Az új Volvo FH az IAA-n mutatkozik be először a nagyközönség számára
Tíz új Volvo FH tehergépkocsit állítanak majd ki a hannoveri IAA-n szeptemberben, ezenkívül pedig számos új részegységet külön is bemutatnak, mint például az I-Torque hajtásláncot és a Volvo Trucks első Euro 6-os motorját. A látogatók így testközelből is megtekinthetik majd, hogy mi minden teszi a világ tehergépkocsi-iparának új etalonjává az új Volvo FH-t és Volvo FH16-ot.

Az új, teljes mértékben áttervezett Volvo FH világújdonságnak számító megoldásai csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, továbbá javítják a kezelhetőséget, az ergonómiát és a biztonságot. A legfontosabb újításokat külön ezeknek szentelt kiállítási területeken mutatják majd be, úgy mint: Üzemanyag-hatékonyság, Vezetői munkahely, Formatervezés, Kezelhetőség, Térkínálat, Fekhely, Biztonság, Vagyonbiztonság, Terhelhetőség és Üzemidő. A kiállított tehergépkocsik, részegységek, látványos videók és interaktív elemek segítségével a látogatók az új típusok összes újdonságát megismerhetik.
„A Volvo Trucksnál természetesen nagyon büszkék, ugyanakkor izgatottak vagyunk, hogy az IAA-n első ízben mutathatjuk be új teherautóinkat a nagyközönségnek. Az új Volvo FH hosszú évek megfeszített munkájának és innovációinak gyümölcse.” – mondta Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke. „Az eredmény: élenjáró műszaki tartalom és formai megjelenés, amelyek célja a termelékenység növelése, az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és a legjobb gépkocsivezetők elcsábítása.”
Első Euro 6-os a kínálatban
A kiállított termékpaletta a Volvo Trucks első Euro 6-os motorját is magában foglalja. Ez egy 13 literes, 460 lóerős erőforrás, a Volvo legnépszerűbb motorváltozata, amelyet továbbfejlesztettek a szigorú Euro 6 norma teljesítéséhez. A jelenlegi Euro 5-ös határértékekhez képest a nitrogén-oxid-kibocsátás közel 80 százalékkal csökkent, míg a részecskekibocsátás megfeleződött.
Az üzemanyag-fogyasztást csökkentő műszaki újdonságok
Az új Volvo FH-t üzemanyag-megtakarításra tervezték, és számos ehhez hozzájáruló részegysége reflektorfénybe kerül majd a standon. Ilyen újdonság például a Volvo I-Torque, vagyis az új hajtáslánc, amely nem kevesebb mint 2800 newtonméter nyomatékot szolgáltat már kis fordulatszámtól, kiváló vezethetőséget és csendes működést eredményezve. Az I-Torque rendszer nagy teljesítményleadása két kulcsfontosságú részegységnek köszönhető – az új D13 Euro 6 motornak és az automatizált I-Shift sebességváltó kettős tengelykapcsolós változatának. Az új sebességváltó neve I-Shift 2, és ezzel a Volvo Trucks az első gyártó, amely kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót alkalmaz nehézkategóriás tehergépkocsiban.
Az I-Torque akár négy százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Miközben az I-Shift sebességváltóhoz tartozó, I-See elnevezésű szoftvercsomag figyelembe veszi a domborzati adatokat is. Robotpilótaként működve az I-See és az I-Shift rendszerek úgy vezérlik a fokozatváltást, hogy üzemanyagot takarítsanak meg az emelkedőkkel és lejtőkkel tarkított szakaszokon. Az I-Torque hajtáslánc, az I-See szoftver és más üzemanyag-takarékosságot elősegítő részegységek, mint például a tengelykapcsolóval lekapcsolható légsűrítő, együttesen akár tíz százalékkal is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást. Ezzel évente akár 4100 liter üzemanyag megtakarítását is eredményezhetik egy átlagos, hosszú távú fuvarozásban alkalmazott tehergépkocsi esetében.
Kiváló kezelhetőség
A világ első független elülső felfüggesztéssel (IFS) ellátott nehézkategóriás tehergépkocsija is megtekinthető lesz a standon: egy Volvo FH 4×2-es nyerges vontató 500 lóerős, 13 literes motorral. Az IFS révén tehát az elülső kerekek független felfüggesztésűek, ami biztosabb, stabilabb úttartást nyújt. Az IFS-hez fogasléces kormánymű társul, amely a kerekek azonnali, közvetlenebb reakcióját eredményezi – a jármű irányíthatóságát és úttal való kapcsolatának érzetét is javítva. Az IFS-t is kiállítják majd önálló részegységként az IAA-n.
Az új fülke – nagyobb tér és kényelem
A hannoveri kiállítás egyik leglátványosabb újdonsága pedig az új Volvo FH összetéveszthetetlen profilja lesz, amitől a jármű úgy néz ki, mintha mozogna. Ezt a benyomást a fülke lemezeinek vonalai és formái keltik, például a kerékjárati ív hátrafelé emelkedő felső éle. További jelentős formai változás, hogy immár meredekebbek az A-oszlopok, az eddiginél tágasabbá varázsolva a Volvo FH fülkéjét. Az új belsőtér egy teljes köbméterrel tágasabb, 300 literrel nagyobb tárolókapacitást és nagyobb belmagasságot eredményezve.
Az új Volvo tehergépkocsikban a vezetők nagyobb kényelmet élvezhetnek és termelékenyebben dolgozhatnak. A látogatók a standon egy kettévágott fülke révén testközelből is megszemlélhetik majd az áttervezett belsőteret, valamint alaposan megvizsgálhatják azt a több száz műszaki, illetve formatervezési megoldást, amelyek a kimagaslóan hatékony munkavégzés helyévé avatják az új Volvo FH-t.
Arról is meggyőződhetnek az érdeklődők, hogy az új fülke egyúttal mennyire kiváló a pihenőidő eltöltéséhez is. Az FH letisztult, funkcionális kialakítása a kifinomult, skandináv stílusú belsőtérrel megfelelő körülményeket biztosít a tehergépkocsi-vezetőknek a pihenéshez és az ellazuláshoz. A fekhely szélességét 815 milliméterre növelték, valamint új matracokat vezettek be.
Volvo FH16 – a különösen magas szintű igényeket is kielégíti
A Volvo FH16, vagyis a 16 literes, 750 lóerős és 3550 newtonméter legnagyobb nyomatékú motor révén a Volvo legerősebb tehergépkocsija, 4×2-es normál nyerges vontatóként és 8×4-es nehézvontatóként is képviselteti majd magát a standon. A Volvo FH16 hosszú évek óta azon fuvarozók kedvence, akik különösen nagy igényeket támasztanak a teljesítmény, a hatékonyság, az erő és a kényelem terén – az új változat pedig mindezt még magasabb szinten nyújtja.
Minden idők legbiztonságosabb Volvo tehergépkocsija
Az új Volvo FH egyúttal a valaha gyártott legbiztonságosabb Volvo is, a balesetek megelőzését segítő műszaki megoldások széles kínálata, valamint az ütközés esetén a vezetőt és a többi bentülőt védő masszív szerkezeti kialakítás révén. Az új Volvo biztonságát számítógépes szimulációk során több mint ezerszer tesztelték, húsz alkalommal pedig valós töréstesztet is végeztek.
Egy töréstesztet átélt Volvo FH-t is kiállítanak majd az IAA-n. Ez a jármű egy szokásos autópályás, álló akadállyal való ütközésnek megfelelő töréstesztet teljesített. A fejlesztők számos megoldást és funkciót átterveztek, hogy a vezető számára a lehető legjobb kilátást és a jármű fokozottabb uralhatóságát biztosítsák. Többek között megnövelték az ablakokat, áttervezték a műszeregységet és karcsúsították a visszapillantó tükröket, amelyek mind segítenek csökkenteni a balesetek bekövetkeztének kockázatát.
A Volvo Trucks a Volvo Buses részleggel közösen szeptember 19-én 11.00 órai kezdettel sajtótájékoztatót tart majd a Volvo Trucks standján, a 17-es csarnok 5-ös számú kiállítói területén.
2012. szeptember 10.
A Volvo Trucks standján kiállított tehergépkocsik és részegységek műszaki jellemzői
Az új Volvo FH hat különböző nyerges vontató és két fülke-alvázas változatban szerepel majd a standon:
- Két 4×2-es nyerges vontató 13 literes, 500 lóerős, Euro 5-ös motorral, mindkettő független elülső felfüggesztéssel (IFS).
- Két 4×2-es nyerges vontató 13 literes, 460 lóerős motorral, az egyik normál nyerges vontató az új Euro 6-os motorral, a másik extra alacsony (x-low) alvázas nyerges vontató Euro 5-ös motorral.
- Egy 6×4-es nyerges vontató 13 literes, 460 lóerős, Euro 5-ös motorral és billencs félpótkocsival.
- Egy töréstesztet átélt 4×2-es nyerges vontató 13 literes, 500 lóerős, Euro 5-ös motorral és az üléssel egybeépített biztonsági övvel, illetve légzsákkal felszerelve.
- Két 6×2-es fülke-alváz 13 literes, 460 lóerős, Euro 5-ös motorral, az egyik csereszekrényes, a másik pedig horgos konténeremelős felépítménnyel.
Az új Volvo FH16 két különböző nyerges vontató változatban szerepel majd a standon, mindkettő 750 lóerős, Euro 5-ös motorral:
- 4×2-es normál nyerges vontató
- 8×4-es nehézvontató
A jelenlegi termékkínálatból is kiállítanak négy tehergépkocsit:
- Egy Volvo FMX nagy igénybevétellel járó építőipari alkalmazásra, 6×4-es, fülke-alvázas, három irányba billenő felépítménnyel ellátott változatban, 13 literes, 460 lóerős, Euro 5/EEV-s motorral.
- Egy Volvo FM belföldi fuvarozáshoz, 4×2-es, fülke-alvázas, láncos konténeremelő felépítménnyel ellátott változatban, 11 literes, 370 lóerős, Euro 5/EEV-s motorral.
- Egy Volvo FE, a nehézkategória legkönnyebb tehergépkocsija, 6×2-es, fülke-alvázas változatban, 7 literes, 300 lóerős, Euro 5/EEV-s motorral és hulladékgyűjtő felépítménnyel. A járművet alacsony padlószintű fülkével (Low Entry Cab) látták el.
- A Volvo FL a 12-18 tonna össztömegével a középkategóriába tartozik, és ezt a típust a helyi elosztó fuvarozásra optimalizálták. A kiállításon fülke-alvázas, hátsó daruval felszerelt platós felépítménnyel ellátott változatban, 240 lóerős, 7 literes, Euro 5/EEV-s motorral jelenik meg.
Az alábbi részegységeket önállóan is kiállítják majd a standon:
- I-Torque hajtáslánc, részeként az I-Shift 2 automatizált sebességváltóval
- 13 literes, 460 lóerős, Euro 6-os motor
- I-Shift 2 automatizált sebességváltó
- IFS – független elülső felfüggesztés
- Kettévágott Volvo FH fülke
- 16 literes motor metszetben
- 13 literes motor metszetben
Forrás: Volvo Trucks
.
(Ezt a cikket 930 alkalommal tekintették meg.)