Busz hírek Ellenőrzések Hírek Szervezetek hírei

NKH ECR akció: a rossz műszaki állapotú buszok kiszűrése volt a cél

Kopott gumik, hibás tachográf, hiányzó csomagtér ajtó – többek között ez volt a mérlege az augusztus közepén lezajlott Euro Control Route (ECR) nemzetközi ellenőrzési akciónak. A rossz műszaki állapotban lévő autóbuszok arányának további visszaszorítása, ezáltal a közúti közlekedés biztonságának javítása volt a célja a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatala, a megyei/fővárosi kormányhivatalok és a társhatóságok közreműködésével megtartott, országosan összehangolt közúti ellenőrzési akciónak.

Az ún. ECR akció keretében a hatóságok Magyarország fő közlekedési útvonalain végeztek közúti ellenőrzést, kiemelt figyelmet fordítva az idegenforgalmi főidényben a turistabuszok megállításos komplex vizsgálatára. A három napos fokozott ellenőrzés során a közúti ellenőrök több mint 1400 járművet vizsgáltak meg, melynek mintegy 30 százaléka autóbusz volt, ennek a fele külföldi.

Az akció során 34 esetben fedeztek fel valamilyen szabályszegést; ez egy esetben olyan súlyos volt, hogy a járművet a szakemberek kitiltották a forgalomból.

A leggyakoribb probléma a kopott vagy sérült gumiabroncs volt, de az ellenőrök találtak olyan rossz műszaki állapotban lévő autóbuszt is, ahol a jármű két oldalán a tengelytávolságok között 62 mm eltérést mértek (az úttesten szemmel láthatóan keresztben haladt), illetve a bal hátsó sarok elem sérült volt; a tachográf készülék hibásan, a tolató lámpa hang- és fényjelzése pedig egyáltalán nem működött. Volt olyan autóbusz is, ahol a csomagtér ajtó hiányzott, amelyet egy OSB lappal helyettesítettek.

 

Háttér:

Az Euro-Contrôle-Route az európai közúti közlekedési ellenőrzést végző hatóságokat, felügyeleteket tömörítő szervezet, melynek küldetése az ellenőrzés minőségének emelése a közúti biztonság javítása, illetve a közúti közlekedés jogszabályainak történő megfelelés érdekében, valamint a tisztességes verseny támogatása. Magyarország képviseletében a Nemzeti Közlekedési Hatóság közel 2,5 éves megfigyelői státuszt követően 2008. január 1-től teljes jogú tagként csatlakozott az együttműködéshez.

Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság
.

(Ezt a cikket 286 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .