NFM: alig két hónap alatt készült el az új körforgalmú csomópont az 5-ös főúton
A projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. kevesebb, mint 2 hónap alatt, teljes egészében hazai költségvetési forrásból létesített új körforgalmú csomópontot az 5-ös számú főúton, amelynek köszönhetően megszűnnek a torlódások a Mercedes-Benz gyárának személyportájához vezető szakaszon – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-vel szerdán.

A közlemény szerint Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára az ünnepélyes átadón hangsúlyozta, hogy a körforgalom megépítésén túl a Kunság és a Kőrös Volán a Mercedes gyár megváltozott munkarendjéhez igazodva bővítette járatait december közepétől Kecskemét térségében. Hozzátette: „a kormány a munkahelyteremtő beruházásokat a telephelyek megközelíthetőségét javító fejlesztésekkel is kész ösztönözni. Ebből a megfontolásból nyilvánította nemrégiben kiemelt üggyé a Miskolc Déli Ipari Parknál tervezett körforgalom megépítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásokat is. A borsodi megyeszékhelyen a Daimler-beszállító japán Takata cég zöldmezős beruházása adhat munkát ezer főnek”.
Az NFM emlékeztet rá, hogy az 53 nap alatt elkészült csomópont mellett az állam több körforgalmú csomópont létesítését vagy átépítését is vállalta a Daimler AG kecskeméti beruházásának sikeres megvalósítása érdekében.
A közlemény szerint a mostani fejlesztést mintegy 320 millió forintos költségvetési támogatás tette lehetővé. A kivitelezési munkálatokat a közbeszerzési eljárásban kiválasztott DME Konzorcium (Duna Aszfalt Kft. Magyar Aszfalt Kft., EuroAszfalt Kft.) végezte el.
A beruházás kapcsán Zombor Gábor (Fidesz-KDNP), Kecskemét polgármestere elmondta: „a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rekordidő alatt megvalósuló beruházása fontos eleme Kecskemét gazdaságfejlesztési programjának, hiszen az infrastrukturális feltételek javításával a beruházók számára is vonzóbb lehet a város.”
Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy Kecskeméten a világ egyik legmodernebb és leghatékonyabb autógyárának építésébe fogtak öt évvel ezelőtt, amihez példa nélküli támogatást kaptak mind a kormánytól, mind a hivataloktól, s nem utolsósorban Kecskemét városától.

„A körforgalom megépülése hatalmas jelentőséggel bír számunkra, mert a beruházással nagymértékben javul a közlekedés a gyár irányába. Ezen felül a déli iparvidékünk is megközelíthetővé válik, amely illeszkedik hosszú távú terveinkhez ” – tette hozzá.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese, Szőke József tájékoztatása szerint a hagyományos körforgalmú csomópont külső sugara 25 méter, a belső sugara 17 méter. Az építkezés során 803 köbméternyi aszfaltot, 933 köbméternyi betont és 1184 köbméternyi homokos kavicsot építettek be a szakemberek. A kivitelezők mintegy 1038 köbméternyi régi burkolatot bontottak el és csaknem 3113 köbméternyi földet mozgattak meg a beruházás során.
Forrás: MTI (gtb \ gte)
.
(Ezt a cikket 186 alkalommal tekintették meg.)