Hírek MAN Márkahírek

Az MAN folytatja a nyereséges növekedést

A részvényenként javasolt 2,30 € osztalék megfelel a pozitív üzleti teljesítménynek

Az MAN SE vezérigazgatója, Dr. Georg Pachta-Reyhofen az éves közgyűlésen megerősítette az MAN Group hosszútávú célkitűzéseit. – Folytatni szeretnénk a nyereséges növekedést, hogy a világ legsikeresebb haszonjármű gyártójává válhassunk – mondta Pachta-Reyhofen úr. Hozzátette, hogy ebben a műszakilag vezető termékek mellett, a vállalati stratégia folyamatos szem előtt tartása is kulcsfontosságú szerepet játszott.

Kifejtette, hogy az MAN-t jól pozicionálták: a 2011-es pénzügyi év a vállalat történetében az egyik legsikeresebb év volt. Ebben az összefüggésben, Pachta-Reyhofen úr a 16,5 milliárd € rekord nyereségre utalt, ami a 2010-es nyereséghez képest 12 százalékos növekedést jelentett. A kiemelkedő, körülbelül 1,5 milliárd € rendszeres tevékenységből származó nyereség, valamint az 1,1 milliárd € adózás előtti eredmény szintén tükrözi az elmúlt év pozitív üzleti fejlődését. Ezzel szemben a nettó jövedelemre rendkívüli tényezők is hatással voltak, így az elérte a 247 millió eurót. A bejövő megrendelések 14 százalékkal, 17,1 milliárd euróra emelkedtek, amivel ismét megközelítették a 2007-es rekord szintet.

2012. első negyedévének előzetes adatai kapcsán, Pachta-Reyhofen úr beszédében világossá tette, hogy 2012 első néhány hónapjában az MAN haszonjárművei és gépei iránti kereslet szintén magas szintet mutatott.

Az első negyedévben a teljes MAN Csoport bejövő megrendelései elérték a 4,4 milliárd eurót, ami az előző évi jó szint környékén maradt. A 3,8 milliárd eurós nyereséggel enyhe növekedést is elkönyvelhettek. Akárcsak az előző évben, 35 000 haszonjárművet adtak el, az energetikai üzletág nyeresége pedig – 2011. első negyedévéhez képest – mintegy 5 százalékkal emelkedett.

2012. első negyedévében az MAN Csoport körülbelül 250 millió € rendszeres tevékenységből származó nyereséget termelt. Ez az évről-évre megfigyelhető, körülbelül 20 százalékos csökkenés az egyes piacokon jelenlévő erős versenynek tulajdonítható. – A jövedelmezőséget és a hatékonyságot fellendítő intézkedéseinkkel megfordítjuk ezt a tendenciát – jelentette ki Pachta-Reyhofen úr.

A pénzügyi piacokon jelenlévő, az európai adósságválság által kiváltott bizonytalanság ellenére, nemzetközi pozíciójának köszönhetően az MAN sikere tovább folytatódott a 2011-es évben is. Ebben a sikerben fontos szerepet játszott, hogy a vállalat szisztematikusan a szállítmányozás és az energia területére fókuszál. Az MAN Csoport vezérigazgatója meg van győződve arról, hogy még nagy fejlődési lehetőségeik vannak. – A szállítmányozás és energgetika iránt még mindig növekvő keresletet tapasztalunk, különösen a feltörekvő gazdaságokban. Hiszen amíg nem oldják meg a legfontosabb szállítással és energetikával kapcsolatos problémáikat, addig ezek a gazdaságok nem tudnak tovább növekedni. Pontosan ez az, amire a BRIC stratégiánkkal (Brazília, Oroszország, India és Kína) alapozunk, és amivel időben bebiztosítottuk magunkat a jövő kulcsfontosságú piacaihoz való hozzáféréshez – mondta.

A Volkswagen Csoporttal közös projekteknek szintén előnyös hatásai voltak. – A Volkswagennel és a Scaniával való, ma már elérhető együttműködés lehetősége új lendületet ad számunkra. A beszerzésben, a fejlesztésben és a gyártásban megvalósuló kooperáció lehetővé teszi, hogy előnyt kovácsoljunk a szükségszerű együttműködésből, és határozottan vágjunk a versenybe – jelentette be Pachta-Reyhofen úr.

Miközben az MAN hosszútávon a szállítmányozás és az energia piacokon világszerte biztos növekedésre számít, addig az Igazgatóság a 2012-es évre vonatkozóan még mindig a globális gazdasági növekedés lassulását várja. Erre való tekintettel Pachta-Reyhofen úr megerősítette azokat az üzleti előrejelzéseket, amelyeket az MAN az éves közgyűlés évének elején tett közzé. A vállalat várakozásai szerint a haszonjármű üzletág nyeresége enyhén, maximum 5 százalékkal csökken majd, míg az energetikai üzletágé várhatóan 5 százalékkal nő. – A haszongépjármű üzletág dominanciája miatt, a teljes MAN Csoport nyereségében enyhe esésre számítunk, ami a rendszeres tevékenységből származó nyereség csökkenéséhez vezet. Az árbevétel arányos jövedelmezőség (ROS) várhatóan az átlagos hosszútávú célnál, 8,5 százalékon marad – mondta Pachta-Reyhofen úr.

Forrás: MAN
.

(Ezt a cikket 212 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .