ÚJ RENAULT TRUCKS TEHERAUTÓK: AZ ÜGYFELEK SZOLGÁLATÁBA ÁLLÍTOTT PROFITCENTEREK

A Renault Trucks az Euro 6 szabványra történő áttéréssel egyben megújította teljes járműkínálatát. Az új termékpaletta a Volvo csoport több mint kétmilliárd eurós és a Renault Trucks történetének eddigi legszigorúbb tesztjei eredményeként született meg. A Renault Trucks célja, hogy tökéletes, megbízható és hatékony eszközöket kínáljon ügyfeleinek, amellyel tovább csökkenthetik költségeiket. A Renault Trucks mostantól egyre inkább olyan munkaeszközként tekint teherautóira, amelyek legfontosabb ismérvei: hasznot termelnek, soha nem hagyják cserben az ügyfeleket, büszkék lehetnek rájuk a sofőrök és megóvják az ügyfelek vállalkozását.

renault-trucks-kinalat-2013

Egészen egyedülálló esemény a Renault Trucks új Euro 6 járműkínálatának június 11-i bemutatása: most történt először, hogy egy konstruktőr egyszerre újítja meg a teljes kínálatát. A járműpaletta teljes megújítására a Volvo Csoport 2 milliárd eurós beruházásával és a Renault Trucks történetének eddigi legszigorúbb tesztsorozatát követően került sor.

A minőséget nem lehet elrendelni, hosszú órákon át tartó tesztelések és menetpróbák eredményeként születhet csak meg. A célul kitűzött kiváló minőség érdekében a Renault Trucks szakemberei 2008 óta háromszáz teherautóval tízezer tesztkilométert tettek meg, és majd ötmillió munkaórában a tesztpadokon is próbára tették őket. A fejlesztések során a teherautókat szélsőséges hőmérsékleti viszonyok között, mínusz 40 fok hidegben és 60 fokos hőségben is tesztelték.

Az új kínálatot ötven nemzetközi ügyféllel szoros együttműködésben fejlesztették ki, azzal a törekvéssel, hogy tökéletes eszköz legyen a szállítmányozási feladatokhoz. A Renault Trucks számára a teherautó olyan munkaeszköz, amely hasznot termel, soha nem hagyja cserben az ügyfelet, amire büszkék lehetnek a sofőrei és megóvja az ügyfél vállalkozását.

Ennek szellemében a Renault Trucks egy teljesen megújított választékot kínál a távolsági fuvarozáshoz, az építőiparhoz és az áruterítéshez.

Renault Trucks távolsági szállító járművek

renault-trucks-t_01A távolsági szállító járművek kínálatát a Renault Trucks az egyneműsítés jegyében alakította ki. Mostantól a gyártó kizárólag a Renault Trucks T modellt kínálja, amely a variálhatóságának köszönhetően a távolsági fuvarozás területén felmerülő összes ügyféligényt képes lefedni. A T modellcsaládot az üzemanyag-takarékosság és a fedélzeti komfort közötti tökéletes egyensúly jegyében alakították ki. A légcsatornában kifejlesztett és tesztelt új fülke aerodinamikus formájának köszönhetően ez a kínálat egy teljesen új járműben egyesíti a korábbi Premium Route hatékonyságát és kicsi fogyasztását a Magnum komfortszintjével és presztizsével. Az új T modellek új Euro 6 motorokkal és újfejlesztésű fülkével készülnek.

A Premium Route örökségéhez hűen a Renault Trucks új távolsági szállító járművei tovább csökkentik a fenntartási költségeket. A megújult modellcsalád az egyik legtakarékosabb a kategóriában, ami az aerodinamikus karosszériának, a szélvédő 12 fokos megdöntéséből eredően akár 12 százalékkal kisebb légellenállásnak, valamint a jobb hatásfokkal működő új hajtásláncnak, az előző generációhoz képest akár 5 százalékkal kisebb fogyasztású Euro 6 motoroknak köszönhető.

Új megoldások egész sora teszi még vonzóbbá ezt a modellt. Az áttervezett fülke aerodinamikus, tágas és kényelmes; szélessége 2,35 m elöl, hátul pedig a 2,5 m-t is elérheti. A fülkében kihúzható ágy és egy rakodóhellyé átalakítható felső fekvőhely található. A motoralagút magasságát 200 mm-re csökkentették, a sík padlójú változatokban pedig teljesen megszűnt. A vezető kényelmét a kifejezetten a Renault Trucks számára tervezett új RECARO® ülések garantálják. Az ergonomikus műszerfalon helyezték el a hétcolos központi kijelzőt, amely a legnagyobb méretű a kategóriában. A távolsági szállító járművek csomagtartója kívülről és a fülkéből egyaránt hozzáférhető, ajtói 85 fokos szögben nyithatók. A biztonságot nagymértékben fokozzák a vezetést segítő szerelvények; a magas szintű felszereltséghez tartozik a kanyarfényszóró, a három dimenzióban állítható többfunkciós kormány, valamint az elektromos parkolófék, amely a motor leállásakor automatikusan bekapcsol.

renault-trucks-design_03

A távolsági szállító járműveket a Renault Trucks Euro 6 DTI 11 illetve DTI 13 motorral szereli fel. Az összes járműben alapfelszerelésként megtalálható robotizált Optidriver váltóban új program gondoskodik a fokozatváltásról. Az új teherautókat elektronikus légkezelő rendszerrel (Electronic Air Control Unit – EACU), a kisebb fogyasztást elősegítő változó hozamú kormányszivattyúval és 1475 liter maximális kapacitású üzemanyag-tartállyal szerelik fel. Az egyszerűbb karbantartás érdekében az elektromos és pneumatikus vezetékeket szétválasztották: jobb oldalon futnak az elektromos, míg a balon a folyadékokat szállító kábelek.

Szükség esetén a sofőr a „24/7” gomb megnyomásával hívhat segítséget. A rendszer azonosítja a jármű földrajzi helyzetét és a jármű műszaki adataival együtt a segélyközpontnak továbbítja. A bajba jutott sofőrnek így könnyen és hamar segítséget tud nyújtani a Renault Trucks világhálózatába tartozó 1600 értékesítési és szervizpont közül a legközelebbi. A távolsági szállító járműveket a gyártó előkészíti a vállalkozások jövedelmezőségének növelésére kidolgozott Optifleet, a Renault Trucks flottakezelési rendszerének fogadására. A rendszer a fogyasztás csökkentése terén már bizonyított megoldásokat tartalmazza. Ez a rendszer összekapcsolható és kiegészíthető az Optifuel Infomax fogyasztáskiértékelő- és követő programmal, valamint a Renault Trucks szakemberei által biztosított képzéssel. Már több mint 25.000 sofőr vett részt a gazdaságos vezetésről szóló oktatáson; az ott elsajátított tudás alkalmazásával flotta szinten akár 15 százalékkal csökkenthetők az üzemanyag-kiadások.

renault-trucks-k_04

Renault Trucks építőipari és nehéz építőipari járművei

Az építőipari kínálatot két modellcsalád alkotja: a C jelzésű építőipari járművek és a nehéz építőipari feladatok elvégzéséhez kifejlesztett K modellpaletta. A kétféle fülkeszélességgel rendelhető Renault Trucks C járművek legfőbb erénye a jelentős hasznos teherbírás, a kicsi fogyasztás és a közúti járművekéhez fogható komfortszint. Mozgékonyságuk remek, kiváló terepszögeikkel biztosan lenyűgözik majd a földmunkákat végző szakembereket. A Renault Trucks K modellcsalád robusztusságával és terepszögeivel új mércét állít fel, mert jelenleg a kategória legjobbja az első terepszögek tekintetében. Mindkét modellcsalád tökéletesített hajtásláncot, új Euro 6 motorokat és fülkét kapott.

renault-trucks-c-2,3m_01Az új építőipari járműveket tágasabb, kényelmesebb, ergonomikusabb fülkével szerelik fel, az ergonómiát szolgálják például az új forgókapcsolók. A beépített oldalsó fellépőnek köszönhetően könnyen ellenőrizhető a rakomány. Az ütközéseknek és sérüléseknek leginkább kitett alkatrészek, valamint a K és a C modellcsalád valamennyi járművéhez kínált, teljes egészében acélból készült lökhárító megerősített védelme jóvoltából a Renault Trucks építőipari járművek rendkívül strapabírók. A műszaki tartalom tekintetében is kivételesek: jelentős hasmagasság, 120 tonnáig terjedő megengedett össztömeg (szerelvény össztömege) és a K modellek esetén a kategória legjobbjának számító első terepszög jellemzi őket.

A C jelzésű járművekbe igényelhető az Optitrack rendszer; a tengelyen kapcsolható hidrosztatikus vontatási rendszernek köszönhetően a járművek ideiglenes összkerékhajtásba kapcsolhatók. A K modellekben alapfelszerelés a hagyományos összkerékhajtás.

Valamennyi építőipari járműben alapfelszerelés a kanyarfényszóró, a robotizált Optidriver váltó, az elektromos parkolófék, amely a motor leállításakor automatikusan bekapcsol, ezen kívül számos előkészítés a felépítményezéshez.

Mindezen felül az új kínálat műszaki tartalma a vállalkozás jövedelmezőségét növeli: az új Euro 6 motorok egyedülálló teljesítményszintet nyújtanak. Az optimalizált önsúlynak köszönhetően a C modellek kivételes hasznos teherbírásukkal tűnnek ki, ami a 8×4-es változatokban a 22,8 tonnát is elérheti. A K teherautók össztömege elérheti az 50 tonnát, a megengedett össztömeg (szerelvény össztömege) a 120 tonnát. A sokféle előkészítés 20 százalékkal egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a járművek felépítményezését, így a megrendelők hamarabb jutnak hozzá teherautójukhoz.

Az Optifuel Programme jóvoltából a Renault Trucks az építőipari szakiparokban dolgozó oktatóknak és flottakezelőknek teljes körű képzési modult kínál a személyre szabott javítási és a hosszú távú követési tervek megvalósításához; ennek eszközei az Optifuel Infomax program és az Optifuel Training, a Renault Trucks sajátfejlesztésű, a gazdaságos vezetés ismereteit oktató képzési programja. Az Optifuel Training programon belül speciális modul foglalkozik az építkezésen történő vezetéssel. Az ügyfelek önállóan tanulnak, és ezzel a programmal akár 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhetnek.

renault-trucks-d-wide_01

Renault Trucks áruterítési járművek

A Renault Trucks az új áruterítési járműveket a márka szakembereinek tudására, az áruterítési tevékenységek és azok környezetének ismeretére, valamint a jelenlegi kínálat elismert előnyeire alapozva fejlesztette ki. Így a D modellek részben továbbviszik az előző kínálatot, ugyanakkor jóval átláthatóbb modellpalettát alkotnak: az összes ügyféligényt lefedi egyetlen járműcsalád és négy modell.

A D kínálatot három modell alkotja: a Renault Trucks D (10-től 18 tonnáig), a Renault Trucks D Wide (16-tól 26 tonnáig) és a Renault Trucks D Access (18-tól 26 tonnáig). A kínálat hamarosan kiegészül a 3,5-7,5 t típussal.

Az új DTI 5 és DTI 8 motorok a városi alkalmazásokra tervezett, már bevált technikákra támaszkodnak. Maradéktalanul teljesítik az Euro 6 szabvány előírásait, ugyanakkor kivételes teljesítményszinteket és megbízhatóságot nyújtanak. Az új kínálat továbbviszi az előző generációk mértéktartó fogyasztását. A nyomatékmaximum 900/perctől elérhető, így a sofőr alacsony fordulatszámon tudja tartani a motort, ami kisebb fogyasztást eredményez. Ugyanígy, az új négyhengeres motor nagyvonalú, a hathengeres motorokéhoz fogható teljesítménye tovább javítja a járművek terhelési kapacitását.

A Renault Trucks alapfelszerelésként kínálja a robotizált váltót, amely csökkenti a fogyasztást, megóvja a mechanikai darabokat, mérsékli a karbantartási költségeket és lehetővé teszi, hogy a sofőr kizárólag a vezetésre figyeljen.
A D és a D Wide kínálat egyes darabjait úgy fejlesztették tovább, hogy azok megkönnyítsék a karbantartást és csökkentsék annak költségeit; ilyen például a lökhárító három darabra osztása.

renault-trucks-d_01

Az üzemeltetési költségek további lefaragása érdekében a D és a D Wide járművek ügyfelei bekapcsolódhatnak az Optifuel Programba. A fogyasztás kiértékelésére és követésére szolgáló Optifuel Infomax és a Renault Trucks sajátfejlesztésű gazdaságos vezetési programjának összekapcsolásával a járművek fogyasztása egy egész flottára vetítve akár 15 százalékkal mérsékelhető.

A rendkívül szerteágazó áruterítési ágazatban a teherautóknak pontosan meg kell felelniük az ügyféligényeknek. Ezért a Renault Trucks több mint száz modellt kínál, amelyeket a könnyebb felépítményezés érdekében a legkülönbözőbb előkészítésekkel szerel fel.
A felépítményezők egy külön erre a célra létrehozott honlapon a megrendelés pillanatától hozzáférnek a jármű műszaki dokumentációjához, így már a teherautó megérkezése előtt előkészíthetik, megtervezhetik a felépítményezést, amivel átlagosan 20 százalékkal csökken a szerelési, és ezzel az átadási határidő.

A Renault Trucks azzal a céllal hozta létre a D kínálatot, hogy optimalizálja a járművek globális használati értékét. A gyártó a szakértelmét az ügyfelek szolgálatába állítva kínál átfogó szállítási megoldást. Elkötelezetten áll az ügyfelek mellet a jármű életének elejétől a végéig, hatékony megoldásokat kínálva a finanszírozás, a biztosítás, a fogyasztás-kiértékelés, a gazdaságos vezetésről szóló képzés és a hatékony, költségkímélő karbantartást biztosító szolgáltatások terén, mindig az ügyfelek közelében.

A Renault Trucks új Euro 6 járművei a jövedelmezőség, a megbízhatóság és a büszkeség jegyében látták meg a napvilágot. A Volvo csoport, amelyhez a Renault Trucks is tartozik, komoly beruházással hozta létre az új járműkínálatot és a kapcsolódó gyártási eszközöket. Az új értékesítési szervezetnek köszönhetően a Renault Trucks egyes piacokon 30-40 százalékkal növeli értékesítési és szervizpontjainak számát, ezzel a gyártó tovább növeli területi lefedettségét. Az új járműkínálattal és egy világszintű csoport támogatásával a Renault Trucksnak minden ütőkártya adott ahhoz, hogy új ügyfeleket hódítson meg és tovább növelje piaci részesedéseit.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 2113 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?