Gazdaság Hírek Logisztika

Hófúvás a logisztikában: az információhiány okozta a legtöbb veszteséget

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság felmérést végzett a március 14-15. között kialakult hófúvások logisztikai hatásairól. Összesen tizenöt érintett fuvarozó, szállítmányozó cégtől érkezett válasz a károkat, okokat és a tanulságokat boncolgató rövid kérdőívre. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár kommunikációs eszközökkel tökéletesen fel voltak szerelve a sofőrök, a legnagyobb gond az információhiány volt, amiért többen a hatóságokat is bírálták. Az adatszolgáltatók összesen 151 érintett tehergépjárműről és közel 60 millió forintos kárról számoltak be.

1082-m1-autopalyan-acs-es-mariapuszta-kozott-hofovasban
ORFK légi felvétele: H.Szabó Sándor

Kiderült, hogy a válaszadók több mint felének – jellemzően a kisebb cégeknek – nincs vészhelyzeti protokollja, azaz nincsenek általános irányelvek és tervek a váratlan események kezelésére. A károk tekintetében a befagyott fékekről, árokba fordult, behavazott tehergépjárművekről és kötbérterhekről számoltak be a legtöbben.

Az információáramlásra panaszkodtak

A válaszadók szerint váratlan katasztrófahelyzetek bármikor bekövetkezhetnek, ezekben a szituációkban fontos a higgadtság és a gyors, pontos információáramlás. Volt, aki kiemelte, hogy a kamionos hírlánc volt a leghatékonyabb információforrás. Szabó Gyula, az ISD PORTOLAN Kft. igazgatója szerint a központi diszpécser szolgálatoknak is jobban fel kell készülniük, támogatniuk kell a bajba jutott kamionokat. Az üzleti partnerek közötti információáramlás is akadozott, az üzletkötőknek, kereskedőknek is sokkal gyorsabb információáramlásra lett volna szükségük.

Türelmetlenség és szolidaritás

Kovács Marcell, a Masped logisztikai vezetője kiemelte: a közlekedési szabályokat mindenkinek be kell tartania, fontos felhívni a figyelmet a mentősáv biztosítására.

A megbízói oldalról erős volt a nyomás, többen szigorúan ragaszkodtak a szállítási határidők mindenáron való tartásához. Volt, akit belátásra lehetett bírni, de sokan éltek a kötbérezéssel.

A hófúvás ugyanakkor megmutatta a cégek emberi oldalát is. Beszámoltak olyan történetekről, ahol kamionosok osztották meg a hálófülkéjüket az úton ragadt civilekkel, amikor a személyautóból már elfogyott az üzemanyag. Egy fuvarozó arról adott hírt, hogy a versenytárs cég ügyvezetője vontatta ki a Belednél hóban ragadt teherautót, majd a sofőrt elvitte a vasútállomásra, hogy hazajuthasson, ingyen, jó szándékból.

Forrás: Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT)
.

(Ezt a cikket 218 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .