Gazdaság Hírek Közút Útdíj

Útdíj – Wittinghoff: továbbra is elutasítjuk a kormány terveit

Agglomerációs települések vezetői csütörtökön tárgyalni fognak arról, mit tehetnének azért, hogy megakadályozzák a kormánynak az útdíjrendszer megváltoztatására vonatkozó terveit – tájékoztatta Budaörs polgármestere hétfőn az MTI-t.

Az M1-es és M7-es bevezető szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s autóút általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. MTI Fotó: Kovács Attila
Az M1-es és M7-es bevezető szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s autóút általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. MTI Fotó: Kovács Attila

Wittinghoff Tamás azt követően adott ki közleményt, hogy hétfőn Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára találkozott az érintett települések polgármestereivel, ahol a megyei matricarendszer bevezetése, az M0-s körgyűrű és a Budapestre bevezető autópályaszakaszok fizetőssé tétele volt a téma, majd erről a szaktárca közleményt adott ki.

Wittinghoff Tamás kijelentette: a jelenlévő fővárosi és agglomerációs polgármesterek pártállástól függetlenül, egyöntetűen elutasították a szakaszok fizetőssé tételét. Többek részéről valóban elhangzott, hogy elfogadhatónak tartják az autópályák használatának arányossá tételét, ugyanakkor ebből egyáltalán nem következik az, hogy ne maradhatna továbbra is ingyenes az M0-s körgyűrű és a bevezető autópálya-szakaszok – tette hozzá a budaörsi polgármester.

Szerinte a minisztérium közleménye azt a látszatot kívánja kelteni, mintha a tárgyaláson a településeik érdekeit képviselő polgármesterek egyetértettek volna a kormányzat valamennyi javaslatával.

A polgármester közleményében jelezte: megütközéssel fogadták azt is, hogy mindössze 1,7 milliárd forintos bevételt remél a kormány attól az intézkedéstől, amely “súlyosan veszélyezteti a peremkerületekben és az agglomerációban élők nyugalmát”.

Fónagy János államtitkár délutáni közleménye szerint a tervezett útdíjrendszer kedvező változásairól tájékoztatta 19 települési önkormányzat képviselőit. Az államtitkár kifejtette: az 5 ezer forintos éves megyei matrica megvásárlása havi szinten egyetlen liter benzin árának felel meg, 400 forintnyi kiadást jelent. Ez sokkal olcsóbb a majdnem 43 ezer forintos éves országos matricánál. Az autópályák elkerülése – az időveszteséggel nem is számolva – a hosszabb megtett út miatt ennél jelentősen magasabb költséggel járna – tette hozzá Fónagy János.

Forrás: MTI  (bbri \ guz \ hgp)
.

(Ezt a cikket 147 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .