Az Iveco ismét rajthoz áll a Dakaron
Az Iveco és az FPT Industrial újra a Petronas De Rooy Iveco csapat hivatalos szponzoraként vesz részt a 2013-as Dakar-ralin. A két vállalat járművekkel, motorokkal és pótalkatrészekkel látja el a holland csapatot, folytatva az eredményes együttműködést, amely a tavalyi versenyen első helyezést érdemelt ki. A világ első számú raliversenye január 5-én rajtol a perui Limából, és várhatóan január 20-án ér véget a chilei Santiagóban.
A holland csapat két-két 4×4-es Evolution 3 és Evolution 2 új Iveco Trakker járművel, valamint egy Iveco Powerstar modellel versenyzik majd Dél-Amerikán keresztül. A járművek mindegyikét az akár 840 lóerős FPT Industrial Cursor 13 motorja hajtja. A sofőrök Gerard de Rooy, a 2012-es győztes, Miki Biasion, Hans Stacey, René Kuipers és Jo Adua lesznek.
A ralin részt vevő versenykamionok mellett hét segítő jármű is szolgálatot teljesít, amelyek járműtámogatást és -szervizelést biztosítanak majd. A kísérő gépjárművek flottáját öt új Iveco Trakker (egy 8×8-as, két 6×6-os, egy 4×4-es hajtásképletű modell és egy 6×6-os lakóautó), valamint egy 4×4-es Daily alkotja.
A harmadik éve tartó együttműködés a 2011-es Marokkó-ralival kezdődött. A partnerek októberben újból rajthoz álltak közösen a 2012-es Marokkó-ralin, ahol a csapat sofőrjei, Gerard de Rooy és Miki Biasion az első, illetve a második helyet szerezték meg a különleges teherautó kategóriában. Mivel a Marokkó-rali hagyományosan a Dakarra való felkészülésnek számít, a csapat bizakodva vághat neki a januári, sokkal nagyobb kihívásnak.
A versenyhez erőt adó FTP Industrial motorok
A 6 hengeres Cursor 13 motor az FPT Industrial folyamatos kutatási és fejlesztési tevékenységének eredménye. Olyan fejlett technológiákkal rendelkezik, amilyen például a második generációs, nagy teljesítményű közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, amely akár 2200 bar nyomást is képes biztosítani. Az erőforrások a robusztus kialakítás és megbízhatóság mellett kiváló teljesítményt, gyors terhelésreakciót és nagy teljesítménysűrűséget nyújtanak, valamint a kiemelkedő teljesítmény mellé alacsony üzemeltetési költségeket garantálnak.
Valamennyi motor több ezer órányi szigorú tesztelésen esik át, mielőtt a piacra kerül. A Dakar-ralihoz hasonló, nagy kihívást jelentő sportversenyek remek lehetőséget biztosítanak a motorok teszteléséhez, ezen felül a vízen zajló versenyek is kiváló helyszínei a hasonló célú vizsgálatoknak. Az FPT Industrial utóbbi területen is sikert ért el a közelmúltban egy másik, 9 literes, 650 lóerős Cursor motor jóvoltából. Két FPT Industrial C90 650 motor hajtotta ugyanis az „FB Design” nevű nagysebességű motorcsónakot, amelyet Fabio Buzzi (motorcsónak-tervező és a vízi sportok világának többszörös bajnoka) irányított. Az „FB Design” szeptemberben megdöntötte a New York – Bermuda útvonal eddigi rekordját, miután 17 óra és 6 perc alatt ért célba, 4 órával és 33 perccel gyorsabban az előző rekordnál. Ezt a győzelmet 2011-ben egy másik rekord megdöntése is megelőzte a Monte Carlo – Velence útvonalon.
Az FPT Industrial motorjai további fontos eredményekkel büszkélkedhetnek 2012-ben: a Cursor erőforrással hajtott Iveco Stralis Hi-Way nyerte el az „International Truck of the Year 2013” (Az év haszongépjárműve) címet. A szintén Cursor motorral felszerelt Case IH Steiger® új rekordot állított fel az üzemanyag-takarékosság terén a Nebraska Tractor Test által végzett tesztelés során. Az NEF 45 motorral meghajtott New Holland T 4060 F traktor pedig elnyerte a „Best of Specialized 2013” (Legjobb specializált jármű) címet a „Tractor of the Year” eseményen.
Forrás: Iveco
.
(Ezt a cikket 282 alkalommal tekintették meg.)