Gazdaság Hírek Közút

LMP: a kormány az elfogadott stratégia alapján fejlessze a közlekedést!

A Lehet Más a Politika (LMP) szerint jó irányokat fogalmaz meg a közelmúltban elfogadott nemzeti közlekedési infrastruktúra-fejlesztési stratégia, a párt ugyanakkor elvárja a kormánytól, hogy ha korábban nem is ezt tette, mostantól ennek szellemében tevékenykedjen.

M60 autópálya Belvárdgyula közelében - ORFK felvétele: H.Szabó Sándor
M60 autópálya Belvárdgyula közelében – ORFK felvétele: H.Szabó Sándor

Keresztes László Lóránt, az LMP közlekedéspolitikai szakszóvivője pénteken Pécsen, sajtótájékoztatón kifogásolta, hogy a kormány eddig nem tekintette partnernek a szakmai érdekképviseleteket, jelentős a lemaradás a járműállomány fejlesztésében, problémás a Volán-társaságok finanszírozása, és nem látható előrelépés a közösségi közlekedés fenntarthatóságának megteremtésében.

A kormány augusztus végén fogadta el a 2030-ig szóló és 2050-ig tartó távlati kitekintést is tartalmazó stratégiát, egyben felhatalmazta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy azt a 2014-2020 közötti Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program elfogadása érdekében küldje meg az Európai Bizottságnak. A stratégia alapvető célja, hogy a közlekedési infrastruktúra a gazdasági folyamatok hatékony kiszolgálásával a lehető legnagyobb mértékben segítse elő a versenyképesség fokozását, a jólét mobilitási feltételeinek biztosítását. Kiemelt cél a sztrádák továbbépítése az országhatárokig, a megyeszékhelyek gyorsforgalmi úti bekapcsolása, a felzárkózó térségek intenzívebb fejlesztése, a vidék népességmegtartó és népességeltartó erejének erősítése.

Keresztes László Lóránt pénteken azt mondta: az LMP alapvetően egyetért stratégiában foglaltakkal, és úgy látják, “vannak benne kifejezetten reális helyzetértékelések is”. Kitért rá, hogy az LMP a közösségi közlekedés versenyképességének fokozása érdekében javasolja a közösségi közlekedés áfájának csökkentését, szorgalmazza a hazai buszgyártás támogatását, a járműparkok elsősorban hazai buszokkal történő megújítását is.

Az októberi önkormányzati választáson Pécs polgármesteri székéért induló politikus a baranyai megyeszékhelyről szólva megjegyezte: ő és pártja a jelenlegi városvezetésnél keményebben küzdene a helyi közlekedés fejlesztéséért, ehhez összefognának a Pécs és Baranya gazdaságára hatást gyakorolni képes szereplőkkel.

Kóbor József LMP-s önkormányzati képviselő a sajtótájékoztatón a helyi fejlesztési célok között említette a Budapest-Pécs vasútvonal korszerűsítését, az M6-M60-as autópálya Pécs és Szekszárd közötti szakaszának ingyenessé tételét, s egyebek mellett a különböző közlekedési ágak közötti kapcsolódást biztosító úgynevezett intermodális csomópontok létrehozását.

Keresztes László Lóránt megjegyezte, hogy a pogányi repülőtérnek a nemzetközi légi közlekedésbe való bekapcsolása ösztönözné a befektetéseket, kedvező hatással lenne a turizmusra, és növelné a Pécsi Tudományegyetem vonzerejét a külföldi jelentkezők körében.

Forrás: MTI  (BAL \ bzt \ bdó)
.

(Ezt a cikket 125 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .