Hírek Járműtechnika Márkahírek Volvo

Volvo Trucks – Így működik: az IFS főbb elemei

Így működik a Volvo Trucks független első felfüggesztési rendszere.

1. Fogasléces, rásegítéses kormánymű
A kormánykerék mozgása továbbításra kerül a fogasléces, rásegítéses kormánymű felé. A mozgás ezután a kormányösszekötő rudakra és a gömbcsuklókra továbbítódik mindkét oldalon, majd pedig az irányítókarokra. Az irányítókartól a mozgás a tengelycsonknak adódik át, amelyen a teherautó kereke elfordul.

2. Lengéscsillapítók
A lökésszerű energiákat a csonkállványon lévő tartóhoz, illetve felül az alvázkerethez rögzített lengéscsillapítók nyelik el.

3. Csonkállvány
A felső és az alsó lengőkarok, a lengéscsillapítók, a tengelycsonkok, a légrugók és a kormányzási rendszer egyaránt a csonkállványhoz csatlakoznak. A rendkívüli igénybevétel elviselése érdekében a csonkállvány egy darabból és nagyszilárdságú anyagból készül. A helyes utánfutás és csapszegdőlés a kialakítás integrált része, és rendkívüli kezelhetőségi jellemzőket, valamint az abroncsok minimális kopását biztosítja.

4. Segédkeret szerkezet
Az alsó és a felső lengőkarokat egy segédkeretre szerelik fel, amely az egész szerkezetet a helyén tartja. Az öntöttvasból készült segédkeret szerkezetet az alvázkerethez rögzítik.

5. Kettős lengőkarok
Az első kerekek mindkét oldalon egy csonkállványhoz csatlakoznak, egymástól függetlenül felfüggesztve az alvázszerkezethez egy felső és egy alsó lengőkarral. A terhelést a csonkállvány és a keretszerkezet között elhelyezett légrugó viseli, illetve menet közben elnyeli az útfelület egyenetlenségei által okozott dinamikus mozgásokat.

Forrás: Globetrotter – A Volvo Hungária online szállítási magazinja
.

(Ezt a cikket 1581 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .