A Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai nagymértékű növekedést mutattak Nyugat-Európában

A Volkswagen Haszonjárművek az Amarok, a Caddy, a T5 és a Crafter értékesítését 6.2 %-kal tudta növelni Nyugat-Európában az idei év első öt hónapjában. Ezzel a növekedéssel a kiszállított gépkocsik teljes száma elérte a 117.500 darabot, szemben a tavalyi 110.600 egységgel.

„A nyugat-európai autópiacon már érzékelhető a gazdaság élénkülése” – mondta ennek kapcsán Bram Schot, a  Volkswagen Haszonjárművek értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsi tagja. „A főbb értékesítési piacainkon a vásárlói kereslet modelljeink iránt továbbra is nő, így májusban a rendelések tovább növekedtek.  Gyártóüzemeink teljes gőzzel működnek.”

Németországban a  Volkswagen Haszonjárművek modelljeinek értékesítése  3.1 %-os növekedést mutatott, a kiszállított gépjárművek száma elérte a 45.200 darabot, míg tavaly ez a szám 43.800 volt ugyan ebben az időszakban. Nagy-Britanniában a kiszállítások száma 16.5 %-kal 19.000 gépjárműre emelkedett, az elmúlt év 16.300 darabos kiszállításával szemben. Spanyolországban a  Volkswagen Haszonjárművek márka 43.1 %-os növekedést ért el, a tavalyi 2.700 darabról 3.900 darabra növelte eladásainak számát.

Kelet-Európában a márka 15.700 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek,  1.7 %-kal többet, a tavalyi  15.500 darabnál. A gazdaságilag nehéz brazil piaci környezet, illetve a T2 gyártásának leállítása következményeként a Volkswagen Haszonjárművek kiszállításai Dél-Amerikában  41.3 %-kal estek vissza, a tavalyi 29.100 darabos szintről az idei 17.100 mennyiségre. Világmértekben a  Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai a  tavalyi 184.000 darabhoz képest 3.3 %-kal estek vissza, és az első öt hónapban összességében 178.400 kishaszonjárművet értékesítettek.

„Magyarországon a Volkswagen Haszonjárművek 2014 első félévében 1104 gépkocsit szállított ki vásárlóinak, mellyel 46%-os növekedést mutatott 2013 ugyanezen időszakához képest. A Haszonjárművek márka az év első hat hónapjában a T5 modellből értékesített a legtöbbet, melynek az eladása majdnem a triplájára nőtt a tavalyi év első félévéhez képest. Ennek fő oka a kiskereskedelmi értékesítés, úgy tűnik, az ügyfelek szeretik és versenyképesnek találják az idénre kidolgozott BlueMotion akciós ajánlatainkat. Ezzel szemben a Crafter (+64%) és az Amarok (+121%) kiemelkedő növekedését elsősorban a flottaértékesítés erősödése okozza.” – mondta Kovács András a Volkswagen Haszonjáművek márkaigazgatója.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 257 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?