Sebességi rekordkísérlet a Volvo Mean Green hibrid teherautóval

A Mean Greennel, a világ leggyorsabb hibrid teherautójával április 27-én az USA-ban, a Utah állambeli Wendover repülőterén 260 kilométer/óránál nagyobb sebesség elérését kísérlik meg: a cél felülmúlni a jármű korábbi saját rekordjait.

Mean Green Hybrid versenykamionja

A Volvo hibridje jelenleg az állórajtos 500 méteres és 1000 méteres, illetve repülőrajtos 1000 méteres nemzetközileg elfogadott távokon tartja a gyorsasági rekordot.*

„A technológia és az innováció vállalatunk alapja” – mondta Ron Huibers, a Volvo Trucks észak-amerikai értékesítési és marketing igazgatója. „A Mean Green kiváló példája a Volvo műszaki kompetenciájának és a feltörekvő technológiák iránti lankadatlan figyelmünknek. Mérnökeink kifejlesztették a világ leggyorsabb hibrid teherautóját ugyanazon hibrid hajtáslánc segítségével, amely világszerte több száz Volvo busz, például a londoni emeletes buszok, mozgatásáról gondoskodik”.

A Mean Green építésekor – amelyet a Volvo Trucks tegnap a Mid-America Trucking Show-n mutatott be – a Volvo hibridtechnológiai szakértői a Volvo hibrid hajtásláncát egy  csúcssebességekre épített, világklasszis teherautó szerkezeti követelményeihez igazították. Ezek után a mérnökök felszerelték a Mean Greent egy alaposan „kihegyezett” Volvo D16 motorral és egy módosított I-Shift automatizált váltóval, amely együttműködik a hibridrendszer villanymotorjával.

„Az eredmény: villámgyors rajt állóhelyzetből, a dízelmotorokra jellemző késedelem nélkül” – mondta Boije Overbrink, a Mean Green tulajdonosa és pilótája. „Olyan, mint a pezsgősdugó, csak hangeffektus nélkül. Az első pár másodpercben a jármű csak diszkréten fütyül, amíg a megújuló forrásból származó, gyanta-alapú gázolajjal üzemelő dízelmotor robbanásszerű gyorsításba nem kezd.”

A Mean Grean ereje igen tekintélyes, összesen 2100 lóerőt és közel 6779 newtonmétert ad le – ebből 200 lóerőt és 1200 newtonmétert a villanymotor termel. A légellenállás szintén fontos szerepet játszik a végsebesség elérésében, így a Volvo tervezői egy észak-amerikai piacra szánt VN fülkéjét választották és ebből alakították ki a teherautó – légellenállás szempontjából – optimális formáját.

A Mean Green a következő szériagyártású Volvo részegységek módosított változatát használja:

  • Volvo hibrid villanymotor
  • Volvo hibrid akkumulátor
  • Volvo D16 dízelmotor
  • Volvo I-Shift automatizált váltó
  • Volvo VN fülke és alváz
  • Hátsó tengely 1.85:1 hídáttétellel

Észak-amerikai turnéja során a Mean Green meglátogatja majd Torontóban az április 19-21. között rendezendő  Truck World kiállítást, míg a Volvo Ocean Race kapcsán május 17-20. között Miamiba utazik.

*Állórajtos kilométer – A teherautó álló helyzetből indul, az ezer méteres pályát teljesíti egyik irányban, majd ugyanígy visszafelé is. A két futam átlagsebessége a hivatalos eredmény.

Repülőrajtos kilométer – A teherautó menet közben lép be a pályára, vagyis már a meghatározott ezer méteres szakasz megkezdése előtt mozgásba lendül mindkét irányból érkezve.

Forrás: Volvo Trucks Hungary
.

(Ezt a cikket 226 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?