Hírek Kishaszonjárművek Konferenciák Környezetbarát Márkahírek Üzemanyag Volkswagen

Földgázhajtású Volkswagen Caddy a 2. CNG és LNG Konferencián

A Volkswagen volt az egyik kiemelt támogatója a Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter Egyesület által 2013. március 27-28. között Budapesten megrendezett 2. CNG és LNG Konferenciának.  A Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter (MGKK) kiemelt szerepet játszik a gázhajtás hazai elterjedésében, a gázklaszter célja a tiszta és környezetbarát gázüzemű járművek és az ehhez szükséges infrastruktúra elterjedésének támogatása, melyhez az elmúlt év elején csatlakozott a Porsche Hungaria is.

A Volkswagen Csoport – a környezettudatos autózás kiemelt programja jegyében –  már a kilencvenes évek óta készít CNG-vel, földgáz üzemű motorral hajtott járműveket. A földgáz üzemű autók széles körű elterjedésével azonban a velük szemben megfogalmazott igények is jelentősen megváltoztak, így a Volkswagen eredeti gyári megoldások kifejlesztése mellett döntött. Ennek során az egyik legfontosabb célkitűzésként jelölték meg, hogy a gáztartályok csupán a lehető legkisebb mértékben korlátozhatják az utasteret.

Az első gyárilag készült földgáz üzemű modellként 2002-ben a Golf Variant 2.0 BiFuel mutatkozott be az alsó-középkategóriában. További jelentős lépés 2006-ban a Caddy 2.0 EcoFuel (Volkswagen Haszonjárművek) és a Touran 2.0 EcoFuel megjelenése, amelyekkel a Volkswagen földgáz hajtása immár a sokoldalú városi kisáruszállítók és kompakt egyterűek kategóriájába is megérkezett. 2009-ben jelent meg a Passat iránymutató 1.4 TSI EcoFuel változata, amely kettős, azaz kompresszoros és turbófeltöltésének köszönhetően már olyan menetdinamikai képességekkel szolgált, amelyek korábban aligha voltak elképzelhetők a földgázhajtások világában. Még ugyanebben az évben a Volkswagen a Touran család palettájára is átvette e motort, s az EcoFuel erőforrás a Passat és a Touran új generációiban is különösen meggyőzőnek bizonyult.

Városi kisáruszállító földgáz hajtással

Az “EcoFuel” kiegészítő típusjelzés a Volkswagen Haszonjárművek Caddy modelljét is környezetkímélő, gazdaságos földgázüzemű járműként tünteti ki. Röviden csupán annyit e modellsorozatról, hogy Németországban az úgynevezett városi kisáruszállítók szegmensének minden második újonnan forgalomba helyezett tagja egy Caddy, amely így egyértelmű piacvezető e mezőnyben.

Nem csoda, hiszen a Volkswagen Haszonjárművek Hannoverben tervezett Caddy modelljeit minden részletükben átgondolt funkcionalitás és magas fokú gazdaságosság jellemzi. Különösen is érvényes ez utóbbi erényük – legyen szó akár privát, akár céges használatról – a 80 kW/109 LE teljesítményű Caddy 2.0 EcoFuel változatra, amelynek 26 kilogramm befogadóképességű földgáztartályai padlózata alatt kaptak helyet, a 47 centiméterrel hosszabb Caddy Maxi tankjaiba pedig már összesen 37 kilogramm földgáz tölthető.

Legyen szó bármelyik tengelytáv-változatról, a földgáztartályok padlózat alatti elhelyezésének köszönhetően a beltér maradéktalanul megőrzi sokoldalúságát. A tankolható gázmennyiség a Caddy Startline 2.0 EcoFuel (ötüléses) 100 kilométerenként 5,7 kilogramm (8,7 m3; széndioxid-kibocsátási megfelelő: 157 g/km) fogyasztásával kalkulálva 450 kilométer feletti, míg a Caddy Maxi Startline 2.0 EcoFuel (ötüléses) (5,8 kg / 8,8 m3 / 157 g/km) esetében már csaknem 640 kilométer hatótáv adódik. A 13 literes benzintartállyal együtt a “rövid” Caddy már összesen mintegy 580, a Caddy Maxi pedig 770 kilométert tehet meg egy töltéssel. A Caddy 2.0 EcoFuel energia-hatékonysági besorolása a városi kisáruszállítók körében kiválónak számító “C”.

Az áruszállító motorja úgynevezett kvázi-együzemű koncepció szerint készült. Ennek lényege, hogy az erőforrást a benzinüzemről a földgázhajtás követelményeire alakították át a tervezők, s ha a gáztartalék már nem lenne elegendő a következő töltőállomásig, a motor átmenetileg benzinnel is használható. A rendszer a gáztartály kiürülésekor (maradék nyomás mintegy 10 bar) vált önműködően hagyományos hajtóanyagra, amiről a műszerfalon külön szintjelző tájékoztat.

A gázüzemben is kellően magas hatásfok érdekében a motor sűrítési arányát 13,5:1 értékig növelték a konstruktőrök. Benzinüzemben e magas arányt az előgyújtás megnövelésével és a megfelelő fojtószelep-szabályozással “egyenlíti ki” a motormenedzsment. A hidegindításokra mindig benzinüzemben kerül sor, a meleg motor viszont már önműködően gázzal indul.

A Caddy 2.0 EcoFuel és a Caddy Maxi 2.0 EcoFuel modelljeit egyaránt a “Dobozos”, “Kombi”, “Startline”, “Trendline”, “Comfortline”, “Highline” és “Tramper” (kempingmodell) kivitelben kínálja a Volkswagen Haszonjárművek. A Caddy EcoFuel minden változata ötfokozatú manuális sebességváltóval készül, és már megrendelhető a magyarországi márkakereskedői hálózatban.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 720 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .