Busz hírek Hírek Járműtechnika

Budapest Márka címet kapott az evopro csoport

Budapest Márka címet kapott innovációs projektjeiért, kimagasló mérnöki tevékenységéért és a környezetbarát városi közlekedési rendszerek fejlesztéséért az evopro csoport.

Az Evopro Holding Zrt. cégcsoport által kifejlesztett új Modulo elektromos busz a jármű sajtótájékoztatóval egybekötött bemutatóján a budai Várban 2014. szeptember 8-án. A kormány a Jedlik Ányos terv keretében támogatja az elektromos hajtású közlekedést és az ezt kiszolgáló magyar termékek exportképessé tételét. MTI Fotó: Soós Lajos
Az Evopro Holding Zrt. cégcsoport által kifejlesztett új Modulo elektromos busz a jármű sajtótájékoztatóval egybekötött bemutatóján a budai Várban 2014. szeptember 8-án. A kormány a Jedlik Ányos terv keretében támogatja az elektromos hajtású közlekedést és az ezt kiszolgáló magyar termékek exportképessé tételét. MTI Fotó: Soós Lajos

A díjat Szentes Tamás főpolgármester-helyettes, Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár, valamint Péceli Gábor, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora csütörtökön adta át az evopro csoport elnök-tulajdonosának, Mészáros Csabának és Bodnár Balázsnak, az evopro Holding Zrt. vezérigazgatójának Budapesten.

Szentes Tamás azt mondta: a díjat a vállalatnak a városi rendszerek területéhez kapcsolódó környezetbarát innovációs projektek és az elektromos, hibrid Modulo buszcsalád megvalósításáért ítélték oda. Azért esett a választásuk a társaságra, mert a magyar gazdaság jelenlegi és jövőbeni teljesítményében az innovációnak kiemelkedő szerepe van – hangsúlyozta.

Szentes Tamás kijelentette: az evopro által kifejlesztett termékek hozzájárulnak Budapest fenntartható fejlődéséhez.

Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár a vállatok, a kutatóintézetek és az egyetemek együttműködésének fontosságát hangsúlyozta a magyar gazdaság innovációs képességeinek növelésére felhasználható európai uniós források kapcsán. Hatékony felhasználás akkor valósulhat meg, ha együttesen határozzák majd meg a fejlesztési területeket – mondta.
Palkovics László megjegyezte, az előbbiekre kiváló példát mutatnak az evopro termékei.

Mészáros Csaba elnök-tulajdonos elmondta, az evopro csoporthoz tartozó vállalatoknál mára – az alapítást után valamivel több mint tíz évvel – hat országban 1200 ember dolgozik. Öt kontinensen, 29 országban számtalan projekten dolgoztak már mérnökeik – tette hozzá. Kijelentette: a magyar innováció újabb ékköve lehet a Modulo buszcsalád.

Bodnár Balázs, az evopro Holding Zrt. vezérigazgatója felidézte, a mérnöki szolgáltatásokkal indult céget 2001-ben alapították Budapesten. Később az önálló vállalkozási projektek megvalósítására is képessé vált, elsősorban autóipari és folyamatautomatizálási területeken – mondta.

Közölte, a fejlődés következő foka az volt, amikor már önállóan kifejlesztett innovatív termékekkel tudtak megjelenni. Erre példaként említette a vasúti diagnosztikai rendszerüket és a kompozit szerkezetű elektromos és hibrid hajtású Modulo buszcsaládot.

A díjátadás után bemutatták a Modulo buszcsalád két prototípusát. Mészáros Csaba a buszokról szólva elmondta, azok karosszériája 30 évig nem igényel felújítást, a járműveket háromféle méretben tudják előállítani egy gyártási eszközzel. A buszok több mint 20 százalékkal könnyebbek, mint a versenytársak hasonló utasbefogadó képességű járművei. Az üzemeltetési költségük nagyon alacsony.
Közölte, az első huszonöt busz gyártásáról szóló szerződést Moszkvában írják alá a jövő hónapban.

A Budapest Márka elismerést a Fővárosi Közgyűlés 2013-ban alapította azzal a céllal, hogy összegyűjtsék azokat az értékeket és értékteremtő tevékenységeket a fővárosban, amelyek elviszik Budapest jó hírnevét az ország határain belül és túl. A közgyűlés tagjai tesznek javaslatot, hogy a fővárosban előállított magas színvonalú termékek, szolgáltatások, közszolgáltatások és művészi teljesítmények közül melyek kapják meg a címet.

Az elismerésben részesülő jogosulttá válik a Budapest Márka embléma használatára a kiemelkedőnek minősített szolgáltatás, termék, művészeti tevékenység kommunikációja és marketingje során.

Forrás: MTI  (bBB \ bám \ bdó)
.

(Ezt a cikket 165 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .