A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete értékelése a 2012. októberi és első tíz havi új gépjármű forgalomba helyezési mutatókról

A 2012. év október hónapjában a személygépjármű piac annak ellenére fejlődött 2011 októberéhez képest 15%-ot, hogy ez év októberében jóval kevesebb munkanap állt rendelkezésre. Az első tíz hónap összesített adatai összességében továbbra is 16% többlet forgalomba helyezést mutatnak 2011 évhez viszonyítva. Előrejelzésünk szerint az év végére a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és hónapról hónapra pozitív trendet mutatva végül is 10% feletti növekedést fog hozni 2012-ben.

Az első tíz hónap alapján óvatos örömmel látjuk, hogy a trend – kisebb botlásokkal – a kilábolás felé mutat akkor is, ha a volumen még mindig messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne. Az új személyautó értékesítés mintegy 70%-a céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magán vásárlók továbbra sem kerültek elő. Mivel a céges gépjármű piac fokozottan Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.

Szükségesnek és elengedhetetlennek látjuk, hogy kedvező, biztonságos finanszírozási termékek kerüljenek a piacra annak érdekében, hogy az értékesítés stabil és jelentősebb növekedésnek indulhasson.

A kishaszon jármű piac emelkedési trendje októberben is csökkenést mutat, ami 10%. Az első tíz hónapban összesen a kishaszon jármű piac mintegy 6% emelkedést ért el. A kialakult trend alapján, az év végén a tavalyi forgalom körüli számokat várjuk.

A nagyhaszon jármű piac a tavalyi jelentős növekedése októberben 28% visszaesést mutat, ami a piac telítődését jelzi az elmúlt hosszú időszak folyamatos fejlődése után. Éves összehasonlításban ez a szegmens még mindig valamivel a tavalyi nagyon jó év felett teljesít. Év végére az előre jelzett minimális éves visszaesés várható.

Datahouse Kft. által közzétett forgalomba helyezési adatok:

Október

2012

2011

2010

Különbség

Különbség

2012 – 2011

%

2012 – 2010

%

Személygépjármű

4047

3511

3672

536

15.3%

375

10.2%

Kishaszon jármű

843

934

823

-91

-9.7%

20

2.4%

Busz

2

2

18

0

0%

-16

-88.9%

Nagyhaszon jármű

302

421

283

-119

-28.3%

19

6.7%

Motorkerékpár

107

94

85

13

13.8%

22

25.9%

Összesen

5301

4962

4881

339

6.8%

420

8.6%

 

Jan-Okt

2012

2011

2010

Különbség

Különbség

2012 – 2011

%

2012 – 2010

%

Személygépjármű

43369

37323

36181

6046

16.2%

7188

19.9%

Kishaszon jármű

8914

8447

6985

467

5.5%

1929

27.6%

Busz

38

132

191

-94

-71.2%

-153

-80.1%

Nagyhaszon jármű

3522

3482

1865

40

1.1%

1657

88.8%

Motorkerékpár

1693

1808

2165

-115

-6.4%

-472

-21.8%

Összesen

57536

51192

47387

6344

12.4%

10149

21.4%

Továbbra is kiemelkedően fontosnak érezzük – az abszolút számokban most már negyedik éve alacsony új gépjármű értékesítési piac mellett – a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítását, a működés stabilizálását és fejlesztését. Ennek egyik fontos eleme – a fekete javítók és javítás elleni eredményes harc mellett – annak következetes tudatosítása a gépjárművet üzemeltető magán-, és jogi személyek felé, hogy a márkaszervizek személyzete folyamatos és magas színvonalú gyári képzésben részesül így a márkaszervizben történő karbantartás és javítás garantálja legjobban, hogy az adott gépjármű korának és futásteljesítményének legjobban megfelelő állapotban, a közlekedés műszaki biztonságát garantáló állapotban marad.

Fontos üzenetünk azok felé, akik előszeretettel javíttatják autójukat a nem legális javítóknál, hogy ezzel saját érdekeik ellen tesznek, veszélyeztetik saját, utasaik és a többi közlekedő testi épségét, életét, és mivel számla nélkül nincs garanciájuk az elvégzett javításra és ezért a beépített alkatrészekre a javítási hiba okozta balesetekből eredő minden felelősség őket, a gépjármű tulajdonosait, üzemeltetőit terheli.

Hangsúlyozzuk, hogy a gépjármű tulajdonlása és üzemeltetése nemcsak a mozgásszabadság záloga, hanem felelősséggel is jár.

MGE, tagvállalatai támogatásával folytatja kommunikációs kampányát a márkaszervizek hiteles és valós értékeinek bemutatására és annak a tévhitnek az eloszlatására, hogy a márkaszervizek ár-érték aránya rosszabb lenne a független javítókénál. Célunk az, hogy az anyagi racionalitás, a közlekedés biztonsága garantálása mellett valamennyi legális szereplő megtalálja a helyét a javítói szolgáltatások piacán, a legális szféra erősödhessen, versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön. Az állami szervektől, hatóságoktól pedig azt várjuk, hogy mindent tegyenek meg a feketegazdaság visszaszorítása érdekében. Ez a legális javítók és az állam érdeke is.

Erdélyi Péter
ügyvezető elnök
(Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete)

Forrás: MGE
.

(Ezt a cikket 371 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?