A távirányító biztonságosabbá és hatékonyabbá teszi a rakodást a gépkocsivezető számára
A fel- és a lerakodás kimondottan időigényes feladat a gépkocsivezetőknek. Ezért a Volvo Trucks kifejlesztette a Work Remote nevű vezeték nélküli távirányítót, amely gördülékenyebbé teszi a rakodási folyamatot. Ez egyrészt csökkenti a fuvarozóvállalatok költségeit, másrészt jobb munkakörülményeket teremt a gépkocsivezetőknek.
Aligha kell ecsetelni, hogy az idő pénz a fuvarozóvállalatok számára. Így az sem hangzik újdonságként, hogy az időmegtakarítás pénzben kifejezhető értéket jelent a mindennapos tevékenységek során.
„A fuvarozóvállalatok számára fontos a magas szintű termelékenység, ami azt jelenti, hogy az árut a lehető legbiztonságosabb és leghatékonyabb módon juttassák el A pontból B pontba.” – mondta Christer Pehrson, a Volvo Trucks hosszú távú fuvarozási üzleti igazgatója.
A rakodás a fuvarozási ágazat egyik olyan területe, ahol javítható a hatékonyság. Jelenleg a rakomány megfelelő tömegeloszlásának ellenőrzéséhez a gépkocsivezetőnek sokszor fel kell másznia a fülkébe a rakodás során, hogy rápillantson a tengelyterhelés-kijelzésre a műszerfalon. Ma még a rakodással kapcsolatos további funkciók is csak a fülkéből kezelhetőek, mint például a tehergépkocsi szintezése. Ez pedig sok időt vesz igénybe, nagyon kimerítő, ráadásul még balesetveszélyes is, hiszen a gépkocsivezető kificamíthatja a bokáját vagy leeshet a fülkéből.
A Volvo Trucks azonban kifejlesztette a Work Remote távirányítót, hogy segítsen időt megtakarítani és csökkenteni a balesetek kockázatát. Ez az új, vezeték nélküli távirányító készülék az összes olyan funkciót vezérli, amelyre a gépkocsivezetőnek szüksége lehet fel-, illetve lerakodás során. A Work Remote távirányítóval a tehergépkocsi légrugós felfüggesztésének emelésétől és süllyesztésétől, illetve a jármű térdepeltetésétől kezdve a mellékhajtómű bekapcsolásán, a motor fordulatszámának szabályozásán és a motor leállításán át az ajtók bezárásáig minden vezérelhető. A Volvo Trucks tartozékmodulján keresztül a műszerfalra telepített extra kezelőelemek szintén összekapcsolhatóak a távirányítóval, mint például a daruk vagy szivattyúk vezérlői.
„A távirányító kijelzőjén a gépkocsivezető folyamatosan nyomon követheti a rakomány aktuális tömegét és annak eloszlását a tehergépkocsi, illetve a pótkocsi tengelyei között. Más szóval a gépkocsivezetőnek minden szükséges információ ott van a zsebében ahelyett, hogy előre-hátra kéne futkosnia. Ezáltal hatékonyabbá válik a rakodás.” – mondta Christer Pehrson.
A Work Remote nemcsak az idővel takarékoskodik, hanem a gépkocsivezető energiájával is. Ez pedig elősegíti a biztonságosabb közlekedést.
„Sokak számára a rakodás megterhelő feladat, a fáradtság pedig könnyedén balesetekhez vezethet. A Work Remote száműzi ennek a megterhelésnek a nagy részét, mivel a gépkocsivezetőnek nem kell állandóan előre-hátra futkosnia. Ha könnyebb a rakodás, akkor a gépkocsivezető kipihentebben ülhet a volán mögött. Ez közvetve azt eredményezi, hogy a gépkocsivezető éberebb lesz, ami hozzájárul a közlekedésbiztonság javításához.” – mondta Christer Pehrson.
A Work Remote távirányító az új Volvo FH-val együtt mutatkozik be, és 2013-tól lesz elérhető a piacon.
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 534 alkalommal tekintették meg.)