Hírek Járműtechnika Márkahírek Renault

RENAULT EURO VI MOTOR: MEGBÍZHATÓSÁG ÉS MÉRTÉKTARTÓ FOGYASZTÁS

A Renault Trucksnál az Euro VI előírásokat teljesítő új motorokat a kisebb károsanyag-kibocsátás és az alacsony üzemanyag-fogyasztás jellemzi. A különböző csúcstechnikák kombinálásával és a teherautók feladatvégzéséhez legmegfelelőbb motorok kiválasztásával a francia gyártó a megbízhatóságot, a legoptimálisabb teljesítményt és a legkedvezőbb fogyasztást kínálja vásárlóinak. 

A Renault Trucks a hannoveri IAA szalonon mutatta be az Euro VI szabványnak megfelelő motorjait, amelyek az új előírások életbe lépésétől, 2014. januártól kerülnek a gyártó teherautóiba (2013. januárban homologizálják). A Renault Trucks új Euro VI-os motorjai jelentősen csökkentik a károsanyag-kibocsátást, magas szintű teljesítmények, tökéletes megbízhatóság és mértéktartó fogyasztás mellett. Az új szabványnak való megfelelés jegyében a konstruktőr különböző technikákat alkalmazott, és azok közül a leghatékonyabbat használta fel a motor méretének és a jármű használati módjának figyelembevételével. A gyártót több cél is vezérli: olyan motorokat kínál ügyfeleinek, amelyek teljesítik az Euro VI előírásait, ugyanakkor a fogyasztás, a megbízhatóság és a karbantartás tekintetében nem maradnak el, sőt felülmúlják az Euro V-ös motorokat.

A csúcskategória (11 és 13 literes motorok)

A Renault Trucks a felsőkategóriában egy új hathengeres, 11 literes motort kínál. A “DTI 11 l” nevű új motor háromféle teljesítménnyel lesz rendelhető: 380 LE (1800 Nm), 430 LE (2050 Nm) és 460 LE (2200 Nm). Változtatás nélkül veszi át az Euro V-ös motor felépítését, de a befecskendezési és a kipufogó rendszert több ponton módosították. A befecskendezés közös nyomócsövűre változott (common rail), aminek legfőbb előnye a nagy nyomáson történő rendkívül precíz üzemanyag-adagolás még alacsony fordulatszámon is.

A DTI 11 motort az Euro VI követelményeihez igazított SCR kipufogógáz-utókezelővel szerelték fel. Ez a rendszer akkor tud optimális teljesítményt biztosítani, ha megfelelően magas hőmérsékleten működik, aminek érdekében a Renault Trucks különböző megoldásokat kombinál. Ezek közé tartozik a kipufogógázok újrafelhasználása a motorindítás szakaszában, szelepek alkalmazása a szívó- és a kipufogóoldalon és a szabályozott égési folyamatok.

Az utókezelő rendszert, akárcsak a Renault Trucks valamennyi Euro VI-os motorjában, itt is részecskeszűrő egészíti ki. Ez a rendszer számottevően csökkenti a részecske kibocsátást, gyakorlatilag a legapróbb részecskéket is teljesen kiszűri.

Ezzel a technikával látták el az új hathengeres, 13 literes motort is. Azzal a különbséggel, hogy ez utóbbit az ekkora lökettérfogatú motorokhoz remekül alkalmazkodó elektronikus vezérlésű befecskendező rendszerrel szerelik fel. A DTI 13 háromféle teljesítménnyel, 440 LE-s (2200 Nm), 480 LE-s (2400 Nm) és 520 LE-s (2550 Nm) változatban készül.

A középkategória (5 és 8 literes motorok)

A középkategóriás kínálathoz a Renault Trucks egy új négyhengeres, ötliteres motort fejlesztett ki, a DTI 5-öt. Ez a motor 210 LE (800 Nm) és 240 LE (900 Nm) teljesítményekkel kerül forgalomba. A DTI 8 típus pedig egy hathengeres, 8 literes motor, melyben a hengerek sorban helyezkednek el és háromféle teljesítménnyel rendelhető: 250 LE (950 Nm), 280 Le (1050 Nm) és 320 LE (1200 Nm).

Az 5 és 8 literes Euro VI-os motorokat EGR rendszerrel szerelik fel. Ez a rendszer a kipufogógázok egy részét visszavezeti az égéstérbe, és ezzel csökkenti a motor nitrogén-oxid-kibocsátását. A megmaradt nitrogén-oxidot az SCR távolítja el; végül a részecskeszűrő járul hozzá ahhoz, hogy a motor teljesítse az új szabványban előírt igen alacsony emissziós értéket. A motort common rail (közös nyomócsövű) típusú befecskendezéssel szerelik fel, melynek nyomás maximuma 2000 bar. A többszörös (motorciklusonként akár öt) befecskendezés rugalmasságának köszönhetően ezek a motorok kicsi fogyasztásukkal, csendes működésükkel és kitűnő teljesítményeikkel tűnnek ki.

Összegezve: a Renault Trucks új motorjai teljesítik az Euro VI szabvány előírásait, miközben továbbra is magas teljesítményszinteket, tökéletes megbízhatóságot és kicsi fogyasztást garantálnak.

Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 407 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .