Kétpályás lesz az M0 az M1 és M7 autópályák között is

Az M0 autópálya déli szektorához tartozó, eddig a kétpályásításból kimaradt, mintegy három kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. – a felhívás a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

Az M0-ás autóút M1 és M7 közötti szakasza 2013. december 15-én. Az M0 déli szektorához tartozó, eddig a kétpályásításból kimaradt, mintegy három kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A háromsávúsítást eredetileg a szakasz mellett lévő Tópark beruházója, a Walker and Williams Group vállalta, de a vegyes ingatlanfejlesztés csődbe ment. MTI Fotó: Beliczay László
Az M0-ás autóút M1 és M7 közötti szakasza 2013. december 15-én. Az M0 déli szektorához tartozó, eddig a kétpályásításból kimaradt, mintegy három kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A háromsávúsítást eredetileg a szakasz mellett lévő Tópark beruházója, a Walker and Williams Group vállalta, de a vegyes ingatlanfejlesztés csődbe ment.
MTI Fotó: Beliczay László

Mint ismert, az M0 induló szakasza – az M1 és az M5 autópályák között – a múlt század kilencvenes éveinek közepén úgy épült meg, hogy egyoldali pályatestre helyeztek rá kétszer két haladó forgalmi sávot, de leállósávnak már nem jutott hely. Az idén őszre – az említett kis szakasz kivételével – elkészült a másik pálya is, így kétszer három haladó sávon mehet a forgalom, és emellett minkét oldalon található egy-egy leállósáv is.

Az M1 és M7 között azért hiányzik a bal pálya, és a háromsávúsítás, mert a mellette lévő Tópark nevű vegyes ingatlanfejlesztés csődbe ment. Eredetileg annak beruházója – a Walker and Williams Group – vállalta a szélesítést, miután lehajtót építhetett magának az M1 autópályáról.

A most meghirdetett munka becsült ellenértéke 6,7 milliárd forint, a befejezési határidő pedig – a szerződéskötéstől számolva – 18 hónap. Az ajánlattételi határidő január 27., a legolcsóbb ajánlattevő lesz a nyertes.

Forrás: MTI  (ghg \ gtr \ kho)
.

(Ezt a cikket 341 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?