Hírek Közút

19 kilométernyi mellékút újult meg közel 2 milliárd forint értékben Baranyában – Egyedülálló gumibitument is alkalmazott a Magyar Közút

Az Új Széchenyi Terv keretében az ország harmadik legnagyobb mellékútfelújítási projektje fejeződött be. A Dél-dunántúli régióban, Baranya megyében található Királyegyháza – Sellye összekötőút 19 kilométeres szakasza újult meg európai uniós forrásból, közel 2 milliárd forintból. A munkálatok során ráadásul speciális gumibitument is alkalmaztak a szakemberek.

illusztráció (Fotó: Magyar Közút Nonprofit Zrt.)

Az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programok 2009-2013-as akcióterveinek keretében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. összesen 1315 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékútszakasz felújításának lebonyolítására kapott felhatalmazást. A várhatóan 2013 végéig megvalósuló program összköltsége közel 110 milliárd forint, ebből a Dél-dunántúli régióban 21,4 milliárd forintnyi megítélt támogatás áll rendelkezésre.

Az ünnepélyes átadáson részt vett Tiffán Zsolt, a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke, a projektgazda képviseletében Szőke József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese és Bánki László, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Baranya megyei igazgatója.

A Királyegyházát Sellyével összekötő mellékúton a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezők gondoskodtak a burkolat felújításáról, a megsüllyedt szakaszok pályaszerkezetének cseréjéről és a padka újraépítéséről. A kis sugarú ívek belső oldalán előre gyártott útszegély elemeket építettek be a belső útpadka és az úttest szélének védelme érdekében, valamint az út 2,3 kilométeres szakaszán az útpályát kibővítették. Ezen kívül egy 700 méteres szakaszon, főleg Kákics települést érintve, speciális, a MOL Nyrt.-től származó gumibitument alkalmaztak a kopóréteg terítésekor. Ez az új kötőanyag jelentősen hozzájárul a használt gumiabroncsokból származó gumiőrlemény révén a közlekedésből származó menetzaj csökkentéséhez, az életminőség javításához. Az így épült útszakaszok élettartama jelentősen hosszabb, a karbantartási költsége körülbelül fele a hagyományos bitumenes útszakaszokhoz képest. A felújításra került 19 kilométeren található buszmegállóhelyek mindegyike szabványos öbölbe került, és a hidak szükséges felújítási munkáit is elvégezték. Fontos eleme volt a projektnek az útszakasz víztelenítése és a vízelvezetés korszerűsítése, melynek része az árkok kitisztítása. A megfelelő vízelvezetés lényegesen megnöveli a felújított út élettartamát. Ezeken felül még a sérült, erősen kopott és nehezen látható jelzőtáblák cseréjéről is gondoskodtak a szakemberek.

A sikeres projektzárást követő 5 éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet élvez mind az üzemeltető, a karbantartó, a fenntartó, mind a Dél-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség és az uniós források felhasználását ellenőrző szervezetek által.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. bízik abban, hogy a gondozásában megújult országos közút minden közlekedő megelégedésére szolgál majd, a régióban betölti a neki szánt szerepet, biztosítva ezzel a térségi központok, óvodák, iskolák, munkahelyek, intézmények gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb elérését.

Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
.

(Ezt a cikket 237 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .