A Rába Járműipari Holding Nyrt. számai visszaigazolják azt a stratégiát, amely a növekedés és profit forrását elsősorban a meglévő vevőkapcsolatok elmélyítésében látja, s az árbevétel növeléséről a hozzáadott érték növelésére helyezi át a hangsúlyt – mondta Pintér István elnök-vezérigazgató csütörtökön, a társaság első háromnegyedévi eredményeit ismertetve.

Pintér István, a Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója.
MTI Fotó: Krizsán Csaba

A Rába 19 millió forint adózott nyereséggel zárta a harmadik negyedévet, kilenchavi nyeresége pedig 178 millió forint volt az előző évi jelentős veszteség után. A csoport árbevétele a harmadik negyedévben 20,4 százalékkal, az első kilenc hónapban 17,9 százalékkal bővült.

Pintér István budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: sikerült teljesíteni előrejelzésük minden elemét – köztük a 10 százalék fölötti árbevétel-növekedést és egyszeri tételek nélkül is kétszámjegyű EBITDA-növekedést -, annak ellenére, hogy a világgazdaság inkább lassulási, mint növekedési fázisban van.

Arra a kérdésre, hogy miért csak 10 százalék körüli árbevétel-növekedéssel számolnak továbbra is, az elnök-vezérigazgató azt válaszolta, vevőiktől azt tanulták: ígérj kevesebbet és teljesítsd túl. Másrészt az új középtávú stratégiának azt a címet adták: fókuszált növekedés, ami azt jelenti, hogy nem mindenáron az árbevételt kergetik, inkább a tulajdonosi értékteremtésre és a profitabilitásra helyezik a hangsúlyt.

Pintér István elmondta: a Rába stratégiai piacain minden a stagnálás irányába mutat. A mezőgazdasági felső szegmens, ahol komoly pozíciói vannak a cégnek, változatlanul növekszik, s a következő időszakban is növekedési forrás lehet a futóműüzletág számára, amelynek dominanciája tovább nőtt, és már az árbevétel mintegy 70 százalékát adja. Az alkatrészüzletág évek óta küzd azzal, hogy személygépkocsi-piac a közepes és alacsony kategóriában nem talált magára, mintegy 10 százalékkal szűkült a piac ebben a szegmensben. A járműüzletágban tovább nőtt a polgári értékesítés részaránya.

Az igazgatóság áttekintette a középtávú üzleti stratégiát, és változtatás nélkül jóváhagyta a futómű- és az alkatrészüzletágét is. Az alapvető stratégiai piacokon alapvetően a jelenlegi vevőkörre építve további növekedési lehetőségeket látnak 2013-ban, dacára annak, hogy a világgazdaságban csökkenés, lassulás várható. A jármű üzletágban ugyanakkor azt a feladatot kapta a menedzsment, vizsgálja meg, hogy a jelenlegi termékportfolió kiegészíthető-e új elemekkel. Az elmúlt két évben több fontos együttműködést bejelentett a cég, az idén újabb hasonló hír várható.

Arra a kérdésre, hogy a menedzsment tervezi-e, hogy 1000 forint feletti áron is vásárolja majd a vállalat részvényeit, Pintér István úgy fogalmazott: a hídon akkor kell átmenni, amikor odaérnek. Emlékeztetett: tavasszal azt mondták, hogy a Rába-részvények alulértékeltek, és mindent megtesznek, hogy elérjék az 1000 forintos névértéket. Ennek része a menedzsment részvényvásárlási program, mert úgy gondolták, akkor hiteles, amit mondanak, ha mögé állnak saját kockázattal is.

A társaság továbbra sem tervez osztalékfizetést, ezt nem is akarják felülvizsgálni, a forrásokra ugyanis szükség van a stratégiai üzletágak fejlesztéséhez.

Forrás: MTI  (ebz \ guz \ gkp)
.

(Ezt a cikket 258 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?