Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza

Kecskemét a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással – mondta Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere pénteken, a Mercedes-Benz hibridhajtású autóbuszát bemutató sajtótájékoztatón.

Egy Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz áll a kecskeméti Kossuth Lajos téren. A város önkormányzata a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással.  MTI Fotó: Ujvári Sándor

Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot.

Ennek érdekében a város a többi között a Hess, Solaris, Volvo és más autóbusz gyártók járműveinek a bemutatását is tervezi – tette hozzá a polgármester.

Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, valamint a térségi elérhetőségek javítása.

A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35-40, környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg.
Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb káros anyag kibocsátás, valamint a halk üzemelés.

Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes-Benz Citaro BlueTec-Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították be elsőként. Azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött.

Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddig egyetlen olyan hibridbuszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni.

A járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatás-mentesen, komfortosan siklik.

A Mercedes-Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10-15 százaléka hibridhajtású lesz.
Ingo Fröchlich szerint külsőre semmi különbség sem vehető észre a hagyományos dízel-buszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.

A Mercedes-Benz Citaro hibridhajtású autóbuszát pénteken délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, mert hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.

Forrás: MTI  (bgj \ egr \ gry)
.

(Ezt a cikket 217 alkalommal tekintették meg.)

Hozzászólások

Ezeket olvastad már?

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..