Érdekességek Hírek Márkahírek Scania

Különleges Scaniák: faforgács-szállító teherautók Ausztráliában

Egy Dél-Ausztráliában működő vállalkozás esetében két Scania tehergépkocsinak kiemelkedő szerepe volt abban, hogy az egyszerű faforgács-szállítmányok jövedelmező zöld-hulladék szállítássá minősüljenek át.

Scania R 560 kiürítés2

Porthaul nevű vállalat két V8 Scaniával rendelkezik vegyes flottájában, amelyek közül az R 560-as gépkocsi naponta többször megteszi az utat a hidraulikusan emelkedő billencsre a dél-ausztrál Portland kikötőjében. A Scania R 560 dupla félpótkocsis tehergépkocsi 55 fokos szögig történő felemelése a leghatékonyabb módja annak, hogy rakományát, a 140 köbméter faforgácsot kiürítse.

Faforgács Kínának

A járművek mozgópadlós pótkocsikkal vannak ellátva, amelyek több ezer tonna faaprítékot szállítottak 2012 folyamán a kikötő termináljának futószalagjaira. A szállítószalag a forgácsot Kína felé tartó teherhajókba tölti, hogy aztán különböző papíripari termékek készüljenek belőle.

A teljes lerakodási folyamat automatizált. A tehergépkocsit érkezéskor lemérik, felhajt a rámpára, megfelelően rögzítik, megemelik és kiürítik. Miután leengedték, újból lemérik, a járművezető összegyűjtheti az időközben elkészült dokumentumokat és elhajthat. Az egész művelet mindössze 8 percet vesz igénybe.

Scana R 560 rakomány kiürítés
Scana R 560 rakomány kiürítés

Csendes Scaniák

Brian Williamson úr, a Porthaul tulajdonosa számára a legfontosabb tényező eszközeinek kihasználtsága. Ennek megfelelően flottája tehergépkocsijainak munkáját is úgy szervezi, hogy a lehető legkevesebb legyen az üresjáratuk. A legtöbb autója két műszakban dolgozik. Williams úr szerint a sofőrjei az amerikai típusú csőrős teherautók használatához voltak hozzászokva, de gyorsan átpártoltak a csendes üzemű Scaniákra.

„Teljesen elvarázsoltak bennünket az autók.” – mondta Williamson úr. – „Miután a járművezetőink beszálltak a Scaniákba, alig akartak kiszállni belőlük. Nagyra értékelték az autók kényelmét, csendes működését és az összes olyan extra funkciót, amelyet a Scania biztosít. Fontos számukra, hogy a 12 órás műszakuk végén is jól érezzék magukat és ne fáradtan fejezzék be a munkát.”

Továbbfejlesztett munkakörnyezet

Ron Blacley, a Porthaul R 560 Scaniájának egyik sofőrje pozitív változásként élte meg a régi autóról a Scaniára történt váltást. „Ez a vontató tényleg nagyszerű. Szeretem a retardert, ráadásul a nap végére kevésbé fáradok el.”

A flotta másik Scaniája egy R 620-as modell, amely két különböző fuvarfeladatot teljesít: Melburne-be gyógyászati termékeket szállít, míg visszafele zöldhulladékot visz. A Scania egy 550 lóerős amerikai vontatóval együtt közlekedett. Az azonos útvonal és rakomány ellenére, a Scania napi 40 liter üzemanyaggal fogyaszt kevesebbet, amely a tulajdonos szerint hetente egy fél tank üzemanyagnak felel meg.

Nagy termelékenységű autók

Külön meglepetést jelentett a rövidebb menetidő. A Scania kimagasló motorteljesítményét még a hegyek sem fogták vissza és nem lassították le a járművet. Ráadásul a melburne-i Scania szerviz a karbantartás idejére biztosított egy kölcsönvontatót, így nem volt kieső munkaidő sem. Amíg a Porthaul Scaniája a szervizben volt, a vállalat a kölcsönkapott vontatóval és saját pótkocsijával végezte fuvarfeladatait, majd a karbantartás befejeztével ismét saját gépkocsiját használta.

A Porthaul számára a cél a járművek teljes kihasználtsága, felesleges állásidő nélkül, aminek elérésében a Scania szerviz partnerként működött együtt. És egy olyan vontató esetében, amelyik éves szinten 235.000 km-t fut, egyértelműen kijelenthető, hogy az idő pénz.

Forrás: Scania
.

(Ezt a cikket 552 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .