Hírek Márkahírek Volvo

Óriási siker a vírusmarketing a Volvo Trucksnál

Legújabb reklámfilmjével, a „The Epic Split” című alkotásával a Volvo Trucks bebizonyította, hogy jól működhet, ha a hagyományostól eltérő megoldásokat alkalmaznak az üzleti szférát célzó marketingben. A videó az egész világon elterjedt, és már az első négy hét után minden idők legnézettebb autóipari reklámfilmje volt a Youtube-on.

Jean-Claude Van Damme a karrierje során számos hajmeresztő mutatványt végzett el – de semmi ahhoz hasonlót mint amit most láthatunk két mozgó járművel.
Jean-Claude Van Damme a karrierje során számos hajmeresztő mutatványt végzett el – de semmi ahhoz hasonlót mint amit most láthatunk két mozgó járművel.

Amióta november 14-én a Youtube-on útjára indult a „The Epic Split”, már több mint 59 milliószor nézték meg a reklámfilmet. A videó a közösségi csatornákon, valamint a hírportálokon keresztül terjed, már több ezer online, illetve offline párbeszéd tárgya volt, és önmagában is jelenséggé vált, számos utánzatot, paródiát inspirálva hírességektől és másoktól egyaránt.

„A film szó szerint elsöprő reakciót váltott ki. Természetesen számítottunk a sikerére, de nem gondoltuk volna, hogy ilyen mértékű lesz, illetve ilyen gyorsan jön. Elvégre a „The Epic Split” egy teherautó-reklám.” – mondta Per Nilsson, a Volvo Trucks márka PR-igazgatója.

A Volvo Dinamikus Kormányzás amennyire csak lehetséges tökéletes irányításstabilitást ad Jean-Claude Van Damme-nak hogy bemutassa két hátrafelé mozgó teherautó között világhírű spárgáját.
A Volvo Dinamikus Kormányzás amennyire csak lehetséges tökéletes irányításstabilitást ad Jean-Claude Van Damme-nak hogy bemutassa két hátrafelé mozgó teherautó között világhírű spárgáját.

A siker számokban

A „The Epic Split” nem csupán minden idők legnézettebb autóipari reklámfilmjévé vált a Youtube-on. Az első négy hét reakciója számokban is összegezhető. *

A „The Epic Split” film és ennek története:

  • több mint hatmilliószor osztották meg a közösségi hálózatokon.
  • több mint tízmillió találat a Google.com oldalon.
  • világszerte széles körű megjelenést kapott a médiában: eddig mintegy húszezer online cikk született a reklámfilmről.
  • becsült médiaértéke hetven millió euró.
Jean-Claude Van Damme két Volvo FM között
Jean-Claude Van Damme két Volvo FM között

Többet ésszel, mint költséggel

A Volvo Trucks 2012 ősze óta hat látványos filmet készített el az ugyanezen időszak alatt bevezetett öt új tehergépkocsi újításainak bemutatására. A „The Epic Split”, a Volvo Dinamikus Kormányzás pontosságának és menetstabilitásának kihangsúlyozására szolgáló kisfilm mind közül a legsikeresebb.

„A nagyszámú elérés főként a közösség aktivitásának eredménye. Nem tudunk többet költeni a versenytársainknál. Ezért inkább okosabb ötletekkel kell kirukkolnunk. Kommunikációs stratégiánkra is igaz ez.” – mondta Per Nilsson.

Egy üzleti szférának szóló (B2B) termék magánvásárlóknak szóló (B2C) marketinggel

Maga a kommunikációs stratégia is annak a nagy változásnak a része, amely során a Volvo Trucks szélesebb közönséget szólít meg a termékeivel. Leegyszerűsítve ez nem más, mint B2B termékek B2C marketingje.

„Marketingstratégiánk azon a felismerésen alapul, hogy az üzleti szférában is személyek hozzák a döntéseket. A mai tehergépkocsik csúcstechnikát alkalmazó gépek, amelyeket úgy fejlesztenek ki, hogy megkönnyítsék a gépkocsivezetők munkáját, óvják a gépkocsivezetőt, a rakományt és a környezetet, valamint annyira nyereségesek legyenek, amennyire csak lehet. De a gépkocsivezetők és a fuvarozók döntéseit nem csak az ilyen tényezők befolyásolják, hanem az általuk használt teherautó imidzse is.” – mondta Per Nilsson.

Költséghatékony

Azok a marketinganyagok, amelyek mindenkire hatással vannak, több tehergépkocsi-vezetőhöz és fuvarozóhoz jutnak el, vallja a Volvo Trucks. És ez így is van.

„Saját ügyfeleink reagálnak ezekre a filmekre. De ennél többről van szó – a teherautóinkat használó fuvarozók is visszajelzéseket kapnak ezekről a filmekről az ő ügyfeleiktől, vagyis a megbízóiktól.” – mondta Per Nilsson.

„Az a célunk, hogy a film által elért aktivitás felkeltse a figyelmet és az igényt a teherautóink iránt. Egy viszonylag kis médiaberuházással óriási visszhangot keltettünk. Bebizonyosodott tehát, hogy a stratégiánk egy nagyon ügyes és költséghatékony kommunikációs módszer a média új területének kiaknázásával.” – mondta Per Nilsson.

Forrás: Volvo Trucks
.

(Ezt a cikket 385 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .