Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Volkswagen

Volkswagen Haszonjárművek: rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben

A Volkswagen Haszonjárművek a vásárlóknak történt kiszállításaival, forgalmával és eredményével is rekordot állított fel a 2011-es gazdasági év során. A kishaszonjárművek kategóriájában Európa vezető márkája világszerte több mint félmillió járművet szállított ki a tavalyi év során, és 8,985 milliárd euróra növelve forgalmát.

 A Volkswagen Haszonjárművek működési eredménye mindezek mellett 449 millió euróra bővült, miközben forgalomarányos működési eredménye 3,4-ről 5 százalékra nőtt.  Mint Dr. Wolfgang Schreiber, az igazgatótanács szóvivője kiemelte: „A Volkswagen Haszonjárművek továbbra is a hosszú távon fenntartható növekedés pályáján halad. Elmúlt évi kiváló eredményeink meggyőzően igazolják mindazon bizalmat, amellyel vásárlóink viseltetnek termékeink iránt.”

Kiszállítások – 2011

A vállalat a tavalyi év során 528.810 könnyű haszonjárművet szállított ki (a megelőző évben: 435.700), ami 21,4 százalékkal múlja felül a korábbi esztendőét. A márka 2011-es sikereinek motorja, egyben legnépszerűbb modellje a Caddy volt, amely világszerte összesen mintegy 160.600 kiszállított példánnyal 24,8 százalékos (a megelőző évben: 128.800) növekedést hozott.

Európában a márka 27,1 százalékkal több, összesen mintegy 132.000 járműve talált gazdára, első ízben kategóriájának élére emelve a Caddy családot. „21,8 százalékos piaci részesedéssel és mintegy 10 ezer darabbal vezetve a második helyezett márka előtt, szilárd pozíciót sikerült kialakítanunk ezen intenzív verseny jellemezte piacon” – jelentette ki Harald Schomburg, az igazgatótanács elnöke. A Volkswagen Haszonjárművek eltökélt e vezető szerep megőrzésében. „Sikerrel aknáztuk ki a piac kínálta lehetőségeket, amelyeket más gyártók e piaci kategóriába újonnan érkezve csupán az elkövetkező évek során igyekeznek majd megtenni” – folytatta Schomburg. A Caddy 53.700 eladott példánnyal és 49,3 százalékos piaci részesedéssel Németországban is ismét az élen végzett.

A Transporter, Caravelle, Multivan és California modelleket felsorakoztató T5 sorozat értékesítése világszerte 5,2 százalékos növekedéssel 155.800 darabot ért el 2011 során (a megelőző évben: 148.100). Európában 129.000 T5 talált gazdára, 4,4 százalékkal több, mint 2010 folyamán, amelyekből 56 ezret Németországban szállítottak ki. A T5 Európában és Németországban – 24,5 illetve 39,9 százalék piaci részesedéssel – egyaránt nagy előnnyel vezette a piacot 2011-ben.

Hasonlóképpen folytatódott a Crafter 2011-es sikersorozata, s 5,7 százalékos bővüléssel 39.600 darabon (a megelőző évben: 37.500) zárt. A Crafter összesen 32.000 járművet kitevő európai eladásai öt százalékkal alakultak magasabban, amelyből a német piac mintegy 12.000 darabos volument képviselt.

A Volkswagen Haszonjárművek termékpalettájának új tagja, az Amarok pick up értékesítése háromszorosára bővült első teljes piaci éve során, s összesen 66.500 darabot (a megelőző évben: 22.500) tett ki. E mennyiség több mint fele, azaz 34.000 jármű Dél-Amerikában talált gazdára, mindjárt megduplázva a korábbi esztendő volumenét. Európában az Amarok 14.000 példányban kelt el, ami a 2010-es mennyiségnél közel 12 ezerrel több Volkswagen pick up-ot jelent. Németországban az Amarok 28,9 százalékos piaci részesedéssel első ízben bizonyult piacvezetőnek 2011 során, miközben 4.200 darabos értékesítési volumene immár kétszerese a korábbinak. Ugyancsak az élen végzett az Amarok Ausztriában 32,9, illetve Svájcban 25,4 százalékos piaci részesedéssel. Az Amarok 2012 júniusától a „hazai”, azaz a hannoveri gyárban is készül majdduplafülkés (DoubleCab) változatban . Az itt gyártott modellek az európai és afrikai piacokra kerülnek, míg Dél-Amerikát illetve a további piacokat az argentínai Pacheco üzem szolgálja ki. „Ez ismét kedvezőbb pozíciót biztosít számunkra e kemény verseny jellemezte piaci környezetben, s rövidtávon gyakorlatilag korlátlan kapacitást jelent” – hangsúlyozta Schreiber. Az Amarok hannoveri gyártása több mint ezer dolgozónak biztosít munkát. „Ez egyben azt is jelent, hogy nagy hagyományokkal rendelkező hannoveri gyárunk továbbra is magas kihasználtsággal, produktív és nyereséges módon üzemelhet” – tette hozzá Schreiber.

A Saveiro kiszállításai 10,6 százalékkal, összesen 81.200 darabra (a megelőző évben: 73.400) bővültek, míg a 25.100 példányban értékesített T2 volumene 3,6 százalékkal marad el a korábbi esztendő 26.100 darabos mennyiségétől.

A Volkswagen Haszonjárművek 2011 során Európában egyértelműen az élen végzett a városi kisáruszállítók, vagyis a Transporter és a Crafter kategóriájában. „A Volkswagen Haszonjárművek ezzel sorozatban már ötödik alkalommal piacvezető Európában, miközben még tovább is tudtuk növelni előnyünket” – hangsúlyozta Schomburg. A Volkswagen Haszonjárművek további piacain is kiváló eredményeket ért el, Közép- és Kelet-Európában 36.500 (+36,6 százalék), az ázsiai/csendes-óceáni térségben 11.700 (+48,2 százalék), illetve Dél-Amerikában 141.100 (+20,6 százalék) járművet szállítva ki vásárlóinak. Mint Schomburg kiemelte, tekintettel kiváló termékpalettájára, specializált márkakereskedői és importőrei segítségével folyamatosan ügyfelei igényeire összpontosító tevékenységére, valamint kifejezetten pozitív márkaimázsára, világszerte további jelentős növekedési potenciált lát a Volkswagen Haszonjárművek előtt.

Pénzügyi mutatók – 2011

A Volkswagen Haszonjárművek pénzügyi mutatói 2011-ben rekord értékeket értek el. „Elsősorban a Caddy és az Amarok sorozatok értékesítésének növekedése emelte meg a 2010-es évhez képest eredményünket” – magyarázta Klaus-Dieter Schürmann, a márka igazgatótanácsának a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja. A márka forgalma 21,5 százalékkal 8,985 milliárd euróra (a megelőző évben: 7,392 milliárd euró) emelkedett, míg 449 millió eurós (a megelőző évben: 232 millió euró) működési eredménye eddigi abszolút rekordnak számít. Klaus-Dieter Schürmann ezzel kapcsolatban kiemelte: „E kiváló eredmény egyszerre tulajdonítható az értékesítési volumen emelkedésének, illetve az anyagköltségek az eredményesebb beszerzési tevékenységből adódó mérséklésének.” Szintén igen pozitív eredmény a 480 millió euróra adódó nettó cash-flow. A 17,5 százalékos tőkearányos eredmény, egyértelműen a minimumként meghatározott kilencszázalékos érték felett alakult. „Vállalatunkat tekintélyes eredmény és elkötelezett kollektíva, korszerű folyamatok, vezető műszaki színvonalú termékek, valamint szilárd pénzügyi alapok jellemzik. E tényezők továbbra is biztosítják mindazon rugalmasságot, amellyel az elkövetkező évek során is sikeresen erősíthetjük tovább pozícióinkat vetélytársaink nemzetközi mezőnyében” – mutatott rá Schürmann.

Kitekintés a 2012-es évre

„Annak érdekében, hogy mérsékeljük a hagyományos európai piacok ingadozásai felé meglévő piaci kitettségünket, néhány éve már sikeresen fokozzuk az Európán kívüli feltörekvő piacokon kifejtett tevékenységünket” – mondta Schreiber. E hónaptól például a Multivan a kínai, míg a Transporter és a Multivan az indonéz piacra is megérkezik. A márka további új piacaiként jelenik meg 2012-ben Nigéria, Angola és a szub-szaharai régió. „Csúcsminőségű termékeink révén minden lehetőségünk adott, hogy e térségekben is folyamatosan és hatékonyan aknázzuk ki piaci lehetőségeinket, természetesen alapvető európai piacaink elhanyagolása nélkül erősítve tovább márkánk nemzetközi jelenlétét” – folytatta Schreiber. Mint az igazgatótanács szóvivője elmondta, a Volkswagen Haszonjárművek ennek megfelelően közép- illetve hosszú távú célkitűzéseként globális piaci részesedését a jelenlegi 5,4 százalékról 10 százalékra tervezi bővíteni.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 188 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .