Busz hírek Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Személyautók

A Mercedes a nagyterűek között

A Mercedes-Benz a V-osztállyal újradefiniálja a nagyterűek kategóriáját. A stuttgarti személygépjármű-család legfiatalabb és legnagyobb tagjaként formatervével és innovációinak sokaságával új mércéket állít fel kategóriájában. Az új V-osztály az akár nyolc személy számára biztosított helykínálatot és a példamutató funkcionalitást összeköti azzal az értékességgel, kényelemmel, hatékony vezetési élménnyel, valamint biztonsággal, ami a háromágú csillaggal fémjelzett automobilokat jellemzi. Ezzel a nagyterűek Mercedese minden olyan ember számára az ideális gépjármű, akik értékelik az óriási helykínálatot, ugyanakkor nem kívánnak lemondani a komfortról és a stílusról. Az autó alapfelszereltségének része az Integrált Szerviz Csomag, ami a további Mercedes-Benz személyautókhoz hasonlóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít.

Legyen szó nagybevásárlásról, utazásról az egész családdal, mountainbike-os kirándulásról a barátokkal, vagy akár prominens személyek szállításáról a vörös szőnyeghez az új V-osztály maximális rugalmasságot nyújt a beltér kihasználását illetően, és közben elegáns megjelenést garantál. Kétfajta felszereltségével (V-osztály és V-osztály AVANTGARDE), mintkét szinthez elérhető Külső sportcsomagjával és Belső design-csomagjával, kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszával (4.895 és 5.370 mm között) és ugyanennyi erőforrásával, valamint számos opcionális extrájával az új nagyterűízlés illetve szükség szerint szabható személyre. Ezáltal a V-osztály a legkülönfélébb ügyféligényeknek is képes megfelelni, és családok számára épp annyira vonzó, mint azoknak embereknek, akiknek szabadidős- és sporttevékenységükhöz egy variálható, tágas utastérre van szükségük. Mindezeken túl a modell ideális luxus VIP-szállítás vagy hotel-transzfer céljára.

„Az új V-osztállyal a Mercedes-Benz prémium személygépjárművek portfólióját egy akár nyolc személy szállítására alkalmas limuzinnal bővítjük ki, mondja Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője. Egy nagyterű esetében a magas szintű funkcionalitás elengedhetetlen. A komfort és a stílus pedig a hab a tortán. Az új V-osztály mindezt olyan szinten kombinálja, amire ebben a szegmensben egyetlen másik gépjármű sem képes.

Emocionális, dinamikus fellépés – a méret új formát ölt

Az új V-osztály már első pillantásra összetéveszthetetlen tagja a Mercedes-Benz személygépjármű-családnak, és rögtön a kategória emocionális fénypontjává lépett elő. Az erőteljes orr-részt a háromdimenziós központi csillaggal ellátott függőleges hűtőrács és a progresszív kialakítású fényszórók határozzák meg, amelyek opcionális extraként ebben a szegmensben először minden fényfunkciójukat képesek LED-technológiával ellátni. A V-alakú domborítással kialakított motorháztető elegánsan, lendületesen olvad össze a hűtőrács sportos krómkeretével, valamint a fényszórókkal. A hűtőmaszk és az alsó légbeömlők keskeny lamellákkal van ellátva. A sárvédőkbe mélyen benyúló fényszórókkal együtt ezek a részletek a gépjármű szélességét emelik ki, és a V-osztály magabiztos kiállását hangsúlyozzák.

A letisztult oldalfalon két hosszúkás, feszített ív vonzza magára a tekintetet. A konkáv és konvex felületek kölcsönhatása szoborszerűés ezzel rendkívül érzéki karaktert kölcsönöz a típusnak. Az egyedi első lökhárító kontúrja a két ívvel lágyan, és finoman emelkedve folytatódik az autó hátulja felé. Ez oldalnézetből nyúlánk és dinamikus hatást kelt.

„Az új V-osztály megmutatja, hogy az elegáns és dinamikus megjelenés XXL-méretben is lehetséges“, mondja Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz Vans vezetője. A V-osztály egy sokoldalú multitálentum, ami legmagasabb szintűértéket, hatékonyságot és biztonságot nyújt. Ennek eredményeképp egy teljesen új ügyfélcsoportot célzunk meg – például olyan ügyfeleket, akiknek nagy helykínálatra van szükségük, ám eddig soha nem akartak nagyterűeket vezetni, ugyanis ebből a szegmensből mindeddig hiányzott a stílus, a jóérzésfaktor, valamint a menetkényelem.

Modern stílus és maximális vonzerő az utastérben

Az utastér teljesen újfajta élményt kínál a nagyterűek között. A magas minőségű, kellemes tapintású anyagok, a harmonikus színvilág, az aprólékosan kidolgozott részletek, valamint a progresszív és érzéki formanyelv kiemelkedően értékes érzetet keltenek a szegmensben és mindezeket a Mercedes-Benz modellekre jellemző otthonos (Welcome home) hangulat tetézi. Az ülések, a kormány és a váltókar számára finom nappabőr borítás is elérhető. A hívogató légkört a visszafogott, három színben állítható hangulatvilágítás teszi kerekké.

A dinamikus formájú kétrészes műszerfal különösen vonzza a tekinteteket. A felsőés az alsó részt egy méretes, háromdimenziós díszítő elem választja el, ami optikailag fokozza a szélességet, továbbá értékes hatást kelt. Az alsó rész szoborszerű kialakítást kapott. Ennek köszönhetően a nagyvonalú térérzet tovább fokozódik, de mégis könnyedséget sugall. A műszerfal felső része a kategóriában először bőrhatású kialakítással is kérhető, amit részletesen kivitelezett díszvarrások szegélyeznek.

Az utastér további csúcspontjai közé tartozik pééldául a különálló központi kijelző, a 12 gombos multifunkciós kormány és a DIRECT SELECT előválasztó kar (automataváltó esetén váltófülekkel a kormánykeréknél), valamint az innovatív touchpad, amelyen keresztül az okostelefonokhoz hasonlóan érintéssel, valamint a betűk és karakterek beírásával vezérelhető a telematikai rendszer összes funkciója. A touchpad az Audio 20 CD vagy a COMAND Online rendszerrel együtt érhető el. A COMAND Online legújabb generációja egyesíti az összes audio-, telefon-, és navigációs funkciót, továbbá internetböngészőt, LINGUATRONIC beszédvezérlést és valós idejű közlekedési adatátvitelt kínál. A tökéletes zenei élményről az opcionális Burmester® Surround-Soundsystem hangrendszer gondoskodik 16 hangszóróval és egy Bassreflex mélynyomóval.

A komfort új dimenziója

A V-osztály számos innovációjának köszönhetően a kényelem és a variálhatóság tekintetében is új mércéket állít fel. A Mercedes-Benz nagyterűje a kategória egyetlen tagjaként kínál opcionálisan a vezetőés az első utas számára 4-irányú gerinctámaszt és aktív ülésszellőztetést megfordítható irányú ventilátorokkal a bőrülések érintkező felületeinek egyenletes relatív páratartalma érdekében.

Szintén egyedülálló ebben a gépjármű-osztályban a továbbfejlesztett THERMOTRONIC automata klímaberendezés, ami opcionálisan kérhető a szériában járó TEMPMATIC rendszerhez. Három különféle üzemmódjával egyedi klímavezérlést tesz lehetővé. A FOCUS (irányított), MEDIUM (közepes) és DIFFUSE (diffúz) beállítások a levegőmennyiség és a levegőelosztás tekintetében különböznek egymástól. Mindezeken felül a THERMOTRONIC a járműkulcs megfelelő gombjának megnyomásával automata, beszállás előtti klimatizálási funkcióval, integrált páraérzékelővel, valamint a vezetőés az első utas oldalán a napfény irányától függő hűtőlevegő-elosztással és intenzitás-vezérléssel rendelkezik.

Számos ülés- és rakodási konfigurációs lehetőség

A hátsó ülések kialakítása minden igényre számtalan konfigurációt tesz lehetővé. Alapesetben a nagyterű négy különálló, kartámaszokkal ellátott komfortüléssel van felszerelve, amelyek két sorban helyezkednek el. Ezek továbbfejlesztett technikájuknak és működési logikájuknak köszönhetően intuitív módon előrebillenthetőek, így hátra gyors és egyszerű beszállást tesznek lehetővé. Opcionálisan a középső sor különállóülései közé egy összecsukható asztal is beszerelhető.

Az alap üléskonfiguráció helyett mindkét hátsó sorhoz rendelkezésre áll még egy kétszemélyes üléspad kétrészes, egyenként előrebillenthető háttámlákkal, valamint egy háromszemélyes kialakítás kétrészes ülőlappal és háromrészes fejtámlával. A háromszemélyes üléspad külső, jobboldali ülése előrebillenthető, vagy akár külön-külön kiszerelhető. Továbbá a teljes üléssor is előrehajtható, hogy a nagyméretű rakományok mint például sportfelszerelések, vagy frissen megvásárolt gyerekszoba-bútorok – számára elegendő hely maradhasson. Aki pedig a V-osztályban alváslehetőséget szeretne, a két hátsóüléssort opcionálisan kényelmes ággyá alakíthatja. Az ágy alatt tároló ládák találhatóak, így az alsó szint is kihasználható. A rakodási lehetőség a többi üléspad esetében is adott, továbbá mind az üléspadok, mind pedig a különálló ülések az összes helynél integrált hárompontos biztonsági övvel vannak felszerelve.

A tovább optimalizált, gyorsreteszeléssel ellátott üléssíneknek köszönhetően az ülések és az üléspadok nagy erőkifejtés nélkül csúsztathatóak előre illetve hátra, és a hátsó sor ülései egymással szemben is elhelyezhetőek. Mindezeken felül az összes ülés kivehető, aminek köszönhetően bármikor kialakítható a szükség szerinti rakodási felület.

Külön nyitható hátsó szélvédőés két padlószint

A kényelmes be- és kipakolás érdekében a V-osztály ismét egy újdonságot képes felmutatni a kategóriában – a külön nyitható hátsó szélvédőt, ami a csomagtérajtó felső keretéhez van rögzítve, és ami a csomagtérajtótól függetlenül nyitható vagy csukható. Ez a megoldás rögtön két szempontból is megkönnyíti a be- és kipakolást: egyrészt lehetővé tesz egy második padlószintet, másodsorban pedig nincs mindig szükség a nagyméretű csomagtérajtó kinyitására, ami különösen szűk parkolóhelyeken jön jól. A rakodótér-elválasztó könnyen fel-/leszerelhető, akár 50 kilogrammal terhelhető, és két mélyítéssel rendelkezik, amelyekben egy-egy kivehető, összehajtható bevásárlókosár található. A V-osztály AVANTGARDE változataihoz a külön nyitható hátsó szélvédő szériában jár.

Egy további egyedi megoldás az új V-osztály esetében: opcionálisan a csomagtérajtó EASY-PACK csomagtérajtóként is elérhető, ami kényelmesen, elektromosan nyithatóés zárható, valamint bármilyen pozícióban megállítható. Így az alacsonyabb személyek számára sem fog problémát jelenteni a csomagtérajtó zárása.

Mercedes-Benz Intelligent Drive – példamutató biztonság

Összesen tizenegy innovatív vezetői asszisztens rendszer szolgálja a magas szintű menetkényelmet és a példamutató biztonsági színvonalat. Az asszisztens rendszerek modern radarokon, kamerákon és ultrahangos érzékelőkön alapulnak, amelyek az új E- és S-osztályban Mercedes-Benz Intelligent Drive néven kerültek bevezetésre. Minden V-osztályhoz szériában jár az Oldalszél-asszisztens, ami erős oldalirányú széllökések során stabilizálja az autót, valamint az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer, ami figyelmetlenség vagy fáradtság esetén figyelmeztetni tudja a gépjárművezetőt. Opcionálisan elérhető az Aktív parkolás-asszisztens, aminek segítségével olyan egyszerűés kényelmes a nagyterűvel parkolni, akár egy kompakt autóval.

Szintén opcionálisan elérhető a 360 fokos, madártávlati kamerarendszer, a DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat COLLISION PREVENTION ASSIST rendszerrel, a Táblafelismerő asszisztens forgalommal szemben történő behajtásra figyelmeztető funkcióval, a Sávtartó asszisztens, a Holttérfigyelő asszisztens, a LED-es Intelligens világítás rendszer, valamint az Adaptív távfény-asszisztens. Ezen asszisztens rendszerek legtöbbje először érhető el ebben a kategóriában.

Az opcionálisan rendelhető, személyautó-modellsorozatokból ismert PRE-SAFE® fékrendszer tovább emeli a biztonság színvonalát. A PRE-SAFE® fenyegető balesetveszély esetén biztonsági intézkedéseket tesz, hogy egy esetleges ütközést követően az övek és a légzsákok a lehető legjobb védelmet nyújthassák.

Maximális hatékonyság: hathengeres teljesítmény négyhengeres fogyasztással

A piaci bevezetéskor az új V-osztály csúcsmodern, kétlépcsős feltöltéssel ellátott 2,1 literes négyhengeres turbódízel erőforrásokkal áll rajthoz, amelyek magas szintű képességeikről az A-osztálytól egészen az S-osztályig már számos személyautó modellsorozatban tanúbizonyságot tettek. A motorok a V-osztály igényeihez kerültek továbbfejlesztésre. Három teljesítményszint érhető el: a V 200 CDI 136 lóerőt (100 kW) teljesít 330 Newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett, a V 220 CDI pedig 163 lóerő (120 kW) és 380 Nm leadására képes ez mindkét esetben plusz 20 Nm-t jelent az elődmodellhez képest mégpedig kereken két literrel alacsonyabb fogyasztás mellett. Mindössze 5,7 l/100 km-es átlagfogyasztásával és 149 g/km-es széndioxid-kibocsátásával a V 220 CDI a fogyasztás terén abszolút vezető szerepet foglalhat el a szegmensben.

A V 250 BlueTEC csúcsmotor 190 lóerős (140 kW) teljesítményével és erőteljes, 440 Newtonméteres maximális forgatónyomatékával annyira rugalmas és agilis, mint az eddigi 3-literes V6-os turbódízel erőforrás. Ezzel egyidejűleg az új csúcsváltozat magas járáskultúrát kínál, és az utastér zajszintje többek között a fokozott hangszigetelésnek köszönhetően lényegesen alacsonyabb, mint a hathengeres előd esetében. A fogyasztás szintén jelentős mértékben csökkent: 6,0 l/100 km-es átlagfogyasztásával a négyhengeres turbódízel azonos menetteljesítmények mellett 28 százalékkal takarékosabb a hathengeresnél. Továbbá a BlueTEC rendszernek köszönhetően a csúcsverzió a kategória első modelljeként teljesíti az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat. A V 250 BlueTEC  kivitelhez szériában jár a 7G-TRONIC PLUS automataváltó DIRECT SELECT előválasztó karral és DIRECT SELECT váltófülekkel. A V 200 CDI és a V 220 CDI modellekhez a kényelmes automataváltó opcionálisan áll rendelkezésre.

Új mérce az agilitás és a vezetési élmény tekintetében

A személyes vezetési élvezet fokozása érdekében az automataváltóval felszerelt V-osztályok a szegmens egyetlen járműveként AGILITY SELECT kapcsolóval vannak ellátva. A gépjárművezető gombnyomásra négyféle menetprogram közül válogathat: takarékos, komfortos, sportos és manuális. A motor, a gázpedál és a váltó reakciói ennek függvényében változnak. Amennyiben a gépjárművezető a Sport, a Comfort vagy a Manuálisüzemmódok valamelyikét választja ki, gyorsítások során plusz 10 kW (14 lóerő) teljesítmény és 40 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésére (Overtorque funkció). Ezáltal a V 250 BlueTEC motorja például 204 lóerőt (150 kW) és tekintélyes 480 Nm-t képes produkálni.

Ebben a kategóriában szintén példátlan, és iránymutató megoldás az AGILITY CONTROL futómű az úttest felületéhez igazodó csillapítási rendszerrel, valamint az ADAPTIVE ESP® legújabb generációja számos asszisztens funkcióval az optimális menetbiztonság érdekében. A könnyűés precíz elektromechanikus szervokormány szintén lényeges szerepet vállal az új V-osztály példaértékű, kiegyensúlyozott menetkényelmében.

Szériafelszereltség: gazdag, stílusos részletekkel

Sportos karakterével és komfortos felszereltségével az új Mercedes-Benz nagyterű rögtön kategóriájának élére lép. Már a V-osztály alapkivitele is gazdag felszereltségnek örvend. Többek között szériában jár hozzá az Audio 20 USB rendszer különálló 7-colos központi kijelzővel, a zongoralakk optikájú díszítő elemek, a 3-küllős, 12 gombbal ellátott multifunkciós kormánykerék automataváltó esetén sportos DIRECT SELECT előválasztó karral és váltófülekkel, a magasságban és tengelyirányban állítható kormányoszlop, a komfortülések a sofőr és az első utas számára mellkast és medencét védő oldallégzsákokkal, az elektromos rögzítőfék, és az aktívan záródó hátsó tolóajtók.

Az AVANTGARDE felszereltségi szint esetében a V-osztályhoz olyan további csúcsszintű felszereltségek járnak, mint például a bőrülések, a bőrkormány, a hangulat-világítás, a fa hatású díszítő betétek (a hátsó sorban is) és a teljesen LED-es fényszórók Intelligens világítási rendszerrel. Továbbá a csomag része a különnyíló hátsó szélvédő második csomagtér-szinttel, a kiegészítő baloldali tolóajtó, a laminált üvegezés a fokozott zajcsillapítás érdekében, valamint az AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítási rendszerrel a még jobb agilitás és menetkomfort érdekében.

A 2014. május végén esedékes piaci startkor elsőízben az új V-osztály hosszú verziója lesz elérhető, 5.140 milliméteres hosszal, 3.200 mm-es tengelytávolsággal és nagyobb hátsó túlnyúlással. A kompakt és az extra hosszú változat később érkezik.

Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz V-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz. 

Exkluzív indulómodell: a V-osztály Edition 1

Mint minden új Mercedes-Benz személygépjármű modellsorozat, a V-osztály is egy korlátozott Edition 1 szériával áll rajthoz. A 190 lóerős (140 kW), 7G-TRONIC PLUS automataváltós limitált modell ismertetőjegyei többek között a sportfutómű vagy a választható AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítási rendszerrel, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák 5-duplaküllős kialakítással, a színezett üvegezés hátul, a maron nappabőr ülések, a bőrhatású, díszvarrással ellátott műszerfal, valamint a sötét antracit színű, ébenfa-hatású díszítő betétek. A maximális kényelemről a vezetőés az első utas oldalán ülésszellőztetés, THERMOTRONIC automata klímaberendezés, a hátsó sorban félautomata, külön vezérelhető TEMPMATIC klímarendszer, COMAND Online, Burmester® Surround-Soundsystem hangrendszer, mindkét oldalon elektromosan működtethető tolóajtók, elektromos EASY-PACK csomagtérajtó külön nyitható hátsó szélvédővel, valamint 360-fokos kamerával kiegészített Parkolócsomag gondoskodik. A példamutató biztonságot pedig a COLLISION PREVENTION ASSIST, a Sávtartó- és Holttérfigyelő asszisztens, valamint a PRE-SAFE® rendszer szolgálja.

A Mercedes-Benz V-osztály innovációi

A kategória újradefiniálása

A belső felszerelésektől kezdve a menetkényelmen és a térkoncepción át a biztonságig, a V-osztály számos innovációt és új felszereltségi opciót hoz magával a szegmensbe, és ezzel teljesen új szintre emeli a nagyterű modellek tudását.

