Kategóriák

Kategóriák

Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Nissan

A NISSAN BEMUTATJA A LONDONI „FEKETE TAXI” ÚJ, MERÉSZ VÁLTOZATÁT, A ‘NISSAN NV200 LONDON TAXIT’

A Nissan új, merész jövőképet mutatott a londoni „fekete taxi” helyettesítésére annak a 300.000 utasnak, akik naponta igénybe veszik a szolgáltatást: ez a Nissan NV200 London Taxi.

Az NV200 London Taxi CO2-kibocsátása jóval kisebb, mint a jelenlegi taxi-modelleké – ez a fontos előny összhangban van a Boris Johnson polgármester által a londoni levegőminőség javítására kidolgozott stratégiával.

A teljesen elektromos hajtású e-NV200 koncepcióautó taxi-üzemben történő kipróbálása ugyancsak megkezdődik az angol fővárosban.

A polgármester a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi csoportjaival és a nagy befolyással rendelkező Londoni Taxisofőrök Szervezetével együtt méltatta a Nissan NV200 London Taxit bemutatóján.

Az NV200 taxiváltozatai már bemutatkoztak Tokióban, és kizárólagosan ezt a modellt választották New Yorkban a „holnap taxijává”. Az NV200 London Taxi része a Nissan autóbérlőket kiszolgáló új globális távlatokat megnyitó víziójának.

A Nissan megbecsült helyet foglal el az angol főváros taxi-történelmében: a ma már ikonikus LTI FX4 ‘Fairway” londoni taxi modell erőforrásául a Nissan 2,7 literes TD27 dízelmotorját választották, amely annak idején a napi londoni taxi-használatban megnövelt sebességet, megbízhatóságot és hatékonyabb üzemeltetést jelentett. Ugyanezt a motort alkalmazták a Fairway utód-modelljében, a TX1-ben is.

Az NV200 erre az örökségre épít. 

Steve McNamara, az Engedéllyel Rendelkező Taxisok Szövetségének főtitkára a következőket mondta: „A Nissan már eddig is megvetette a lábát a londoni taxi-piacon – az egyes korábbi taxikba beépített 2,7 l-es dízelmotor az egyik legkiválóbb motor volt, amit valaha használtak a taxik. Amennyit eddig láttam az NV200 londoni taxiból, arra mutat, hogy a megfelelő irányt vették a fejlesztéssel. Fontos, hogy „taxis” a megjelenése, kényelmes, könnyű be- és kiszállási lehetőséggel. Ha tartani tudják a beígért üzemanyag-fogyasztási adatokat, akkor sikeres lesz az értékesítése.”

Az NV200 London Taxit az utasok, a vezetők, sőt a közlekedés többi résztvevője jó közérzete érdekében „belülről kifelé tervezték”; kisebb az üzemanyag-fogyasztása, jobbak a környezetvédelmi jellemzői, mint a jelenlegi londoni „fekete taxiknak”, ugyanakkor kényelmesebb, tágasabb és könnyebben használható az utasok által. Különösen nagy figyelmet fordítottak a mozgásproblémákkal küzdő utasok igényeire.

Alan Norton, az Assist UK mozgáskorlátozott csoport képviselője így nyilatkozott: „Az Assist UK büszke arra, hogy együttműködhetett a Nissannal a mozgáskorlátozottak speciális igényeinek megfelelő, megvalósítható taxi kifejlesztésében. Lehetőségünk nyílt arra, hogy a mozgáskorlátozottság összes területének szakértőit összehozhattuk a tervezőkkel, hogy együtt dolgozhassanak a tervezőkkel, s ennek eredményeként az autó az összes szállítási igénynek megfeleljen. A munka folytatódik, az első bemutatót követően további finomításokat terveznek, miután sok ötletet megvitattak, melyek jelenleg a fejlesztés részei. Gratulálunk a Nissannak a kezdeményezéséért, és sok sikert kívánunk a projekt megvalósításához.”

