Ez az aktív biztonsági rendszer két részből áll. Az első figyelmezteti a járművezetőt, míg a másik működésbe hozza a fékrendszert, elkerülve a teherautó előtt haladó járművekkel történő ütközést.

1. Control Unit
A kamera, a radar, a teherautó és a járművezető viselkedésének információit a Control Unit gyűjti össze. A szoftvere elemzi ezeket az információkat, és ha baleset készül bekövetkezni aktiválja a figyelmeztető rendszert, valamint a teherautó fékrendszerét.

2. Kivetítő kijelző
Ha baleset bekövetkezése fenyeget, a járművezetőt először a szélvédőre vetített piros jelzőfény figyelmezteti. Ha a járművezető nem reagál a figyelmeztetésre, a jelzést villogó vörös fény és éles hangjelzés követi.

3. Kormánykerék és pedál
Annak meghatározása érdekében, hogy a járművezető tisztában van-e a bekövetkező balesettel, a rendszer információkat gyűjt a kormánykerék és pedálok mozgásáról. Ha a járművezető reagál, például a veszélyhelyzet elkerülése érdekében elfordítja a kormánykereket, a rendszer észleli, hogy a járművezető uralja a helyzetet, és nem történik automatikus vészfékezés.

4. Teherautó
A teherautó adatait érzékelők rögzítik, például a sebességet, a haladási irányt és a járműszerelvény össztömegét.

5. Kamera és radar
A kamera azonosítja a teherautó előtti objektum távolságát és típusát. A radar méri, hogy milyen gyorsan közeledik a tárgy a teherautóhoz, és mekkora az aktuális távolsága. A kamera és a radar együttműködése kizárja a hamis jelzéseket, így a rendszer nem reagál például egy T-kereszteződésben az út túlsó oldalán álló lámpaoszlopra.

Forrás: Globetrotter – A Volvo Hungária online szállítási magazinja
.

(Ezt a cikket 247 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?