Busz hírek Hírek Újdonságok

Magyar innováció a Credo Inovell autóbusz

A Kravtex-Kühne cégcsoport konstruktőr csapata új típusú helyközi autóbuszt fejlesztett ki; a Credo Inovell könnyűszerkezetes építésű, emiatt fogyasztása és üzemeltetése gazdaságos – mondta Krankovics István ügyvezető igazgató szerdán sajtótájékoztatón Győrött.

A Kravtex buszokat gyártó cégcsoport győri gyára telephelyén bemutatta a távolsági járatra tervezett új Inovell 12 nevű modelljét. A 11,9 méter hosszú autóbuszon 51 ülő és 30 állóhely található. MTI Fotó: Krizsán Csaba

A cég a prototípus fejlesztésére több mint 200 millió forintot fordított.

A gazdaságosság kiemelt szempont volt az Inovell fejlesztésénél. A konstrukción közel 40 mérnök és technológus csaknem egy évig dolgozott – ismertette az ügyvezető.

Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén egy-egy busz esetében évente egymillió forint megtakarítható más konstrukciókkal való összevetésben – mondta Szombath Imre főkonstruktőr a sajtótájékoztatón.

A szakember rámutatott, a fejlesztés során figyelembe vették a Volán társaságok üzemeltetési és műszaki követelményeit, hogy a konstrukció megfeleljen a magyar helyközi közlekedés sajátosságainak. Az Inovell 17 centiméterrel hosszabb elődjeinél, ez tette lehetővé a tágasabb utas- és vezetőtér kialakítását. Az új típusú busz a hagyományosnál kisebb méretű kereken fut, mégis kiemelkedően komfortos utastérrel rendelkezik. Az 51 üléses belső térben az ülések közötti térközök tágasabbak, s a nagyobb méretű ajtók is az utasok kényelmét szolgálják. A külső és a belső világítást LED-ekkel oldották meg a konstruktőrök.

A sajtótájékoztatón elhangzott: az új fejlesztésű helyközi autóbusz árarányosan már 85 százalékban magyarnak minősül, futóművei a győri Rábában, váltóműve pedig Egerben készül. Az Inovellt is bemutatja a cég a tököli buszfesztiválon.

A vállalkozás 10 év alatt a legnagyobb magyar autóbuszgyárat hozta létre, amely jelenleg évente 500 jármű kibocsátására képes. A Kravtex-Kühne cégcsoport az elmúlt évtizedben a Volán társaságoknak a legalacsonyabb árszintű buszokat gyártotta. Ezt azáltal érte el, hogy azok az alkatrészek is cégen belül készülnek, amelyeket más gyártók alvállalkozókkal készítettnek – jegyezte meg Krankovics István.

Forrás: MTI  (bmzs \ brl \ guz)
.

(Ezt a cikket 308 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .