Bemutatók Hírek Járműtechnika Környezetbarát Márkahírek Renault

Egy Silent Green felépítményes, új Premium distribution Hybrys Tech teherautóval szállít a Jacky Perrenot a Casino csoport üzleteibe

December óta egy új Renault Trucks Premium Distribution Hybrys Tech teherautó közlekedik a lyoni régió útjain. A járművet a Jacky Perrenot szállító vállalat vásárolta, és jelenleg a Casino csoport megbízásából szállítanak vele Lyon belvárosi üzleteibe. A Frappa által kifejlesztett Silent Green felépítménnyel ellátott jármű a Casino csoport Citygreen koncepciójába illeszkedik. A hagyományos járműveknél csendesebb és tisztább teherautóval éjszaka sem probléma a szállítás.

Decemberben egy 310 lóerős, 26 tonnás, 6×2-es Premium Distribution Hybris Tech jármű tűnt fel Lyon utcáin, amely a belvárosi Casino üzletekbe szállít árut. A jármű kulcsait a Jacky Perrenot vállalat képviselőinek adták át. A vállalat, a Casino csoport Grigny-ben található Easydis nevű logisztikai leányvállalatának raktárából szállít árut.

Mario Tome, a Jacky Perrenot oktatási vezetője a Premium Distribution Hybrys Tech kormányánál azt hangsúlyozza, hogy a járművet « rendkívül egyszerű vezetni: egyetlen fuvar alatt megtanulható és nagyon pihentető. Az akkumulátorok megfelelő feltöltése és az elektromos üzemmódban való vezetés egy rövid képzéssel könnyen elsajátítható. Az elektromos üzemmód rugalmasabb vezetési stílust követel meg a hagyományos teherautókhoz képest. » A zajtalan jármű a járókelőkből is csodálkozást vált ki: « Az emberek megfordulnak utánunk – mulat Mario Tome – nem értik, hogyan közlekedhet hangtalanul egy ilyen hatalmas teherautó! »

A Renault Trucks közel három éve kísérletezik a hibrid technikával. Ez a meghajtás különösen a városi és városkörnyéki áruszállításban jelent ideális megoldást. A teljesen elektromos üzemmódnak köszönhető, közel 20 százalékos fogyasztáscsökkenésen kívül számottevően csendesebb az autó működése, ami nagyon fontos az üzletek környékén lakók szempontjából.

A Renault Trucks által kifejlesztett hibrid technika elve egyszerű: lehetővé teszi a jármű fékezésekor és lassításakor keletkező mozgási energia elraktározását, majd elektromos energiává alakítását az indulási szakaszban. Az elektromos energiát a hajtásról gondoskodó, teljesen különálló, feltöltést nem igénylő akkumulátorok tárolják. Az itt tárolt elektromos energiát használja fel a villanymotor.

A jármű elektromos üzemmódban indul. A villanymotor az indulástól körülbelül 20 km/h sebességig gyorsítja az autót, ekkor a dízelmotor veszi át a hajtást, ami így csak akkor működik, amikor a legkisebb a fogyasztása. Induláskor és lassú haladás esetén, amikor az üzemanyag-fogyasztás jelentős, kizárólag az elektromotor hajtja az autót, így a megtakarítás számottevő.

A Premium Distribution Hybrys Tech a Frappa által készített Silent Green felépítménnyel készül, amely a Lyonban tartott 2010-es Solutrans kiállításon innovációs díjat nyert. A csúszásgátlós alumínium padlót a menetzajok minimálisra csökkentése jegyében fejlesztették ki, amihez hozzájárul az elektromos hátsó ajtó is. A felépítmény hűtését a közvetlen nitrogén technika biztosítja, ami szintén zajtalan, mert termikus motor helyett szintén elektromotor hajtja. A Silent Green felépítmény megfelel a “Piek” címke követelményeinek.

A nitrogén hűtési rendszer másik előnye, hogy a CO2-kibocsátása nulla, így a felépítmény nemcsak a szállító, hanem a lakók számára is ideális. További előnye, hogy a raktér szeparált részeit különböző hőmérsékletre lehet beállítani, így lehetővé válik, hogy egy teherutóval, egyszerre szállítsanak fagyasztott termékeket és friss, hűtött árut. Az is fontos szempont, hogy a beállított hőmérsékletet kétszer olyan gyorsan éri el a raktér, mint a hagyományos hűtőfelépítmények esetén, így ideális körülmények között szállíthatók például a zöldségek.

Ez a hűtőfelépítményes jármű a Casino csoport Citygreen stratégiájának része, amelyet logisztikai leányvállalata, az Easydis tűzött zászlajára. A 2010-ben elindított cselekvési program az egyre tudatosabb környezetvédelmi politika megvalósítása érdekében kiemelt prioritásként kezeli a városi szállítás « utolsó kilométerét ». E törekvés jegyében a Casino csoport olyan járműveket használ, amelyek a nitrogéntechnikát a ”Piek” címke elnyeréséhez szükséges feltételek teljesítésével ötvözik. Idővel ezek az új járművek 1200 tonnával csökkenthetik az éves CO2-kibocsátást.

A több hetes lyoni és Lyon-környéki próbaüzemeltetés során a Premium Distribution Hybrys Tech meggyőzte a lakókat és a Casino üzletek tulajdonosait. A Lyon központjában található Charlemagne negyed Petit Casino üzletébe már hajnali öttől szállítanak. Karim Tolba, a bolt tulajdonosa így számol be: « Sok lakóépület van az üzlet környékén. Való igaz, hogy a kora hajnali szállítások sokszor megzavarták a lakók pihenését. Ezek a teherautók viszont szinte zajtalanok, ideálisak a belvárosi szállításokhoz. Több ügyfelünk is jelezte a pozitív változást ». Hajnali fél hattól kezdik kirakodni az árut a Casino üzletlánchoz tartozó Tassin la Demi-Lune nevű szupermarket előtt, melynek vezetője, Georges Paget is megerősíti: « Azelőtt bizony zajjal járt az áruszállítás, ez tény. A folyékony nitrogénnel működő hűtési rendszerrel ellátott, újgenerációs járművek azonban zajtalanok, így most már nyugodtan alhatnak a lakók ».

A Casino csoportról:

A Casino csoport a világ egyik vezető élelmiszerkereskedelmi vállalata.

A vásárlóihoz mind földrajzi értelemben, mind az ügyfélkapcsolat szempontjából közel álló Casino, különböző üzlettípusok kialakításával kíván maximálisan megfelelni a vásárlók legkülönbözőbb igényeinek: « Géant Casino», « Casino szupermarket », « Franprix », « Leader Price », « Monoprix », « Petit Casino », « Spar », « Vival » és « Cdiscount ». A Franciaországban 9500 üzletet számláló csoport 2200 üzletet tudhat magáénak. Latin-Amerikában (Brazília és Kolumbia) és Dél-kelet Ázsiában (Thaiföld és Vietnám), ezek a vállalatcsoport tevékenységének 40 százalékát képviselik.

2010-ben a Casino csoport konszolidált forgalma 29 milliárd euró volt; a vállalatcsoport mintegy 230.000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

A Perrenot-ról

A vállalatot 1945-ben hozta létre Gaston Perrenot, Saint-Donat-ban (Drôme, Franciaország). A csoport eleinte gyümölcs- és zöldségkereskedelemmel foglalkozott, majd 1965-től az alapító, a fia, a vállalatcsoport jelenlegi elnöke, Jacky Perrenot ösztönzésére a szállítási ágazat nagyarányú fejlesztésébe kezdett. A tevékenységek jelenleg a Zamenhof holding köré szerveződnek, amely a következő üzletágakat foglalja magába: szállítás és logisztika, gyümölcs- és ingatlankereskedelem.

A szállítási üzletág néhány jellemző adata a csoportban: 30 telephely Franciaországban, 350 millió euró árbevétel, 3100 alkalmazott és 2500 szállító jármű.

A Frappáról

A másfél évszázados családi múltra visszatekintő Frappa csoport hűen kötődik a régióhoz és az alapító értékekhez: a jól végzett munka szeretete, az ügyfelek megbecsülése és az odafigyelés az igényeikre. A felépítményeket gyártó Frappa az iparáganként szervezett osztályainak köszönhetően a szállítók valamennyi igényét képes kielégíteni. A Frappa Truck & Trailer, hűtőfelépítményes járművek megépítésével és értékesítésével foglalkozik. A Frappa Facilities Solutions területe a használt hűtőfelépítményes járművek kölcsönzése, finanszírozása, javítása, karbantartása és értékesítése. A Frappa Green Solutions az innovációra és kutatásra, valamint a fenntartható fejlődésre fókuszálva kívánja folyamatosan javítani termékeit. 2011-ben az Ardèche megyében működő középvállalat 160 embert foglalkoztatott, konszolidált árbevétele 35 millió euró volt.

A Renault Trucks-ról

A világ több mint száz országában 1500 értékesítési és szervizponttal van jelen az ipari teherjárművek piacán vezető szerepet játszó Renault Trucks, amelynek égisze alatt 14.000 elkötelezett, lelkes és felkészült alkalmazott dolgozik. A Renault Trucks 2,7-től 60 tonnásig terjedő haszonjárművek és ipari teherautók tervezésén, gyártásán és forgalmazásán túl elkötelezetten kiáll a közúti fuvarozás társadalmi megbecsülésének helyreállítása mellett. Hitvallása szerint ugyanis a társadalom összeomlana e nemes szakma nélkül.

Forrás: Renault Trucks
.

(Ezt a cikket 494 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .