Olcsóbb hídépítési technika, fejlesztési támogatással

Befejeződött az az Új Széchenyi Terv keretében 130,2 millió forintos támogatást nyert fejlesztési projekt, amely olcsóbbá és gyorsabbá teszi a hídépítéseket – közölte az Ökomet Környezetvédelmi és Kutató Nonprofit Kft. szerdán az MTI-vel.

Munkagépek az épülő M4-es autópálya 756 méteres hídjának cölöpözésén Tiszánál, Szolnok határában 2014 július 8-án. MTI Fotó: Mészáros János
Munkagépek az épülő M4-es autópálya 756 méteres hídjának cölöpözésén Tiszánál, Szolnok határában 2014 július 8-án. MTI Fotó: Mészáros János

A nagyobb hidak úgy épülnek, hogy a pillérek felett „betolják” a végső helyükre az egyes elemeket. Ennek a technológiának a továbbfejlesztésére nyert 130,2 millió forint vissza nem térítendő támogatást a hídtervező Pont-Terv Zrt. A teljes projekt költsége 186 millió forint volt.

Az alapvető technológia változatlan maradt, viszont már a tervezésnél kiküszöbölik azokat a problémákat, amelyek később kieséssel járnának. Emellett részben automatizálták az eljárást, amelynek az lett az eredménye, hogy kevesebb munkás és gyorsabban tudja a helyére tolni a hídelemeket.

Pozsonyi Iván elnök-igazgató az MTI-nek elmondta, hogy az M4 autópálya Szolnokot elkerülő szakaszán már így épült a Tisza híd. Az új eljárás előnye az is, hogy a helyszínen kevesebb területre van szükség a hídépítéshez, így kisebb a környezet terhelése.

Arra a kérdésre, hogy mennyivel olcsóbb így a hídépítés, 20-25 százalék közötti arányt valószínűsített Pozsonyi Iván. Emellett 5-20 százalékkal tart rövidebb ideig a munka. Azt azonban hozzátette az elnök-igazgató, hogy a megtakarítás függ a híd méretétől, illetve a szerkezet milyenségétől is.

Forrás: MTI  (ghg \ gfp)
.

(Ezt a cikket 174 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?