A DAF bemutatta új, légrugós, egyszeres áttételű tandem tengelyét, melyet kifejezetten az olyan nehéz szállítási feladatokra fejlesztett ki, ahol extra vonóerőre van szükség, korlátozott mértékű terepi használat mellett. Az új SR1360T kettős tengely 375 kilogrammal könnyebb a jelenlegi, off-road használatra szánt kerékagy-áttételes tandem tengelynél, és több mint 5%-os fogyasztáscsökkentést eredményez. Az új tengely minden szempontból teljesíti a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – „Kiemelt közlekedési hatékonyság”) programjának célkitűzéseit, azaz tovább csökkenti az üzemanyagfogyasztást és károsanyag-kibocsátást, és javítja a teherautó hatékonyságát.

Az SR1360T légrugózású kettős tengely a DAF CF85 és XF105 járművek minden 6×4-es és 8×4-es kerékképletű típusához kapható. Két változatban készül, ezek műszaki terhelhetősége 21, illetőleg 26 tonna, a vontatható összsúly a 70 tonnát is elérheti. Egyes speciális alkalmazási területeken a járműszerelvény teljes súlya akár 120 tonna is lehet. A kisebb üzemanyag-fogyasztás és önsúly mellett az új kettős tengely karbantartási költségei is kedvezőbbek, mivel a hátsóhíd csak háromévente, vagy 450.000 kilométerenként igényel olajcserét.

Az SR1360T kettős tengely különösen hasznos a nehéz rakományok szállításánál, ahol a járműszerelvény nagy össztömege miatt extra vonóerőre van szükség. A tengely ideális speciális távolsági fuvarokhoz, ráépített berendezésekkel ellátott és ECO-Combi járművekben, mivel szükség esetén 60 tonna vontatható súlyhoz is alkalmas.

A DAF ATe programja („Kiemelt közlekedési hatékonyság”)

A 6×4-es és 8×4-es kerékképletű járművekhez készülő, új tandem tengely minden szempontból megfelel a DAF ATe (Advanced Transport Efficiency – „Kiemelt közlekedési hatékonyság”) programjának, amely az üzemanyagfogyasztást és károsanyag-kibocsátást csökkentő, valamint a teherautó hatékonyságát javító megoldások teljes választékát kínálja. A program részét képezik a 12,9 literes PACCAR MX motor újításai is, így az új dugattyúk és a teljesen zárt kipufogócsonk, amely önmagában akár 3 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményezhet. Ezenkívül a motor öt perc üresjárat után automatikusan kikapcsol, a legnagyobb sebesség pedig gyárilag 89 km/ó helyett 85 km/órára lett beállítva – mindezek további 2-3 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást. A műszerfalon található központi kijelző jelzi az aktuális fogyasztást és a megtakarítást is, hogy ezzel is felhívja a járművezető figyelmét az üzemanyagtakarékosság fontosságára.

Forrás: DAF
.

(Ezt a cikket 229 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?