Ajánlatok Gazdaság Hírek Kommunikáció és Informatika Útdíj Üzemanyag

Akár 20%-kal csökkenthetik költségeiket a fuvarozók

A szállítmányozó cégek becslése szerint egy fuvar teljesítése közben az összes költség legnagyobb hányadát még mindig az üzemanyag emészti fel, de egyre komolyabb tételt jelent a sofőr munkabére és az e-útdíj is. A kiadások fennmaradó hányada a karbantartási díjakra és egyéb ráfordításokra megy el. A WebEye Magyarország szakértői szerint a költségek akár 20 százalékkal is mérsékelhetők a korábbinál szervezettebb közlekedéssel, valamint a megfelelő flottakövető szolgáltatás megválasztásával.

A közúti fuvarozás esetén a legjelentősebb költségelem még mindig a járművek üzemanyag fogyasztása – vélik egybehangzóan a WebEye Magyarország szállítmányozással foglalkozó ügyfelei. Bár az utóbbi időben csökkent az üzemanyag ára, a fuvarozók becslései szerint a felmerülő költségek közel felét továbbra is ez teszi ki. Emellett komoly kiadásként jelentkezik az e-útdíj, valamint a vezetési idő nem megfelelő kihasználásából és a túlvezetésből adódó büntetések is. Az üzemanyag költségarány jelentősen csökkenthető, ha a fuvarozócégek optimalizálják a fuvarkapacitásokat, de egy sofőr rossz vezetési stílusára és a vezetési idők nem megfelelő kihasználtságára is fény derülhet egy korszerű telematikai rendszer segítségével. Így az olyan járulékos költségeken, mint például a karbantartási díj, szintén sokat lehet spórolni.

Az útdíjjal egy rendszeresen fuvarozó vállalatnak mindenképpen számolnia kell, azonban nem mindegy, hogy ezt hogyan fizeti meg. A viszonylati jeggyel például nem módosítható az útvonal, így ha a sofőr menet közben változtatni kényszerül, újabb jegyet kell vennie, ez azonban egy GPS-alapú fedélzeti egység (OBU) beszerelésével elkerülhető. Ez a megoldás tehát egyszerűbb és költséghatékonyabb is. Egy komplex telematikai szolgáltatás nem csak az útdíj fizetésre alkalmas, hanem számos kiegészítő lehetőséget is kínál, ami hosszútávon komoly költségmegtakarítást eredményez: ilyen például az üzemanyagszint-mérés, a rugalmas útvonaltervezés, vagy a WebEye-nál elérhető, vezetési idő menedzselésére szolgáló eTachograph funkció.

 „A korábbi tapasztalataink szerint a telematikai rendszer beszerelését követően a 10-30 százalékos üzemanyag csökkenés átlagosnak mondható, de találkoztunk már kiemelkedő, 40 százalékos flottára levetített összesített fogyasztáscsökkenéssel is. Mindez több részből tevődik össze: így például a magánhasználat felszámolása, a rossz vezetési stílus felderítése és természetesen az üzemanyag visszaélések megszűnése. A telematika emellett az e-útdíj bevallást is megkönnyíti: a megfelelő OBU használatával sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb az úthasználat” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország szakértője.

Általános tippek a költségoptimalizáláshoz:

  1. Üzemanyag-felhasználás mérése – Ajánlott rendszeresen mérni a felhasznált üzemanyag mennyiségét, illetve a tankolás helyét és pontos idejét. Nem árt továbbá feltérképezni és rögzíteni a megbízható töltőállomásokat az útvonalon. Mindehhez hasznos segítséget nyújthatnak az olyan komplett telematikai szolgáltatások, melyek üzemanyagszint-mérővel és útvonaltervezővel egyaránt rendelkeznek.
  1. Megfelelő útdíj fizetési mód megválasztása – Érdemes figyelembe venni a fuvarfeladatok gyakoriságát is. A rendszeresen fuvarozó vállalatok számára a GPS-alapú útdíj-fizetés nem csak kényelmesebb, de költséghatékonyabb is: rugalmasan változtatható az útvonal, így valóban csak a megtett útnak megfelelő díjat kell megfizetnie a felhasználónak.
  1. Vezetési idők maximális kihasználása – A fuvartervezés során fontos figyelembe venni, hogy a ki nem használt vezetési idők hosszú távon bevételkiesést eredményeznek, így érdemes maximálisan kitölteni a rendelkezésre álló munkaórákat.
  1. Túlvezetés elkerülése – Jelentős tétel lehet a kiadások között a túlvezetésből adódó esetleges büntetés. A túlvezetés balesetveszélyes, ezért fokozottan ellenőrzik az utakon. Célszerű ezért olyan fedélzeti egységet használni, amely amellett, hogy folyamatosan nyilván tartja, hány órát vezetett a sofőr, automatikusan riaszt a rendelkezésre álló vezetési idő leteltekor.
  1. Optimális útvonaltervezés – Az út előzetes tervezésével könnyedén elkerülhetőek a felesleges kerülőutak és üres járatok, amelyek az üzemanyag-felhasználást is növelik. Lehetőség szerint érdemes akkor útnak indulni, amikor kisebb a forgalom és tartsuk szem előtt, hogy nem biztos, hogy a kilométerben rövidebb útvonalon kevesebb üzemanyagot használunk.
  1. Folyamatos karbantartás – A jól karbantartott, műszakilag hibátlan jármű kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és az élettartama is hosszabb. Érdemes rendszeresen mérni a járműdiagnosztikai adatokat, amelyek segítségével hatékonyabban és precízebben hajthatóak végre a szervizmunkálatok.
  1. Optimális vezetési stílus – A gyorshajtások mellőzése és az útviszonyoknak megfelelő vezetési stílus tovább növelheti a vezetés biztonságát. Így csökkentjük a felesleges fékezéseket, gyorsításokat és az ebből adódó megnövekedett fogyasztást.

 

WebEye Magyarország Kft.

A WebEye Magyarország Kft. az Európa 14 országában jelen lévő 100 százalékban magyar tulajdonú Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport tagja. A Lambda-Com közlekedésinformatikai cégcsoport vezető szolgáltatása a telematikai-(Mobile Resource Management), szállítmányozási biztonságot támogató „WebEye megoldás”, amely GPS/GPRS technológia alkalmazásával a nap 24 órájában, valós időben teszi lehetővé a járművek mozgásának, útvonalának elemzését. Európa útjain összesen 40 ezer autóban van WebEye, ebből 23 ezret aktívan követnek.

Bővebb információ: http://hu.webeye.eu/
.

(Ezt a cikket 487 alkalommal tekintették meg.)