A kezelhetőség és az úttartás kiemelt hangsúllyal szerepeltek, míg a Volvo Trucks az új FH sorozat kifejlesztésén dolgozott. Az első és a hátsó felfüggesztési rendszerek optimalizálása, a továbbfejlesztett oldaldőlési stabilitás és a jobb fülkefelfüggesztés egyaránt elősegítik a Volvo FH kiemelkedő úttartását és kezelhetőségét. Az egyedülálló független első felfüggesztéssel pedig még jobbá válik az új FH.

Hällered tesztpálya

Optimalizált geometria, továbbfejlesztett első és hátsó futóműkialakítás, jobb fülkestabilizáló jellemzők és gondosan kiegyensúlyozott lengéscsillapítás a fülke és az alváz esetében egyaránt. Ezen tényezők állnak a korábbi FH sorozathoz képest 50 százalékkal javult dőlési stabilitás mögött Stefan Axelsson, a Volvo Trucks kezelhetőségért és úttartásért felelős igazgatója szerint.

Fokozott precizitás

Az alváz és a fülke fejlesztései jobb iránytartási stabilitást is biztosítanak az új Volvo FH számára. Mindent egybevetve, a dőlési és az iránytartási stabilitás kombinációja a fokozott pontosság és irányíthatóság érzését nyújtja a járművezető számára, kevésbé fárasztóvá téve a vezetést.

„Az új teherautó stabilnak és kiszámíthatónak érződik az úton. Emellett kiváló kormányzási érzetet is sikerült biztosítanunk a számára – a kormánykerék pontos és érzékeny visszajelzéseket nyújt a teherautó mozgásairól. A kormánykerék döntési funkciója továbbá azt jelenti, hogy a járművezető testfelépítésétől függetlenül igazán kényelmes üléspozíciónak örvendhet” – mondja Stefan Axelsson.

A kormányzási és dőlési stabilitás közvetlen hatást gyakorol a járművezetőre, illetve közvetetten a fuvarozó nyereségességére is.

„Egy jobb teherautó azt eredményezi, hogy a járművezető kevésbé fárad el, ami nyugodtabb vezetési stílushoz vezet. Az éber járművezető biztonságosabban és jobban végzi a munkáját, legyen szó akár a teherautó vezetéséről, akár az ügyféllel való találkozásról az út végén” – mondja Stefan Axelsson.

Független első felfüggesztés – egy világújdonság

Az új Volvo FH teherautó emellett a világ első nehéz teherautója független első felfüggesztéssel (IFS), amelyhez fogasléces kormánymű társul – két új termékjellemző, amelyek radikálisan befolyásolják az úttartást és a kezelhetőséget.

„Az IFS azt jelenti, hogy az első kerekek egymástól függetlenül kerülnek felfüggesztésre – az egyik kerék mozgása nem befolyásolja a másikat. Az eredmény egyenletesebb, stabilabb haladás az úton” – mondja Martin Palming, a Volvo Trucks termékmenedzsere.

Független első felfüggesztést már régóta alkalmaznak személyautóknál, illetve egy ideje már autóbuszoknál is. Az IFS a kényelmet és a stabilitást egyaránt fokozza – tekintse meg a rendszer mögött rejlő technológiát a filmben:

Határozottabb irányítás

A fogasléces kormánymű szintén a személyautók világából átvett technológia. A fogaskerekekkel ellátott kormánytengely a hagyományos kormányműveknél közvetlenebbül továbbítja a kormánykerék mozgásait a kerekek felé. Ennek egyik előnye, hogy határozottabb irányítási érzést nyújt a járművezető számára.

Ezen két új termékjellemző együttese egyedülálló úttartási és kezelhetőségi jellemzőket biztosít az új Volvo FH számára.

„Ez a teherautó új mércét állít fel az iránytartási stabilitás, valamint a kanyarokban való viselkedés és úttartás tekintetében. Egészen egyszerűen elképesztő érzés egy teljes terhelésű szerelvény vezetése ilyen pontosság és biztonság mellett. A teherautó igazán meggyőző pontossággal követi a kanyarokban az azt ívet, amelyet Ön kijelöl számára, anélkül, hogy további kormánymozdulatokkal kellene az íven tartania a járművet” – mondja Martin Palming az új technológiáról, amely kezdetben csak a balkormányos teherautókhoz áll majd rendelkezésre.

A legjobb a piacon

Az IFS és a fogasléces kormányzás legnagyobb előnyét azon járművezetők élvezhetik majd, akik gyakran tesznek meg nagy távolságokat, többnyire kanyargós vagy szűk utakon, ahol igazán elemében érzi magát az új rendszer.

„Az IFS azoknak szól, akik egy kis pluszra vágynak, akiknek nem kell semmi más, csak a legjobb” – mondja Martin Palming.

„A Volvo FH IFS nélkül is a piac legjobb úttartását és kezelhetőségét kínálja. A Volvo FH IFS-szel egyszerűen a hab a tortán. Nagy hangsúlyt fektettünk ennek elérésére” – mondja Martin Palming.

Az új Volvo FH 2013 tavaszán mutatkozik be az európai piacon.

Forrás: Volvo Trucks
.

(Ezt a cikket 709 alkalommal tekintették meg.)

1 thought on “Kiemelkedő kezelhetőség az új Volvo FH sorozattal

  1. Kedves Kollégák!
    Független felfüggesztést már mindenki láthatott csak egy kicsit el kell gondolkozni rajta:Tatra, méghozzá 1952-től készül a Tatra T138as és az utána következők T148,T815,Terrn°1 független felfüggesztéssel(végül is a független függesztés elég érdekes kifejezés).Még az is fontos, hogy ezen típusoknál nem csak az első, hanem a hátsó tengelyek felfüggesztése is független. Azért, ha kiad egy ilyen nagy cég egy cikket, legalább nézzen utána, hogy a közölt adatok valóságnak megfelelőek vagy csak légből kapott ostobaságok.
    Érdekelne Pl egy gyári fogyasztási érték is az Európában használatos 40-45 tonna össztömeggel és ,ha lehetséges nem csak sík terepen, hanem hegyi szakaszos, nem kizárólagos autó-pályaszakaszokon mért Truck magazinos eredményekkel, beleértve az AD-blue fogyasztást is. Keveslem az úgynevezett „ennyivel meg annyival gazdaságosabb az előző modellnél” értékeket.

Vélemény, hozzászólás?