejlődés velejárójaként ötéves, gyökeres változási ciklusok közepette kell eleget tenni a kihívásoknak.

Forrás: Indigo Communications Kft.

(Ezt a cikket 253 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .