Az új Volvo FMX: Kiemelkedő kezelhetőség minden körülmények között
Az új Volvo FMX vezetése könnyebbé vált, ugyanakkor számos újdonság fokozza hatékonyságát és terepjáró-képességét. A járművezető a legkisebb erőfeszítés nélkül kormányozhatja az alaposan megrakott teherautót, köszönhetően egy új technológiának: a Volvo Dynamic Steeringnek.
„A szabadalmazott Volvo Dynamic Steering rendszer valamennyi járművezető hasznára válik, ám előnyei kis sebességű haladás mellett a legészrevehetőbbek. Az erőfeszítés nélküli kormányzás jelentősen megkönnyíti az építőipari járművek sofőrjeinek életét” – mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke.
A Volvo Dynamic Steering nagy műszaki újdonsága a kormányműhöz csatlakozó elektronikusan vezérelt elektromos motor. Az elektromos motor együttműködik a hidraulikus kormányrásegítéssel, és másodpercenként több ezer szabályzó jelet kap az elektronikus vezérlőegységétől. Tekintse meg a Volvo Dynamic Steering rendszerről szóló filmet:
„Kis sebességnél az elektromos motor átveszi a járművezető izmainak munkáját. Így a járművezető pihenhet és erőfeszítés vagy megerőltetés nélkül kormányozhat” – magyarázza Gustav Neander, a Volvo Dynamic Steering projektmenedzsere.
A dinamikus kormányzási rendszer ezzel a haszonjárművek vezetőinek körében előforduló leggyakoribb foglalkozási ártalmakat célozza meg. A Volvo Dynamic Steering egy további előnye, hogy a kormánykerék tolatáskor visszaáll középállásba.
Új hátsó légrugózás
Az új Volvo FMX alvázával és hajtásláncával kapcsolatos újdonságok többsége javítja a teherautó termelékenységét.
„Ez kiemelt fontosságú terület építőipari ügyfeleink számára. Az új légrugózást kifejezetten az építőipari munka igényeihez szabtuk, más szegmensekhez fűződő kapcsolatok és kompromisszumok nélkül” – magyarázza Peter Frleta, a Volvo Trucks alvázszakértője. Hozzáteszi: „A hátsó légrugózás számottevően javítja a kényelmet és az agilitást, a teherautó üres és megrakott állapotában egyaránt.”
A felfüggesztési rendszer automatikus szintszabályzást is tartalmaz, a 300 milliméteres szabad hasmagasság pedig kiemelkedő terepjáró-képességet eredményez. A légrugózás a 4×2-es, a 6×4-es és a 8×4-es hajtásképletű alvázakhoz rendelhető.
Mivel a keresztstabilizátor a tengelycsoportban kapott helyet, a jármű stabilitása kiemelkedő. Ugyanakkor így nincsenek védtelen felfüggesztési elemek a teherautó leghátsó tengely mögött.
A szűkebb fordulókör és a gumiabroncsok mérsékelt kopásának eléréséhez egy hidraulikusan kormányzott segédtengelyt tartalmazó tridem bogival ellátott 8×4-es konfiguráció is rendelhető. A segédtengely fel is emelhető, ami nehéz üzemelési körülmények között fokozza a meghajtott tengely tapadását.
I–Shift továbbfejlesztett összkerékhajtással kombinálva
Az I-Shift sebességváltó rendkívül hatékony kis sebességű manőverezés közben, és meghajtott első tengellyel is kombinálható. Az I-Shift további újdonsága a hosszabb olajcsere-intervallum (450,000 km).
Az elsőkerék-meghajtási rendszert tovább finomították a jobb terepjáró-képesség és a fokozott ellenállóképesség elérése érdekében. A meghajtott első tengely 100 mm-rel előrébb költözött, a nem meghajtott első tengellyel megegyező pozícióba.
Emellett a párhuzamos rúd magasabbra, jobban védett helyre került áthelyezésre. A rövidebb első túlnyúlás a megközelítési szög növekedését eredményezte.
Meghajtott első tengely a következő tengelyelrendezésekben rendelhető: 4×4-es és 6×6-os vontató és merevalváz, valamint 8×6-os merevalváz .
11 és 13 literes motorokkal rendelhető
Az új Volvo FMX 11 és 13 literes, Euro 6-os motorokkal rendelhető. A D13 380-540 lóerő közötti, míg a D11 330-450 lóerő közötti teljesítményszintekkel készül. Európán kívüli piacokra Euro 3-as, Euro 4-es és Euro 5-ös motorok is rendelhetők.
Az Euro 6 követelményeinek teljesítéséhez a motort hűtés nélküli EGR rendszerrel látták el a kipufogógázok visszavezetéséhez. Ez a hatékony utánkezeléshez optimalizálja a kipufogógáz hőmérsékletét és a NOx-kibocsátási szintet.
A részecskeszűrő átlagos menetkörülmények között automatikusan regenerálódik, a Volvo Trucks-os szűrő karbantartására kifejlesztett szabadalmazott megoldása pedig időt és pénzt takarít meg az ügyfelek számára.
Az új Volvo FMX gyártása az európai ügyfelek számára 2013. szeptemberében veszi kezdetét. Tekintsék meg az új építőipari teherautóról szóló filmet:
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 420 alkalommal tekintették meg.)