Hírek Környezetbarát Márkahírek Renault

A RENAULT TRUCKS, A STEF ÉS A CARREFOUR EGYBEHANGZÓAN POZITÍV TAPASZTALATA A 16 TONNÁS 100 SZÁZALÉKIG ELEKTROMOS MIDLUMMAL

A Carrefour France megbízásából a STEF logisztikai vállalat 18 hónapon át tesztelt egy 16 tonnás, 100 százalékig elektromos kísérleti járművet. A Midlum alapjaira épített teherautót a Renault Trucks az IFP Énergies nouvelles et PVI vállalattal közösen fejlesztette ki az ADEME (francia energia- és környezetgazdálkodási ügynökség) által finanszírozott projekt keretében. A felhasználók teljes mértékben elégedettek az eddig 16.000 kilométert futott járművel, amellyel eddig 600 tonna árut szállítottak.

midlum_melodys_22012. június 1. óta Lyonban gyakran megfordult a világ legnagyobb 100 százalékig elektromos járműve, amelyet a Midlum padlólemezére építve a Renault Trucks a PVI et IFP Énergies nouvelles vállalattal együttműködve fejlesztett ki. A 16 tonnás jármű sem szén-dioxidot, sem zajt nem bocsát ki menet közben. A teherautót a STEF logisztikai vállalat tesztelte 2013. december végéig valós körülmények között ügyfele, a Carrefour France megbízásából. A járművel friss és mélyhűtött árut szállítottak 18 hónapon át, ennek során 16 ezer km-t tettek meg vele; mindenki nagyon elégedett a jármű műszaki és környezetbarát teljesítményével.

Az elektromos járműnek 86 százalékkal kevesebb a primer energiaforrástól a kerékig számított CO2-kibocsátása, mint egy ugyanolyan termikus teherautóé. « Ha ezt az értéket a szállított rakomány tömegéhez viszonyítjuk, a CO2-kibocsátás tonnánként mindössze 2,3 kg! Ez hétszer kevesebb mint egy ugyanolyan típusú, dízelmotorral felszerelt jármű esetén » – hangsúlyozza Christophe Vacquier, a Renault Trucks projektfelelőse. Majd így folytatja: «Valós üzemeltetésben ez a jármű kilométerenként mindössze 0,96 kilowattórát használt fel. Ez igazán kevés és annál is inkább nagyszerű teljesítmény, mert ebben a számban nem csupán a jármű hajtásához szükséges energia van benne, hanem a segédberendezések működéséhez szükséges is, ezek közé tartozik például a raktér hűtése vagy a fülke fűtése.»

A másik óriási előny, hogy a jármű képes a tehetetlenségből származó energiát újból hasznosítani: « Lassítási szakaszban a hajtómotor elektromos generátorrá alakul át, amely feltölti az akkumulátorokat; a jármű által használt energia 25 százaléka ebből a generátorból jön » – magyarázza Christophe Vacquier. « Ez az érték rendkívül magas és meglehetősen szokatlan egy elektromos jármű esetén. Ez egy rendkívül energiatakarékos jármű, amely azt is lehetővé tette, hogy a sofőr megtalálta az optimális vezetési stílust. »

midlum_melodys_3A jármű a megbízhatóság terén is kimagaslik: « Kizárólag olyan műszaki problémák merültek fel, amelyek a beállításokból vagy kontakthibákból adódtak, ezeket pedig gyorsan orvosoltuk» – összegzi a projektvezető. 

Nadège Doubinsky, a STEF járműveinek műszaki állapotáért felelős igazgatónő szintén rendkívül pozitív tapasztalatokról számol be. « A STEF nagyon odafigyel a hatékony és környezetbarát csúcstechnikás megoldásokra. Mivel ez a jármű teljesen csendes, az éjszakai szállítást is lehetővé teszi (hajnali öt órától reggel hét óráig), nem zavarja a lakókat. Az ügyfelek és a lakók tetszését is elnyerte. Az egyetlen javítandó pont a jármű hatótávja. A jelenleg rendelkezésre álló száz kilométer még túlságosan alulméretezett a belvárosi fordulókhoz.»

Nem utolsó szempont az sem, hogy a sofőr rendkívül elégedett a teherautóval. « Remekül lehet vezetni, ugyanúgy, mint bármelyik más járművet. Nem tartott tovább a fuvar, mint azelőtt. Nagyon bevált az automatikus váltó és a csendes működés. Szerintem ez az ideális jármű a városi fuvarozáshoz! »

A 16 tonnás elektromos járművel szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a Renault Trucks, valamint a PVI et IFP Énergies nouvelles tovább gazdagíthatták ismereteiket az alternatív energiával működő járművekkel kapcsolatban. A valós felhasználási körülmények között szerzett tapasztalat nélkülözhetetlen ahhoz, hogy idővel hatékony és gazdaságilag életképes alternatív szállítási megoldásokat fejlesszenek ki az egyre tisztább és energiatakarékosabb közúti áruszállítás érdekében.

midlum_melodys_6A teszt jellemzői

A tesztelés két szakaszban zajlott.

Az első 2012. júniustól decemberig tartott, ennek során három lyoni Carrefour City üzletbe szállítottak friss árut a járművel, naponta körülbelül 40 kilométeres fuvarral.

A második szakasz 2013. januártól december végéig tartott; ebben az időszakban mélyhűtött árut szállítottak hat lyoni Carrefour Market üzletbe, így naponta körülbelül 90 kilométert tettek meg a járművel. A teszt tartama alkalmas volt arra, hogy a teherautót változatos időjárási körülmények között, mínusz 8 foktól 32 fokig terjedő hőmérsékleti viszonyok között tegyék próbára.

A « primer energiaforrástól a kerékig » mért CO2-kibocsátás csökkenését Franciaország energetikai mixe alapján számolják ki, ami 92 g CO2 1 kWh előállítására vetítve (forrás: International Energy Agency 2011).

A 16 tonnás 100 százalékig elektromos Renault Midlum műszaki jellemzői:

– Hatótáv: 120 kilométer
– Feltöltési idő: 8 óra
– Az elektromos motor teljesítménye: 103 kW
– 2 lítiumion-akkumulátor csomag, melyek együttes teljesítménye 170 kWh (az akkumulátorok  tömege: 2 tonna)
– Hasznos terhelés: 5,5 tonna

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 184 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .