A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben
Eddigi történelmének legjobb értékesítési eredményét érte el a Volkswagen Haszonjárművek 2011-ben. A márka világszerte 528 000 kishaszonjárművet adott át – 21,4 százalékkal többet, mint a megelőző évben (2010: 435 700).
- a Caddy családból 24,7 százalékkal többet, 160 600-at adtak át világszerte (2010: 128 800).
- aTransporter, a Caravelle, a Multivan és a California modellekkel együtt a T5 típus értékesítési darabszáma világszinten 5,2 százalékkal 155 800-ra nőtt (2010: 148 100).
- Crafterből világszerte 5,7 százalékkal több, azaz 39 600 talált gazdára (2010: 37 500).
- az Amarok pick up megháromszorozta globális eladásait, így 66 500 példányban kelt el (2010: 22 500).
- könnyűsúlyú Saveiro Pickup 11,5 százalékkal 81 200-ra növelte értékesítési darabszámát (2010: 72 800).
- klasszikus T2 kisáruszállító 25 100 darabos értékesítésével 3,6 százalékos visszaesést könyvelhetett el a megelőző év eredményéhez képest (2010: 26 100).
„Most először adtunk el jóval több mint félmillió kishaszonjárművet.” – mondta Harald Schomburg, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Termékeink folyamatos, kétszámjegyű növekedést mutatnak a hazainak számító európai és az Európán kívüli piacokon egyaránt.”
Nyugat-Európában jelentős, 17,9 százalékos növekedést ért el a márka, ismét tovább erősítette piacvezető pozícióját, ugyanis 289 750 kishaszonjárművet értékesített vásárlóinak (2010: 245 700). „Európában 2011-ben háromszor dinamikusabb növekedést értünk el, mint a teljes piac bővülése.” – emelte ki Schomburg. „Értékesítési rekordunk nemcsak gazdasági okoknak köszönhető, hanem erős és hatékony termékeink, illetve elkötelezett és szakmailag felkészült értékesítési csapatunk teljesítménye is egyértelműen nagy szerepet játszott ebben.”
A Volkswagen Haszonjárművek a közép- és kelet-európai régiókban szintén jó értékesítési eredményeket ért el. Itt 36,6 százalékos növekedés mellett 36 500 kishaszonjármű talált gazdára (2010: 26 700).
A Volkswagen Haszonjárművek márka 2011-ben különösen nagy növekedést mutatott a nemzetközi piacokon. Említést érdemel Afrika (+89 %), Ausztrália (+45 %) és az ázsiai, illetve csendes-óceáni térség (+48 %). A Volkswagen Haszonjárművek márka Dél-Amerikában 20,9 százalékkal 137 400-ra növelte értékesítési darabszámát – itt a legjelentősebb piacok Brazília, 14,6 százalékos növekedéssel, és Argentína, ahol 77 százalékkal erősödött az értékesítés.
„A számok alapján márkánk 2011-ben a világ legtöbb részén jelentős, kétszámjegyű növekedést ért el. Számos piacon rekorderedményt könyvelhettünk el – nemcsak az értékesítés, hanem a piaci részesedés terén is. Az új évet még a számunkra kimagaslóan eredményes 2007-es év számainál is jobb rendelésállománnyal kezdjük.” – mondta Schomburg. „Nemzetközi jelenlétünkre összpontosítunk, így jól felkészültünk a lehetőségekre és a veszélyekre egyaránt, amelyeket a 2012-es év tartogathat számunkra.”
Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.
(Ezt a cikket 177 alkalommal tekintették meg.)