Győri tesztbusz a budapestieknek
Elkészült és hamarosan „interaktív” tesztfutással mutatkozik be Budapesten az új Credo Econell CiTY. A Kravtex-Kühne csoport takarékos buszkoncepciója legkevesebb 1 tonnával könnyebb, mint a hagyományos alacsonypadlós buszok, így 10-15 % üzemanyag megtakarítására képes. Mivel a motort leszámítva szinte minden alkatrésze hazai gyártmány, a kész busz árarányosan 85 %-ban magyar termék. A vázszerkezet Mosonmagyaróváron, a Kühnében, az automataváltó az Allison szentgotthárdi gyárában, a futóművek pedig a Rábában készültek.
Az Econell CiTY alacsony belépésű buszkoncepció, amely a második ajtóig alacsonypadlós, hátul pedig normál padlószintű. Ez, a városi buszok szegmenségben újszerű megoldás kettős előnyt jelent az üzemeltetők számára. Míg a hagyományosnál kisebb (19,5 coll) kerékméret alacsony tömeget és csökkenő üzemanyag fogyasztást eredményez, addig a normál padlószint a busz hátsó részében hagyományos hajtáslánc beépítését teszi lehetővé. Így csökken a busz vételára és olcsóbbá válik a karbantartása. A fejlesztés során kihívást jelentett, hogy a konstrukció ne befolyásolja az utastér használhatóságát. Ezt a csökkentett magasságú belső lépcsők és a nagyméretű állóhelyek biztosítják, amelyek 77 %-a az alacsonypadlós részen található. A busz a lehető legtöbb hazai beszállító bevonásával készült el, így árarányos magyar értékhányada mintegy 85 %. A magyar részegységek köréből kiemelkedik a Szentgotthárdon készült, Allison automata sebességváltó és a kifejezetten Credo buszokhoz fejlesztett, nagy teherbírású Rába futómű-rendszer.
A BKK aktuális felszereltségi követelményeinek szinte teljesen megfelelő busz bővelkedik az opcionális kiegészítőkben. A nagy teljesítményű, hűtő-fűtő klíma, a TFT monitoron alapuló, belső audio-vizuális utastájékoztatás, a négykamerás megfigyelő rendszer, a tolatókamera, az ajtónkénti, elektronikus jegykezelő és a vezeték nélküli internet egyaránt része az Econell CiTY felszerelésének.
2007 óta ez lesz a nyolcadik Credo tesztbusz, amelyet a gyártó a Budapesti Közlekedési Zrt. rendelkezésére bocsát. Ezúttal talán megrendelés is követi majd a busztesztet, hiszen a Kravtex-Kühne csoport ezzel a típussal fog pályázni az agglomerációs buszok beszerzésére egyszer már kiírt, majd visszavont tender új fordulójában. A típus esélyeit tovább növeli, hogy versenytársainál minimum 15 %-kal kedvezőbb a vételára. A friss budapesti fényezési tervnek megfelelő, égszínkék buszt az okostelefonnal rendelkező utasok „interaktív” módon tesztelhetik: az utastérben található QR-kódot beolvasva egy kérdőívet tölthetnek ki, így már utazás közben értékelhetik a járművet. Az észrevételek akár már az első, szériagyártású Econell CiTY-kben visszaköszönhetnek.
Forrás: Kravtex-Kühne – Credo Bus
.
(Ezt a cikket 376 alkalommal tekintették meg.)