A Kravtex-Kühne cégcsoport új fejlesztésű távolsági autóbuszt mutatott be pénteken Mosonmagyaróváron.

Érdeklődők nézik a Kravtex Kühne cégcsoport által fejlesztett új Credo Optinell nevű autóbuszt a cég mosonmagyaróvári üzemében tartott sajtóbemutatón 2012. szeptember 21-én. Az új fejlesztésű, magas komfortfokozatú járművel a cégcsoport részt akar vállalni a Volán társaságoknál üzemelő, közel 500 elöregedett távolsági busz cseréjében.
MTI Fotó: Krizsán Csaba

A Credo Optinell nevű autóbuszt a Volán társaságoknak szánják, mivel ez az egyetlen magyar gyártmányú távolsági busz, amely komfortfokozatával megfelel a szeptemberben bevezetett emelt szintű távolsági autóbuszos szolgáltatás feltételeinek – mondta a bemutatóval összekötött sajtótájékoztatón Szombath Imre főkonstruktőr.

Az új fejlesztésű járművel a cégcsoport részt akar venni a Volán társaságoknál üzemelő, közel 500 elöregedett távolsági busz cseréjében. A Kravtex az Új Széchenyi Terv keretében 128,5 millió forint kutatás-fejlesztési támogatást nyert el, ez az összeg az kis tömegű Optinell fejlesztését is segítette.

A szakember hangoztatta: a vállalkozásnál most lezárult négyéves, több milliárd forintos költségű fejlesztési program eredményeként teljesen új, hazai fejlesztésű buszcsalád jött létre. A Credo buszok – a városi Citadell, az elővárosi Econell, a helyközi Inovell és a most debütáló távolsági Optinell – lefedik a Volán társaságok és a fővárosi közösségi közlekedés igényeit.

Egy érdeklődő a Kravtex Kühne cégcsoport által fejlesztett új Credo Optinell nevű autóbusz vezetőülésében a cég mosonmagyaróvári üzemében tartott sajtóbemutatón 2012. szeptember 21-én. Az új fejlesztésű, magas komfortfokozatú járművel a cégcsoport részt akar vállalni a Volán társaságoknál üzemelő, közel 500 elöregedett távolsági busz cseréjében.
MTI Fotó: Krizsán Csaba

Az egymást követő típusok kialakításánál figyelembe vették a Volán társaságok üzemeltetési tapasztalatait – mondta a főkonstruktőr. A 51 ülőhelyes, 23 állóhelyes új autóbusz fő jellemzőjeként kis tömegét és alacsony üzemanyag- fogyasztását emelte ki.
Ez utóbbi átlagosan 20 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást jelent a kategóriájába tartozó import buszokhoz képest – tette hozzá.

Elmondta, hogy az új busz árarányosan 80 százalékban magyar terméknek minősül, hiszen az önhordó vázszerkezet a Kühne Zrt.-nél készül, új fejlesztésű futóművei a Rába termékei, sebességváltója a ZF magyarországi üzeméből való.

Az Optinell fejlesztését is szolgálta a Gazdasági Operatív Program keretében tavaly elnyert 128,5 millió forint. A technikai innovációt segítő támogatást a cégcsoport 308 millió forintos önrésszel egészítette ki, így a termékfejlesztéssel egy időben gyártástechnológiai beruházások is megvalósultak.

Forrás: MTI  (bmzs \ guz \ bpt)
.

(Ezt a cikket 461 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?