A tartós és megbízható Nissan NV200 London Taxi a cég többcélú felhasználású kisáru-szállítójának, az NV200-nak az alapjaira épül – ez a modell sok elismerést begyűjtött, köztük a Nemzetközi „Év kisteherautója” díjat. A modell – melyet 2009-ben vezettek be a piacra – 40 országban kerül értékesítésre, világszerte 100.000 darab kelt el belőle.

A Nissan NV200 London Taxi öt felnőtt utas számára biztosít kényelmes elhelyezést, háromnak a hátsó üléspadon, kettőnek pedig a hátra néző felhajtható üléseken. A vezető melletti ülést a csomagok elhelyezése érdekében eltávolították.

Feltűnő megoldás a taxi hosszirányban mozgatható oldalsó tolóajtaja az utasok számára – ezt a könnyű nyitás és zárás jegyében alakították ki. Egyben sokkal biztonságosabbak a gyalogosok, kerékpárosok és a többi jármű szempontjából is, mert nyitáskor nem kerül kívül az autó körvonalán, és így nem jelent veszélyforrást.

A Nissan NV200 London Taxi ára várhatóan versenyképes lesz, a TX4-es modellnél – a Londoni Taxitársaság jelenlegi modellje – olcsóbb lehet, és a kijelölt „szakosodott” Nissan márkakereskedőn keresztül lesz elérhető.

A Nissan NV200 üzemeltetési költségei sokkal kedvezőbbek, mint a többi londoni taxié. A modell takarékos 1,5dCi 89 lóerős, Euro 5-ös motorja, és a hozzá csatlakozó hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó a vegyes mérési ciklusban 4,4 l/100 km-es fogyasztás elérését teszi lehetővé, ami csaknem 50%-os megtakarítást jelent a jelenleg legtakarékosabb TX4-es modellel szemben, amelynek fogyasztása a vegyes ciklusban 6,65 l/100 km.

Az üzemanyagköltségek a taxisofőrök általános költségeinek 10%-át teszik ki.   Egy év során az NV 200 London Taxi vezetői 50%-nyi, 500 fontos megtakarítással üzemeltethetnék autójukat a TX4-es modell vezetőihez viszonyítva.*

A város levegőminősége javításának elsődleges céljához kapcsolódóan az NV200 London Taxi Euro 5-ös motorjának CO2-emissziója mindössze 138 g/km (a „legzöldebb” TX4-es modellé 209 g/km). Az szimulációs számítások szerint, abban az esetben, ha minden jelenleg engedéllyel rendelkező londoni taxit NV200-asra cserélnének le, az évente 37.970 tonnával kevesebb CO2-kibocsátást eredményezne London területén, ami megfelel annak, mint ha évente 4100 hektár új területet (a londoni dugódíjas övezet területének kétszeresét) fásítanának be évente.

Ami még ennél is fontosabb, az egészségre veszélyes NOx-és részecske (PM) kibocsátás – amelyek csökkentésére a hatóságok különlegesen nagy hangsúlyt fektettek a ’tiszta levegő’ törvények megfogalmazása során – a becslések szerint évente 135, illetve 20 tonnával csökkenne.**

A teljesen elektromos hajtású változat még jelentősebb hatással járna a londoni levegő minőségének alakulására. A Nissan, miután az úttörő Nissan LEAF-el első gyártóként jelentkezett a tömeggyártású, teljesen elektromos hajtású családi autók piacán, a teljesen elektromos hajtású e-NV200 London Taxi bevezetésével megerősíthetné a helyét a motortechnika élvonalában. E modell üzemeltetési költségei a hagyományos, klasszikus, dízelmotoros Hackney Carriage taxikénak csupán egyötödét tennék ki, így nagy népszerűségre számíthatnak a sofőrök körében is.

Az érdekelt felekkel még folytatódik az eszmecsere, annak érdekében, hogy megpróbáljanak reális alapokon nyugvó javaslatot tenni az e-NV200 alkalmazásba vételét és a töltőhálózat kapacitásának növelését illetően.

A jelenleg a végső próbákat – köztük a törésteszteket – teljesítő dízelmotoros Nissan NV200 az év további részében fogja megkapni a teljes London Taxi jóváhagyást.

Az általános kivitelű NV200-on végzett módosítások eredményeképpen a modell teljes mértékben megfelel a London Taxi Üzemeltetési Feltételeiben rögzített előírásoknak. Ezek szerint alkalmasnak kell lenniük a kerekes székes utasok felvételére, és 7,6 m-es fordulókörön kell tudniuk befordulni – ez utóbbi jogszabályban meghatározott követelmény minden Hackney taxira vonatkozik. Ez az elvárás állítólag onnan ered, hogy a londoni Stranden lévő híres Savoy Hotel előtti kis körforgalmat a taxiknak egyetlen fordulási manőverrel kell bevenniük.

Boris Johnson, London polgármestere azt mondta: „Az egyik legfontosabb kihívás, amellyel polgármesterként szembesülök, a londoni levegő minőségének javítása. Miután megtettük azt a jelentős lépést, hogy első alkalommal életkor-határt vezettünk be a londoni taxik számára, rendkívül örülök, hogy a gyártók versenybe szállnak és válaszolnak arra a kihívásra, amely levegőminőségi stratégiám részeként a taxik károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásuk csökkentéseként jelenik meg. Nagyon várom, hogy egy minden tekintetben megfelelő modell jelenjen meg a piacon.”  

Andy Palmer, a Nissan vezető alelnöke így nyilatkozott: „A Nissan nagyon büszke arra, hogy London egyik leginkább ikonná vált járművének 21. századi vízióját valósíthatja meg. A ‘londoni fekete taxi’ ugyanúgy része a londoni városképnek, mint a Big Ben, és, miközben még mindig megmarad a hely ennek a megszokott sziluettnek a számára, a Nissan NV200 London Taxi legalább ennyire összpontosít a belsőre, mint a külsőre, hogy a használat úgy a vezető, mint az utasok számára kedvező tapasztalatokkal járjon.”

Így folytatta: „Az NV200 London Taxi tervezésének folyamata minden részletre kiterjedt, és további tökéletesítéseket végeznek. Amellett, hogy a vezetőknek, akik nagyon sok munkaórát töltenek a volánnál, biztosítsuk a szükséges kényelmet, figyelembe kellett vennünk a jármű minden egyes használójának igényeit – ebben a tekintetben nincs egyetlen meghatározott fogyasztói profil a londoni taxi hátsó ülésein. Felnőttek, gyermekek, üzletemberek, külföldiek, mozgáskorlátozottak – mind lehetséges taxi-ügyfelek. Még azokra is gondoltunk, akik esetleg soha nem ülnek taxiba, de élvezik a modell alacsony CO2-kibocsátásából és az autóból nem kiemelkedő tolóajtókból származó előnyöket.

„A Nissan NV200 globális taxi-modell, amely a világ legnagyobb és legfényesebb városaiban kerül bevezetésre. Biztonságos, kényelmes, hatékony és könnyen használható – nagy előrelépést jelent a használók és a többi városlakó számára az ideális közlekedési megoldás kialakítása felé.”

###

A Nissan NV200 London Taxi műszaki adatai*

Tengelytáv

2.72m

Magasság

1.86m

Hossz

4.4m

Szélesség tükrök nélkül

1.89m

Szélesség tükrökkel együtt

2.1m

Fordulókör

7.6m

Motor összlöket-térfogata   (L)

1.5

Hengerek száma

4

A 2014-es modellévű változat becsült üzemanyagfogyasztása vegyes ciklusban

 4,4 l/100km

Motor teljesítmény (LE/kW)

89/66

Nyomaték  (lb-ft/Nm)

TBA

CO2

138g

NOx

0.22 *

Részecske

0.016 *

Hajtott tengely

első

*A pontos adatok csak a további vizsgálatok befejezése után állnak rendelkezésre; az adatok becslésen és a meglévő NV200 kishaszonjármű műszaki adatain alapulnak

Az autó egyéb említésre méltó tulajdonságai, felszerelései: 

  • o Az első kerék megnövelt elfordíthatósága a 7,6 m-es fordulókörre vonatkozó követelmény teljesítése érdekében
  • o Új első irányjelzők beépítése
  • o A PCO által jóváhagyott, külön erre a célra kifejlesztett, éjjel-nappal jól látható ‘Taxi’ jelzés
  • o Az utasok beszállásának megkönnyítésére a hátsó tolóajtó megközelítése lépcsőn vagy rámpán keresztül történhet
  • o 1.2m2 -es üvegtető, melyen keresztül az utasok élvezhetik a taxi feletti és melletti látványt.
  • o Részben üvegezett válaszfal a vezető- és utastér között, amely helyet ad a biztonsági övvel felszerelt, hátra néző üléseknek.
  • o A vezető melletti első ülést eltávolították a csomagtér biztosítása érdekében.
  • o A hátsó ülések elcsúsztathatóak, így a hátsó utas- és csomagtér rugalmasan alakítható. Ez a megoldás nagyon hasznos a kerekes székes utasok számára is.
  • o A padlón és a válaszfalon rögzítési pontokat alakítottak ki, melyek lehetővé teszik a kereke székek leszíjazását.
  • o Különválasztott világításkapcsolók a vezető ész utasok számára; az utasok által működtethető kapcsolót a kerekes székes utasok által könnyedén elérhető tartományban helyezték el; az összes utas-ajtóhoz padlószinti világítást szereltek be.
  • o A vezető és az utasok fűtő- és szellőző rendszerét egymástól független kezelő elemekkel lehet működtetni. Az utasok számára elhelyezett kapcsoló a kerek székes utasok által könnyen elérhető távolságban helyezkedik el.

**Abból kiindulva, hogy a jelenlegi taxi modellek CO2-kibocsátása – automata sebességváltóval –   240g/km, az 1,5dCi motorral hajtott, 5 fokozatú kézi váltós NV 200-é pedig 139 g/km, az éves CO2-kibocsátás 37.970 tonnával csökken a becslés szerint.

Abból kiindulva, hogy a jelenlegi taxi modellek Nox-kibocsátása – automata sebességváltóval – 0,50 g/km, az 1,5dCi motorral hajtott, 5 fokozatú kézi váltós NV 200-é pedig 0,14 g/km, az éves NOx-kibocsátás 135 tonnával csökken a becslés szerint.

Abból kiindulva, hogy a jelenlegi taxi modellek részecske (PM)-kibocsátása – automata sebességváltóval – 0,056  g/km, az 1,5dCi motorral hajtott, 5 fokozatú kézi váltós NV 200-é pedig  0,001 g/km, az éves NOx-kibocsátás 20 tonnával csökken a becslés szerint.

*A jelenlegi átlagos taxi-adatok a londoni taxi-állomány történeti adatain alapulnak, és előfordulhat, hogy nem 100%-osan naprakészek.  A számok valamivel kisebbek lesznek a bemutatottnál, mert az NV200 Londoni Taxi automata sebességváltója miatt a hajtáslánc hatásfoka rosszabb, mint a kézi kapcsolású váltóé.

*A számok a taxik becsült darabszámán és becsült éves futásteljesítményen alapulnak:   https://82.110.119.146/owa/redir.aspx?C=28090b3cdd4b4f52a82de20846a8f723&URL=http%3a%2f%2fwww.tfl.gov.uk%2fcorporate%2fmodesoftransport%2f7311.aspx

Egy átlagos napon a londoni taxik csaknem 200.000 fuvart teljesítenek, s közben csaknem 30.000 utast szállítanak (1,48 utas/fuvar), egy fuvar átlagos úthossza: 3,2 mérföld/fuvar/taxi. 

https://82.110.119.146/owa/redir.aspx?C=28090b3cdd4b4f52a82de20846a8f723&URL=http%3a%2f%2fwww.tfl.gov.uk%2fcorporate%2fmodesoftransport%2f7311.aspx

200,000 fuvar x 3.2 mérföld /fuvar = 640,000 mérföld / nap 22.000 taxira (29 mérföld/ taxi/nap). 640,000 x 365 nap = 233,600,000 taxi-mérföld / év. 233,600,000miles = 375,942,758km

(A jelenlegi taxik és az NV200 kibocsátásának különbsége) x 375,942,758km / 1,000,000 = XXX tonnányi emisszió

Nissan Newsroom Europe
.

(Ezt a cikket 301 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE