2013 JÚNIUSÁBAN A RENAULT TRUCKS TELJESEN MEGÚJÍTJA JÁRMŰKÍNÁLATÁT
A hannoveri IAA kiállítás alkalmával a Renault Trucks elnöke, Heinz-Jürgen Löw bejelentette a távolsági áruszállító, az építőipari és az áruterítő járműcsaládok 2013 júniusára tervezett teljes megújítását.
A Volvo csoporton belüli minden márkának a csoport átszervezésével megkezdett megerősítését kihangsúlyozva, azt szeretné, ha a Renault Trucksból a kiválóság mintaképe válna.
A hannoveri kiállításon tartott sajtókonferencián Heinz-Jürgen Löw, a Renault Trucks elnöke bejelentette, hogy az Euro 6-ra való áttéréssel már 2013 júniusától lehetővé válik a távolsági áruszállító, az áruterítő és az építőipari járműcsaládok teljes megújítása. Jelenleg a Renault Trucks tesztpályáin és a kiemelt partnereknél, valós üzemeltetési körülmények között folyik az érintett járművek tesztelése, mivel a Renault Trucks az ügyfelek igényei és elvárásai alapján tervezte meg és fejlesztett ki ezeket a járműveket. Az új járműkínálattal a kiválóság elérése a cél, és a Renault Trucks mindent megtesz ennek érdekében. Heinz-Jürgen Löw előre felhívta a figyelmet: „Júniusban egy igazi forradalmi átalakulás részesei lehetnek. Új járműveink nem csupán a formatervezés, de a teljesítmény tekintetében egyaránt meglepetést szereznek Önöknek. Célunk a kiválóság, aminek eléréséért mindent megteszünk.”
Az IAA kiállítás alkalmat kínált arra is, hogy a Renault Trucks bemutassa a jövőbeni Euro 6-os motorjai technológiáját. A felsőkategóriás típuscsalád egy új 11 literes, hathengeres, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel ellátott DTI 11 motort kap, amelyhez az Euro 6-os előírásoknak megfelelően átalakított SCR kipufogógáz-utókezelő rendszer kapcsolódik. A Renault Trucks a rendszer optimális teljesítményének biztosítása érdekében különböző megoldásokat kombinál, mint például a kipufogógáz újrafelhasználása a motorindítási szakaszokban, szívó- és kipufogóoldali szelepek, illetve az égést szabályozó különleges beállítási programok alkalmazása. Az utókezelő rendszert egy részecskeszűrő egészíti ki, amely a Renault Trucks mindegyik Euro 6-os motorján megtalálható. Hasonló technológiával működik a 13 literes DTI 13 motor, amely az ekkora hengerűrtartalmú motoroknak megfelelő elektronikus adagoló-porlasztó rendszerrel készül.
A középkategóriás típuscsaládjához a Renault Trucks egy új négyhengeres, 5 literes hengerűrtartalmú DTI 5 motort és egy új hathengeres, 8 literes hengerűrtartalmú DTI 8 motort fejlesztett ki. Mindkét motorhoz egy kipufogógáz-visszavezető EGR-rendszer kapcsolódik, amely az égés során újrahasznosítja a kipufogógáz egy részét, és redukálja a motor által termelt nitrogén-oxidokat (NOx). A megmaradó NOx eltávolítása az SCR-rendszerben végbemenő katalízissel történik. Végül, a rendszert kiegészítő részecskeszűrő biztosítja az Euro 6-os előírásoknak megfelelő nagyon alacsony részecske-kibocsátást.
Az új Euro 6-os motorjaival a Renault Trucks hármas célt szeretne elérni: az Euro 6-os előírásoknak megfelelő, valamint a fogyasztás, a megbízhatóság és a karbantartás terén az Euro 5-ös motorokhoz hasonló, illetve azoknál jobb motorokat kínálni az ügyfeleknek.
Pillanatnyilag nem merült fel igény az ügyfelek részéről az új előírások bevezetését megelőzően, és a Renault Trucks jelenlegi járműkínálata tökéletesen megfelel az elvárásaiknak, többek között a fogyasztás kézben tartása tekintetében.
A fogyasztás csökkentése terén úttörő és élenjáró All For Fuel Eco kezdeményezés jól mutatja a vállalat valamennyi dolgozójának bevonását az üzemanyag-megtakarítást célzó munkába, kezdve a tehergépkocsi tervezésétől, egészen a Renault Trucks hálózatban végzett karbantartásáig. Ez az ügyfelek számára az Optifuel Solutions néven ismert, számos eszközt és szolgáltatást kínáló megoldásokban realizálódik. Segítségükkel az ügyfelek többek között a legmegfelelőbb meghajtási mód (elektromos, hibrid, CNG vagy dízel) kiválasztásával összeállíthatják a járművüket, képezhetik gépjárművezetőiket, nyomon követhetik és elemezhetik teherautóik fogyasztását, valamint gondoskodhatnak járművük megfelelő karbantartásáról, kihasználva az üzemanyag-megtakarítást célzó különleges szolgáltatásokat. A számok önmagukért beszélnek. A Renault Trucks robotizált sebességváltóival akár 7 %-kal, az Optifuel Programmal pedig akár 15 %-kal csökkenthető egy flotta fogyasztása, és eddig már 21000 járművezető vett részt a gazdaságos vezetésről szóló Optifuel képzésen.
Ma, a 2,8 és 120 tonna közötti járművekkel, a Renault Trucks minden ügyfél és minden szakma igényeinek megfelelő teljes járműpalettát kínál. Ezen kívül a gyártó a piacon található, alternatív energiával működő járművek legszélesebb kínálatával rendelkezik, amelyen belül a teljesen elektromos üzemű, 4,5 tonnás Maxity Electric, a hibrid üzemű, 19 vagy 26 tonnás Premium Distribution Hybrys Tech és a földgázüzemű, 19 vagy 26 tonnás Premium Distribution CNG modellek egyaránt megtalálhatók. Eközben a Renault Trucks többek között egy kísérleti jármű, a Midlum Electric kidolgozásával folytatja kutatásait. Jelenleg három ilyen járművet tesztelnek a kiemelt partnereknél: Lyonban a Carrefour és a STEF vállalatoknál, valamint Zürichben és Lausanne-ban a Nestlé Suisse vállalatnál.
Bár a városi járművek egyre inkább alternatív meghajtási technológiákkal készülnek, a távolsági szállítás területén a dízelüzem továbbra is kiemelt fontosságú lesz, és ez még sokáig így is marad.
Éppen ezért a Renault Trucks folytatja a fogyasztás további csökkentésére irányuló kutatásait. A hannoveri kiállításon bemutatott CX/03 ipari formaterv-tanulmány elkészítésekor a tervezők az aerodinamikai tulajdonságokat helyezték előtérbe, és különös gondot fordítottak arra, hogy a jármű minél könnyebb legyen. A tehergépkocsi hűtőrácsa például csöves szerkezetű, amely alumínium és szénszál kombinációjából áll, és az alján elhelyezett három légterelő lap biztosítja a légáram oldalra való elvezetését. A CX/03 arra hivatott, hogy bemutassa a Renault Trucks üzemanyag-megtakarítás terén megszerzett tudásának kvintesszenciáját, és hogy irányt mutasson a kiválóság eléréshez.
Ezek a kutatások tökéletes összhangban állnak a Renault Trucks Deliver kötelezettségvállalással, ami ma fontosabb, mint valaha. A tehergépkocsik kulcsfontosságú szerepet játszanak modern életünkben, hiszen velük szállítjuk a különböző termékeket, élelmiszereket, terményeket, valamint a humanitárius segélyeket is. A Renault Trucks szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a közúti szállítás visszakapja az őt megillető rangot, és arra törekszik, hogy nem csupán az ügyfelek, hanem az egész társadalom javát szolgáló hatékony, környezetbarát szállítási megoldásokat kínáljon.
Forrás: Renault Trucks
.
(Ezt a cikket 513 alkalommal tekintették meg.)