Formaterv és magas szintű vonzerő

·         Markáns megjelenés, a Mercedes-Benz személygépjármű-modellek jellegzetes külső-belső ismertetőjegyeivel 

·         Bőr optikájú, díszvarrásokkal ellátott műszerfal

·         Hangulatvilágítás

·         19-colos, kéttónusú könnyűfém kerekek

·         Burmester® Surround hangrendszer 16 hangszóróval és egy Bassreflex mélynyomóval; tartalmazza a beszéd-felerősítést elölről hátra (gépjárművön belüli kommunikáció)

Infotainment

·         Audio 20 CD touchpaddal, 7-colos központi kijelzővel, Bluetooth®-szal, USB-vel, AUX-in bemenettel és SD-kártya interfésszel

·         A COMAND Online legújabb generációja touchpaddal, DVD-lejátszóval, 8,4 colos központi kijelzővel és valós idejű forgalmi információ adatátvitelre képes navigációs rendszerrel

Menetkomfort

·         A kiemelkedően hatékony, kétlépcsős feltöltéssel ellátott négyhengeres dízelmotor az üzemanyag-fogyasztást több mint két literrel csökkenti az elődmodellel összehasonlítva. A 190 lóerős (140 kW) V 250 BlueTEC csúcsmotor mindeközben ugyanolyan teljesítmény- és nyomatékértékek felmutatására képes, mint az eddigi V6-os turbódízel.

·         A 7G-TRONIC PLUS automataváltóhoz tempomat, elindulási asszisztens, valamint váltófülek járnak, és a gyors reakciójú váltó üzemanyag-takarékos kapcsolásokat tesz lehetővé.

·         AGILITY CONTROL futómű szelektív csillapítási rendszerrel

·         Elektromos rögzítőfék

Üléskomfort

·         Aktív ülésszellőztetés a vezetőés az első utas számára

·         EASY-ENTRY rendszer a harmadik sor üléseihez

Rakodási kényelem

·         Külön nyitható hátsó szélvédő

·         EASY-PACK csomagtérajtó (elektromos)

·         Intelligens rakodótér-kialakítás csomagtér-rendezővel

Vezetői asszisztens és biztonsági rendszerek

·         Aktív parkolás-asszisztens
Felismeri a megfelel
ő méretű parkolóhelyeket, és aktív kormányzási műveletekkel automataváltó esetén aktív fékezési képességgel is be tud állni a párhuzamos/merőleges parkolóhelyekre, ahonnan aztán ki is tud állni.   

·         360-fokos kamerarendszer
A gépjárm
űvet a központi kijelzőn madártávlati nézetből jeleníti meg, aminek köszönhetően manőverezések és parkolások során teljes rálátás nyílik az autó közvetlen környezetére.

·         DISTRONIC PLUS
Radar-alapú távolságtartó tempomat, ami tartalmazza a COLLISION PREVENTION ASSIST rendszert. A sebességet a 0-200 km/h közötti tartományban szabályozza. Ráfutásos baleset fenyeget
ő veszélye esetén optikai és akusztikai jelzéssel figyelmeztet, és ha szükséges, a gépjárművet a maximálisan elérhető lassulás akár 50 százalékával képes lefékezni. Amennyiben a forgalom lelassul, a DISTRONIC PLUS a gépjárművet automatikusan lefékezi, szükség szerint akár álló helyzetig. 

·         Teljes LED-es Intelligens világítási rendszer
Dinamikus kanyarfény, Kanyarodási fény, dinamikus fényhatótávolság-állítás országúton és autópályán, Intelligent Headlight Control (Adaptív távfény-asszisztens), a gépjárm
ű környezetének automatikus megvilágítása a gyújtáskulcs kihúzása után („Coming home“ hazakísérő fény funkció).

·         Sávtartó asszisztens
A 60-200 km/h közötti sebességtartományban kormányrezegtetéssel figyelmezteti a gépjárm
űvezetőt, ha a sofőr a rendszer által felismert útfelfestéseket véletlenszerűen keresztezi.

·         Táblafelismerő asszisztens
Felismeri a sebess
égkorlátozásokat és az előzési tilalmakat jelző táblákat, valamint behajtási tilalom esetén figyelmeztetni tudja a gépjárművezetőt (rossz irány figyelmeztetési funkció).

·         Oldalszél-asszisztens
80 km/h feletti sebességnél, er
ős oldalirányú széllökések esetén támogatja a gépjárművezetőt, az elsőés a hátsó tengely szél felőli kerekeinek szükség szerinti célzott fékezéseivel.

·         ATTENTION ASSIST
Menet közben folyamatosan elemzi a gépjárm
űvezető vezetési magatartását, kormánymozdulatait, és amennyiben figyelmetlenségre vagy fáradtságra utaló jeleket észlel, figyelmezteti a sofőrt.

·         COLLISION PREVENTION ASSIST
Radar-alapú ütközésre figyelmeztet
ő rendszer Adaptív fékasszisztenssel segít a ráfutásos balesetek veszélyének a csökkentésében.

·         PRE-SAFE® rendszer
Kritikus szituációkban megel
őző intézkedéseket tesz az utasvédelem területén, például megfeszíti az öveket, bezárja az ablakokat, és az elektromosan állítható utasülést biztonságosabb pozícióba állítja.

Nagyító alatt: automatikus klímavezérlés

Egyedi klímakomfort

A továbbfejlesztett THERMOTRONIC automata klímaberendezésnek köszönhetően az új V-osztály páratlan hőkomfortot kínál. Legyen szó elviselhetetlen melegről vagy dermesztő hidegről, a klímaberendezés kívánságának megfelelően gondoskodik a jármű klímájáról, így Ön beszállás után máris megfeledkezhet a környezet hőmérsékletéről. Utazás közben a rendszer az egyéni igényekhez és az utasok kívánságaihoz igazodik az egyénileg beállítható klíma üzemmódokkal, a napsütés intenzitásától függő automatikus ventilátor-vezérléssel és az automatikus keringetéssel. Ezzel az automatikus működés alkalmazkodóképessége új mércét állít fel.

Az opcionálisan elérhető THERMOTRONIC az új S-osztály klímaberendezésének koncepcióján alapul, éppen ezért csúcstechnológiát képvisel. Ez különösen érvényes a precíz szabályozásra, a teljesítményre és a levegő minőségére. Még mielőtt beszállna, a V-osztály képes az utasteret kellemes hőmérsékletűre felmelegíteni, vagy éppen lehűteni. Elég egy gombnyomás az autó kulcsán, és a klímaberendezés még beszállás előtt műkdésbe lép. Az ablakokat a rendszer automatikusan felhúzza, és hideg levegőáramlik be a légbefúvókon át. A hűtési teljesítmény jelentősen nőtt az előző generációs automatikus klímaberendezéshez képest.

Télen a V-osztály vezetője az ugyancsak opcionálisan elérhető kiegészítő fűtés távirányítójának segítségével programozhatja be az indulás időpontját. A külső hőmérséklettől és az akkumulátor töltöttségének állapotától függően az elektronika határozza meg a fűtőkörben külön kapcsolóval rendelkező kiegészítő fűtés beindításának optimális időpontját. A kiegészítő fűtés működése közben ez a szelep a kisebb fűtőkört aktiválja, amely kizárólag a belső teret melegíti. Ezáltal az utastér gyorsabban és intenzívebben melegszik fel. Az erőteljesebb fűtési üzemmódban egy intelligens vezérlésű mágnesszelep szabályoz két fűtőkört az utastér és a motor hatékony felmelegítésének érdekében.

Háromféle klíma üzemmód a kiváló hőkomfort érdekében

Az egyénre szabható klímavezérléssel ellátott V-osztály az első olyan modell kategóriájában, amely három különböző szellőztetési üzemmódot kínál: a FOCUS, a MEDIUM és a DIFFUSE módok a szellőzés intenzitásában és az eloszlás karakterisztikájában térnek el. A DIFFUSE módot úgy optimalizálták, hogy minimalizálja a légáramlatokat, és a levegőt a rendszer ne közvetlenül az utasokra irányítsa. Ennek érdekében a levegő a páramentesítőés a lábtér fúvókáin keresztül áramlik az utastérbe. Ezzel szemben FOCUS módban erőteljesebben áramlik ki a levegő azokon a szellőzőrostélyokon keresztül, amelyek közvetlenül az utasokra vannak irányítva. A MEDIUM kiegyensúlyozott működést biztosít, közepes erősségű légáramlatokkal, ugyancsak a szellőzőrostélyokon keresztül. A THERMOTRONIC a légkondicionáló vezérlőpaneljéről, valamint a központi vezérlőn keresztül állítható, továbbá Audio 20 CD vagy COMAND Online rendszer esetében a touchpad segítségével is vezérelhető.

A klíma üzemmódok áttekintése

 

DIFFUSE

MEDIUM

FOCUS

Hűtés mód

Egyenletes klimatizálás kis légmennyiséggel: először az utastér lehűtése a szellőzőrostélyokon keresztül, azután a további levegő elosztása
a p
áramentesítő fúvókákon keresztül.

Direkt klimatizálás az utasok fejére és testére fókuszálva, közepes levegőmennyiséggel: lehűtés kizárólag a szellőzőrostélyokon keresztül.

Nagyon direkt klimatizálás az utasok fejére és testére fókuszálva, magas levegőmennyiséggel: lehűtés kizárólag a szellőzőrostélyokon keresztül.

Fűtés mód

Indirekt, lábtér-hangsúlyos felmelegítés: a meleg levegőnek csak kis része kerül befújásra a szellőzőrostélyokon és a páramentesítő fúvókákon keresztül, a fejtérbe nem történik meleglevegő-befújás.

Az utastér egyenletes felmelegítése: először lábtér-hangsúlyos fűtés, közepes mennyiségű levegő-befújással a páramentesítő-, oldalsóés a középső szellőzőrostélyokon keresztül, majd lábtér-hangsúlyos levegőbefújás.

Test-hangsúlyos fűtés: a lábtér felfűtése, nagyobb meleglevegő-mennyiséggel a páramentesítő-, oldalsó-, és a középső szellőzőrostélyokon keresztül.

 

Automatikus levegőmennyiség-elosztás a nap állásának függvényében

Szintén új, és egyedülálló megoldás a nagyterűek szegmensében a kétnegyedes napfényérzékelő az utastér hőmérsékletének automatikus szabályozásához. Az érzékelők figyelik a napsütést, és fokozott sugárzás esetén az érintett területen a hűtés intenzitása és a hőmérséklet automatikusan kerül beállításra. Amennyiben például a vezető oldalán intenzívebben süt a nap, a klímaberendezés csak itt emeli meg a légáramot, és az utas oldalán változatlan marad a beállított hűtés. Ez a megoldás szükség szerint változtatja a termikus komfortot, különösképp városi dugózások alkalmával.

Páraérzékelőés automatikus belsőlevegő keringetés

Ezen felül a V-osztály egy páraérzékelővel is rendelkezik, ami a napfényérzékelőhöz hasonlóan a felső kezelőegységbe került beépítésre. Az érzékelő folyamatosan vizsgálja a páratartalmat. Amint fellép az első szélvédő, vagy az oldalablakok párásodásának a veszélye, a klímaberendezés automatikusan friss levegőt irányít az utastérbe, aminek az elosztását szükség szerint irányítja. Ez szabad kilátáshoz vezet, ami szerepet játszik a biztonság fokozásában.

A Mercedes-Benz nagyterűje az utastér levegőminőségének tekintetében is új mércét állít fel az intelligens szabályozásnak köszönhetően. Amennyiben például szélvédőmosásra kerül sor, a THERMOTRONIC automatikusan belsőlevegő keringetésre kapcsol át, hogy az utastértől távol tartsa a szagokat és a szennyezőanyagokat.

A THERMOTRONIC automata klímaberendezés elöl és hátul összesen három zónát képes vezérelni. Amennyiben a rendszerhez kiegészítőleg megrendelésre kerül a hátsó klímaberendezés, a hátul ülők is egyedileg beállítható klímakomfortnak örvendhetnek. A hőmérséklet és a levegőmennyiség a B-oszlopok magasságában lévő kiegészítő felső kezelőegységről állítható be, kimondottan a hátsó térhez optimalizálva. A levegőeloszlás az első klímazónák beállításának és üzemmódjának függvényében kerül meghatározásra. Fűtési módban a levegő a fej- és lábtérbe, míg hűtési módban csak a fejtérbe kerül bevezetésre. A hátsó klímaberendezést a gépjárművezető is tudja irányítani, a központi kijelzőn keresztül.

Új vezérlőés kijelző koncepció

Multifukciós touchpad érintés-vezérléssel

A Mercedes-Benz V-osztály kategóriájának legújabb tervezésű, legfejlettebb vezérlőés kijelző rendszereit kapja meg. A legjelentősebb innováció a multifunkciós touchpad a műszerfalon. Ahogy egy okostelefon esetében, úgy a vezérlés itt is érintéssel vagy betűk és számok bevitelével történik. Ezen túlmenően olyan eszközök és kijelzők mutatkoznak be elsőként ebben a szegmensben, amelyek számos Mercedes-Benz személyautóban már sikerrel bizonyítottak, legyen szó a COMAND Online és a COMAND vezérlő (forgatható nyomógomb) eszközökről, a DIRECT SELECT kapcsolóról a kormánykeréken, a központi kijelzőről és a műszercsoportban lévő színes kijelzőről.

Az új tervezésű kezelőfelület és a kijelző kialakításának köszönhetően a használat egyszerűés ösztönös. A kezelés logikája és a különféle kapcsolók az új S-osztályból származnak, tehát felhasználóbarátság és ergonómia szempontjából a legmagasabb kritériumoknak is megfelelnek. Ezek közé tartoznak a klímakonzol elegáns tekerő kapcsolói, az ajtópanelbe épített elektromos ablakemelő kapcsolók és a világítás forgókapcsolója.

Innovatív touchpad új felismerési technológiával

A Mercedes-Benz által újonnan kifejlesztett touchpad az Audio 20 CD vagy a COMAND Online rendszerrel szerelt modellekhez érhető el. A műszerfalon, a központi kijelző alatt helyezkedik el a központi vezérlőpanellel és a COMAND vezérlővel együtt. Az érintésérzékeny felület karcálló műanyagból készült, magasfényű fekete színben, melynek ezüstszín, valódi fém keret ad árnyékot, ezzel stílusosan beleolvasztva a beltér formatervébe, mintha egy csúcsminőségű tablet PC lenne. Minden telematikai funkció ösztönös mozdulatokkal vagy kézírással érhető el. Az érintőpad ennek köszönhetően további beviteli lehetőséget jelent a COMAND vezérlőés a LINGUATRONIC hangvezérlésén felül.

A több érintést felismerő szenzor egyszerre egy- vagy kétujjas mozdulatokat érzékel, úgy, mint a görgetést, a húzást vagy nagyítást és az ujjakkal való szét- vagy összehúzást. A helytelen bevitelek elkerülése és a működés megbízhatóságának növelése érdekében a Mercedes-Benz mérnökei új felismerési technológiát fejlesztettek ki, amely három dimenzióban értékeli ki a szenzor jeleit. A felismerő rendszer fejlesztése során különösen nagy jelentőséget tulajdonítottak a sebesség pontos érzékelésének. Ezért a V-osztály vezetője a lassú vagy gyors mozdulatokkal más-más kurzormozgást érhet el.

Ezen felül a felhasználó betűket, szimbólumokat és számokat is képes bevinni a saját, természetes kézírásával a karakterfelismerő funkciónak köszönhetően. A touchpad felismeri a karaktereket, majd automatikusan felhasználja például navigációnál a célpont beviteléhez. A bevitel sebessége így nőés további pozitívumokat eredményez. Még egy előny: az új telematikai kezelőfelület koncepciója a touchpaddal csökkentette a gombok számát, letisztultabb megjelenést varázsolva a műszerfalnak.

A könnyű kezelhetőséget a 65 x 45  milliméteres touchpad mögött elhelyezkedő, három érintésérzékeny gomb növeli, melyekkel közvetlenül előhívhatóak a legfontosabb funkciók: a “Vissza” funkció, a “Kedvencek” menü és az audiorendszer gyorsmenüje. A felhasználó egyértelmű, rezgő visszacsatolást kap a touchpad vagy a gombok használatakor. Az éjszakai használatot megkönnyítendő, a touchpad szimbólumai és körvonala is közvetett megvilágítást kap.

Ízléses és letisztult vezérlő központ: műszercsoport és színes, multifunkciós kijelző

A műszercsoport két, nagy analóg számlapból áll, mindkettőben további kis műszerrel. A fedélzeti számítógéphez tartozó színes multifunkciós kijelző a két, kör alakú számlap között helyezkedik el, és a vezérlő, valamint figyelmeztetőüzeneteket jeleníti meg, különös tekintettel a vezetői asszisztensek, azaz a DISTRONIC PLUS, a Táblafelismerő Asszisztens és a Sávtartó Asszisztens információira. Emellett a fedélzeti számítógép vagy az állapotjelzőüzenetek formájában kényelmi adatokat is képes kijelezni. A széria háromküllős multifunkcionális kormánykerék nyomógombjaival a színes kijelző beállításai anélkül változtathatóak, hogy a sofőr levenné a kezét a kormánykerékről.

Központi kijelző: nagyfelbontásúés színes

A telematikai rendszer által szolgáltatott információk a nagyfelbontású központi kijelzőn jelennek meg. Ahogy számos új Mercedes-Benz személyautó esetében, úgy a különálló kijelző itt is a középső levegőbefúvók és a klíma vezérlőpanelje felett helyezkedik el.

Felszereltségtől függően kétféle kijelzőáll rendelkezésre: az Audio 20 USB és az Audio 20 CD rendszerhez tartozó monitor átmérője 17,8 centiméter. A keret magasfényű fekete bevonatot kapott. A 21,3 centiméteres, nagyfelbontású, fényes kijelző a COMAND Online rendszer sajátja. Ebben az esetben a keret horganyzott, ezüstszínű. Ezt a kijelzőt egy speciális, ragasztott üveglap borítja. A tükröződésmentes ásványi üveglap közvetlenül csatlakozik a TFT kijelző felületéhez egy különleges ragasztási és laminálási eljárásnak köszönhetően, amely biztosítja, hogy ne kerüljön levegő vagy por a kijelzőés az üveglap közé. E korszerű technológia virtuálisan tünteti el az optikailag keletkező torzulásokat és tükröződéseket. Ennek eredményeképpen a kép különösen részletgazdag és kontrasztos.

A COMAND Online menüjében elérhető manuális fényerőállítási lehetőség mellett mindkét kijelző rendelkezik fényérzékelővel és automatikus fényerő szabályozással. A telematikai adatok megjelenítése mellett a kijelző a COMAND Online rendszernek köszönhetően képes fotók megjelenítésére és azok manuális görgetésére, hasonlóan a diavetítéshez. Az új megjelenítési formák könnyű kezelhetőséget biztosítanak a zenehallgatás során. A CoverFlow funkció kör alakba rendezi az albumok borítóját, így a V-osztály vezetője könnyedén görgetheti végig zenei kollekcióját. A gyűjtemény pedig óriási lehet, hiszen 10,8 gigabyte memória áll rendelkezésre a tömörített zenei fájlok (mp3, wma, aac) számára.

A legnagyobb kényelmet azonban a Music Search funkció nyújtja, amely lehetővé teszi, hogy a vezetőés az utasok merevlemezen, SD memóriakártyán, USB meghajtón, CD-n és DVD-n dalokat vagy előadókat keressenek. Több szempont szerint lehet keresni, például album, zenei stílus vagy zeneszerző alapján. Amennyiben nevet kell beírni, a szoftver tolerálja a kisebb helyesírási hibákat. A vezetőígy képes még nagyobb figyelmet fordítani a forgalomra. Van egy további előny: az utasok ezzel párhuzamosan képesek minden csatlakoztatott médiában és eszközön keresni.

Forrás: Mercedes-Benz Hungária Kft.
.

(Ezt a cikket 789 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .