Fliegl Hírek Járműtechnika Márkahírek Pótkocsi

„Meglepően egyszerű és jól működik“ – A szállítmányozás úttörője és a központi zár (Quick Lock)

Ács úr hátradől és karba ölti kezeit. Szerényen, de mindamellett büszkén meséli németországi látogatóinak, hogy az elmúlt 25 év alatt hogyan formálta, fejlesztette vállalkozását. A belőle áradó nyugodtság majdnem megtévesztő, a 70 éves vállalkozóban még duzzad a tenni akarás, szenvedélyes fuvarszervező, logisztikus.

Ács Vilmos úr az INTERTRANSCOOP nemzetközi szállítmányozási és kereskedelmi cég tulajdonosa.
Ács Vilmos úr az INTERTRANSCOOP nemzetközi szállítmányozási és kereskedelmi cég tulajdonosa.

Ács Vilmos úr az INTERTRANSCOOP nemzetközi szállítmányozási és kereskedelmi cég tulajdonosa. A cég székhelye Győr, az ország hatodik legnagyobb városa, úgy 100 km-re Budapesttől, nyugatra fekszik.

Győr városa 1989 óta, amióta a privát vállalkozások alapítására lehetőség nyílt, az ország egyik legjelentősebb ipari régiójává fejlődött. Ács úrnak akkoriban részt kellett volna vállalnia egykori munkáltatójának, az ország egyik nagy fuvarozó cégének privatizálásában. Ő akkor másképp döntött és néhány teherautóval meglapította saját kisvállalkozását: „nyitva tartottam a szemem, és egyszerűen lemásoltam a nyugati spedíciók működését“, meséli visszatekintve.

Valóban, a privatizációs időszak egyik úttörője, ideje korán felismerte a logisztikai szakmában rejlő növekedési lehetőséget, és gyakran olyan döntéseket hozott, amelyeket környezete akkoriban igen csak csodálkozva fogadott. Ács úr befektetett egy viszonylag drága ipari területbe, ahol is megépítette az első raktárait. Ez a terület ma, az AUDI cég közvetlen szomszédságában található, kitűnő közúti és vasúti kapcsolattal, és ezeken felül még egy hídösszeköttetés is rendelkezésre áll az új Győri Ipari Parkhoz.

„Én szerettem volna ezt a területet megvenni, de a bankok és az állam nem akart ehhez támogatást biztosítani“ meséli Ács úr, „a logisztikai szakma a 90-es évek közepe felé még messze nem volt közismert. Végül saját tőkéből egy „második lábat“ alapoztunk meg, a klasszikus értelemben vett fuvarozástól egyre távolabb került a tevékenységünk. Mára már egy stabil hazai családi vállalkozás vagyunk, aki a raktározásra alkalmas területtel rendelkezik, az tartja kezében a fuvarozást. Jelenleg kb. 20 000 m² raktárfelülettel rendelkezünk.“

Több mint két évtizede dolgozik az INTERTRANSCOOP az AUDI-nak. Először just in time, később just in sequenz rendszerben: „elmondhatjuk, hogy mind a mai napig egy perc leállást sem okoztunk az AUDI szerelő sorainak“.
A tapasztalat, a jó hírnév szájról szájra terjed, így történhetett, hogy egyszer csak a logisztikai óriáscég PANOPA ügyvezetője is Ács Vilmos úrnál kopogtatott. A PANOPA az új győri AUDI gyár közelébe tervez egy logisztikai centrumot építeni, közel 60 000 m² raktárfelülettel.

Az AUDI és PANOPA közötti szállítmányozást az INTERTRANSCOOP venné át. Kifejezetten ennek a megbízásnak a teljesítésére Ács úr 6 db nyerges szerelvényt vásárolt, Scania teherautókat és azokhoz Fliegl Mega, központi záras függőponyvás pótkocsikat.

A szűkre szabott fuvaridők megbízható teljesítése érdekében, a Fliegl pótkocsik a Fliegl féle Quick Lock, központi ponyvazáró – nyitó rendszerrel kerülnek felszerelésre.

Az oldalponyva felnyitás így nem tarthat mintegy 90 másodpercnél tovább. A Quick Lock rendszer elve: a plató alatt egy kampókkal ellátott tengely fut végig. A ponyvafeszítő csatok hurkait egyszerűen be kell akasztani a központi tengely kampóiba, majd kb. a pótkocsi közepén található központi tekerőkart elfordítani. Ezzel az egyszerű mozdulattal a kampók a ponyvafeszítők hurkait lefelé húzzák, a ponyva a teljes felületen megfeszül.

A kirakodás előtt, ugyanezzel az egyszerű mozdulattal, mégpedig a központi fordítókar ellenkező irányú elfordításával, a kampók kifordulnak a ponyvafeszítők hurkaiból, a ponyva kinyílik és azonnal elmozdítható, eltolható.

Fliegl-Quick-Lock-ponyva-rendszer-INTERTRANSCOOP

Ezeket az INTERTRANSCOOP pótkocsikat kifejezetten az autóipar igényeire fejlesztették, ahol is a gyakori és főleg a gyors ki- és berakodás az elvárás: a ponyva anyagába függőlegesen futó alumínium léceket dolgoztak be, ezek helyettesítik a vízszintes ponyvatartó léceket. Ennek a megoldásnak köszönhetően, a ponyva eltolása, a tetőszerkezet megemelése, és csupán két rakonca eltolása után, a ki- vagy berakodás azonnal megindulhat.

Ács úr elmondása szerint, „az egy rakodási ciklusra vetített időmegtakarítás eléri a 10 percet is. Ez az autóipari beszállítói logisztika egyik legfőbb szempontja. A megfelelő és biztonságos rakományrögzítés pedig annak ellenére, hogy a vízszintes ponyvalécek hiányoznak, mégis 100%-ban biztosított. „

2013 októberében indult az úgynevezett éles tesztüzem. Először napi 6 fuvarszakasz 6 km-es távon, majd napi 10 fuvar. Naponta 10-szer ki- és berakodás, mindig egy szorosan meghatározott ciklusban, „időablakban“.

Negyedév elteltével Ács Vilmos úr rákérdezett a PANOPA cégvezetésénél, hogy mindent rendben találtak e: „azt felelték neki, hogy a teljes logisztika felépítése közben számos problémával kellett ugyan megbirkózzanak, de ami a fuvarokat illeti, az, az elejétől fogva 100%-osan működött.”
Ez egyáltalán nem magától értetődő, hiszen az autóipari logisztika mindennapjaiban a haszonjárműveknek is komoly megterhelést kell kibírniuk.

Pont ezért választotta az INTERTRANSCOOP a mechanikus működtetésű Quick Lock megoldást: „ez egy erős fordítókarral és központi tengellyel rendelkezik és ráadásul a targonca kezelője elől is el van dugva“. Az hogy Ács Vilmos úr az üzeme területén minden ajtót és kaput ütközőkkel szereltetett fel, az nem véletlen. „ Bizonyos idő elteltével úgy néznek ki a járművek, mintha Irakban vagy Afganisztánban lettek volna bevetésen.”

„Amikor a Quick Lock felszerelést először megláttam, egy orosz T 34-es tank jutott eszembe. „Tulajdonképpen, meséli Ács úr, a haszonjárművek nem érdekelnek különösképpen, de a Quick Lock igencsak felkeltette az érdeklődésemet: „én szívesen használom a legmodernebb mobilkészüléket, ellenben egy igazán jó pótkocsinak igen komoly fizikai ráhatásoknak kell ellenállnia. Ilyenkor a legmodernebb High Tech elektronika sem használ, egy jó ötletre, egy robosztus mechanikára van szükség. Pneumatikus vagy hidraulika rendszerek bizonyára szépen mutatnak a kiállítási csarnokokban, de úgy hallottam más, az AUDI-nak dolgozó szolgáltatóktól, hogy ezek gyakran okoznak problémát, gyakori a meghibásodás.

A Fliegl gyár, egy igazi, gyakorlatias, szakmabeli cég, aki ismeri a lakatosszakma fortélyait is és egy egyszerű, és igazán praktikus megoldást valósított meg számunkra.

Fliegl-Quick-Lock-potkocsi-ponyva-rendszer-

2014 májusában az AUDI a teljes üzemi szállítmányozási rendszerét átvizsgáltatta és tanúsítatta. A közeljövőben, szándékukban áll a gyártási kapacitást két műszakról három műszakra növelni, így biztosítva a napi 24 órás folyamatos termelést.” Az INTERTRANSCOOP egy hetedik szerelvény fuvarba állításával készül fel erre a bővítésre, és újfent egy Quick Lock központi zárrendszerrel felszerelt Fliegl pótkocsival: „ma ismét kaptam egy meghívást egy járműgyártó cégtől, a meghívó egyből a papírkosárba került.“

Forrás: Fliegl Fahrzeugbau GmbH.
.

(Ezt a cikket 864 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .