A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót – Nagy raktérfogatú fuvarozási alkalmazásokhoz
A DAF bemutatta az új, Euro 6-os XF típus Low Deck, azaz mega nyerges vontató változatát, amelyet kifejezetten a nagy raktérfogatú fuvarozási alkalmazásokra fejlesztettek ki. Az új, 4×2-es vontató nyeregszerkezetének kapcsolási magassága csupán 960 milliméter, így akár három méter belmagasságú félpótkocsikat is húzhat. Ennek megfelelően a jogszabályi méretkorlátozások betartása mellett a száz köbmétert is elérheti a szerelvények raktérfogata.
Az új, Euro 6-os XF Low Deck hátsó tengelye szériában légrugós felfüggesztéssel készül, amely egy különleges manőverező üzemmóddal is rendelkezik. Ennek lényege, hogy az alváz hátsó része akár 50 milliméterrel is megemelhető egy gombnyomással. Ezáltal csökken annak a veszélye, hogy az alváz és a félpótkocsi összeérjen kompra vagy rakodórámpára fel-, illetve azokról lehajtáskor. A manőverező mód 30 kilométer/órás tempó alatt aktiválható, e sebesség felett pedig magától kikapcsolódik. A hátsó tengely légrugós felfüggesztésének másik sajátos funkciója, hogy menet közben a tengelyterhelés és a sebesség függvényében szintezi a járművet. Az első tengelyhez opcióként rendelhető légrugós felfüggesztés.
Teljesítmény
A maximális szabad hasmagasság érdekében a Low Deck modellek szériában 580 milliméter magas, legfeljebb 1090 liter kapacitású, alumínium üzemanyagtartályokat kapnak. Az új, Euro 6-os XF Low Deck modellek a 12,9 literes PACCAR MX-13 motor 300 kW/410 LE, 340 kW/460 LE és 375 kW/510 LE teljesítményű változatával is rendelhetőek. Még az idei évben a 320 kW/440 LE teljesítményű, új PACCAR MX-11 motor is bekerül a választékba. Az új XF Low Deck vontatók kézi és automatizált sebességváltóval egyaránt elérhetőek, tengelytávjuk pedig 3,60 vagy 3,80 méter lehet. A Space Cab és az extra tágas Super Space Cab fülke is szerepel a kínálatban.
Forrás: DAF
.
(Ezt a cikket 594 alkalommal tekintették meg.)