NKH ECR akció: a rossz műszaki állapotú buszok kiszűrése volt a cél
Kopott gumik, hibás tachográf, hiányzó csomagtér ajtó – többek között ez volt a mérlege az augusztus közepén lezajlott Euro Control Route (ECR) nemzetközi ellenőrzési akciónak. A rossz műszaki állapotban lévő autóbuszok arányának további visszaszorítása, ezáltal a közúti közlekedés biztonságának javítása volt a célja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatala, a megyei/fővárosi kormányhivatalok és a társhatóságok közreműködésével megtartott, országosan összehangolt közúti ellenőrzési akciónak.
Az ún. ECR akció keretében a hatóságok Magyarország fő közlekedési útvonalain végeztek közúti ellenőrzést, kiemelt figyelmet fordítva az idegenforgalmi főidényben a turistabuszok megállításos komplex vizsgálatára. A három napos fokozott ellenőrzés során a közúti ellenőrök több mint 1400 járművet vizsgáltak meg, melynek mintegy 30 százaléka autóbusz volt, ennek a fele külföldi.
Az akció során 34 esetben fedeztek fel valamilyen szabályszegést; ez egy esetben olyan súlyos volt, hogy a járművet a szakemberek kitiltották a forgalomból.
A leggyakoribb probléma a kopott vagy sérült gumiabroncs volt, de az ellenőrök találtak olyan rossz műszaki állapotban lévő autóbuszt is, ahol a jármű két oldalán a tengelytávolságok között 62 mm eltérést mértek (az úttesten szemmel láthatóan keresztben haladt), illetve a bal hátsó sarok elem sérült volt; a tachográf készülék hibásan, a tolató lámpa hang- és fényjelzése pedig egyáltalán nem működött. Volt olyan autóbusz is, ahol a csomagtér ajtó hiányzott, amelyet egy OSB lappal helyettesítettek.
Háttér:
Az Euro-Contrôle-Route az európai közúti közlekedési ellenőrzést végző hatóságokat, felügyeleteket tömörítő szervezet, melynek küldetése az ellenőrzés minőségének emelése a közúti biztonság javítása, illetve a közúti közlekedés jogszabályainak történő megfelelés érdekében, valamint a tisztességes verseny támogatása. Magyarország képviseletében a Nemzeti Közlekedési Hatóság közel 2,5 éves megfigyelői státuszt követően 2008. január 1-től teljes jogú tagként csatlakozott az együttműködéshez.
Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság
.
(Ezt a cikket 289 alkalommal tekintették meg.)