Flotta Gazdaság Hírek

Lízingszövetség: A teherautó-finanszírozás jelentős tételt képviselt a portfóliót kezelő a tagcégeknél az első félév során

A Magyar Lízingszövetség tagjai az idén az első fél év végén összesen 1306 milliárd forintos portfóliót kezeltek, az egy évvel korábbinál 10 százalékkal, a megelőző negyedévinél 2 százalékkal kevesebbet – mondta Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a szövetség keddi sajtótájékoztatóján Budapesten.

Illusztráció - Új Mercedes teherautók. Fotó: Karsai Attila - hungarokamion.hu
Illusztráció – Új Mercedes teherautók. Fotó: Karsai Attila – hungarokamion.hu

Az első fél évben mintegy 35 ezer új lízingszerződést kötöttek a lízingcégek, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Egyúttal 3 százalékkal emelkedett a kihelyezett összeg is a tavaly azonos időszakihoz képest, 178 milliárd forintra – ismertette a lízingszövetség főtitkára.

Lévai Gábor a most folyó devizahiteles perekkel kapcsolatban elmondta, hogy a devizaalapú szerződésekre vonatkozó törvényi szabályozás problémákat okozhat a lízingpiacon. Becslésük szerint a törvény, a perek, illetve a későbbi jogszabályok mintegy 100 milliárd forintos terhet jelentenek a szektornak – tette hozzá.

A főtitkár hangoztatta: a Magyar Lízingszövetség támogatja azt a kormányzati törekvést, amely az egységes, az érintettek számára a valódi megoldást jelenti, de a szövetség és a tagvállalatok továbbra is fenntartják az álláspontjukat, mely szerint a hitel- és lízingszerződéseik nem tisztességtelenek.

Hozzáfűzte: a szövetség arra számít, hogy a devizahiteles szerződésekre vonatkozó részletszabályozás megszületése, és az ügy rendezése után a tagvállalatok az általuk nyújtott kedvező lízingkonstrukciók segítségével hozzájárulhatnak a kkv-szektor fejlődéséhez.

Lévai Gábor a kilátásokról szólva jelezte: a devizahiteles perek jogkövetkezményei, a már megalkotott és a később várható jogszabályok, törvények elsősorban a banki tulajdonosi háttérrel nem rendelkező kisebb hazai lízingcégeket, gyakorlatilag a lízinggel foglalkozó kkv-ket érintik majd igen hátrányosan. Ezek száma több tucatra tehető, s várhatóan komoly gazdálkodási problémáknak néznek elébe ezek a vállalkozások – emelte ki a főtitkár.

Az idei első félév gazdálkodási eredményeiről kifejtette: a gép- és a járműszegmens játszotta a főszerepet, a gépfinanszírozások értéke megközelítette az 54 milliárd forintot, ami 30 százalékos részesedést jelent a teljes első féléves, 178 milliárd forintos finanszírozott összegen belül.

Rámutatott: a flottán kívüli autófinanszírozások értéke 52,3 milliárd forint volt, a flottafinanszírozás pedig elérte a 32 milliárd forintot, így az előbbi részesedése közel 30, utóbbié pedig 18 százalékos volt. Elmondta: a teherautó-finanszírozás szintén jelentős tételt adott, az első félév során 38 milliárd forint értékben nyújtottak finanszírozást ezekhez a járművekhez a szövetség tagvállalatai, így a teherautó-szegmens az összesített finanszírozott értéknek a 21 százalékát tette ki.

Lévai Gábor jelezte, hogy bár a teljes portfólió értéke némileg csökkent, a lízingszerződések számának emelkedése alapján mégis élénkülésről lehet beszélni, ezzel együtt még messze van a lízingpiac a válság előtti évek csúcsértékeitől.

Forrás: MTI  (gtb \ gfp)
.

(Ezt a cikket 176 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .