Kötbér a 4-es főút kisújszállási elkerülő szakaszának kivitelezési mulasztásai miatt

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kétmilliárd forint kötbért érvényesít a PT Kisújszállás Konzorcium vezető cégével, a PORR Építési Kft.-vel szemben a 4-es számú főútvonal kisújszállási elkerülő szakaszának építési hiányosságai miatt – közölte Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.

Forrás: Wikipédia (MrSilesian)

Tájékoztatása szerint a 11 kilométeres útszakasz forgalomba helyezése tavaly július 6-án megtörtént, az átadást azonban a kivitelezői munka hiányosságai hátráltatták. Több helyen ugyanis kiemelten balesetveszélyes volt az elkerülő, és emiatt többször is meghiúsult a forgalomba helyezése. Elsősorban az útkoronán kívüli részeknél, a rézsű füvesítésénél, az átereszek kialakításánál és a tereprendezésnél voltak a szerződés alapján súlyos mulasztások.

A NIF Zrt. eddig 4,2 milliárd forintot fizetett ki az áfa nélkül 6,27 milliárd forint értékű beruházásból, amely az Európai Unió támogatásával valósult meg. A 85 százalékos pénzügyi támogatottságot élvező projekthez 2009 szeptemberében kezdett hozzá a PT Kisújszállás Konzorcium. Az elkészült útszakasz a később megépíteni tervezett M4-es autópálya bal oldali pálya részeként szolgál majd, a tervezést és az építést ennek szellemében végezték. Így megépült két vasútvonal feletti, továbbá egy, a mezőgazdasági forgalmat a pálya felett átvezető híd.

A kommunikációs vezető emlékeztetett rá, hogy hasonló eset 2010 tavaszán történt, amikor csaknem 448 millió forintos kötbérben állapodott meg a beruházó NIF Zrt. és a kivitelező amiatt, hogy csúszott az M43-as autópálya első szakaszának átadási határideje. Az M43 Szeged–Makó konzorciumra – vezető cége a Swietelsky Kft. volt –, azért róttak ki kötbért, mert 2009. november helyett csak 2010 áprilisában adták át a teljes első szakaszt.

Forrás: MTI  (blaz \ guz \ gkp)
.

(Ezt a cikket 157 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?