Hírek Kishaszonjárművek Márkahírek Versenyek Volkswagen

Bevetésen a Volkswagen Haszonjárművek a 2012-es Dakar ralin

• Első ízben vesz részt az Amarok automata sebességváltóval, a rövidfülkés Amarok és a Crafter 4MOTION
• Összesen közel 40 jármű indult kiszolgáló és rendezőségi autóként a ralin

A Dakar rali a világ egyik legkeményebb motorsporteseményének számít. Rendkívüli módon próbára teszi úgy az embert, mint a gépet. A Volkswagen Haszonjárművek sorozatban harmadszor támogatja tekintélyes flottával ezt a rangos rendezvényt. Mindeközben szélsőséges körülmények között tesztelheti legújabb termékeit.

Számos újdonságot tartogat a 2012-es Dakar rali. A starthelyszín immár nem az argentin fővárosban, Buenos Airesben, hanem az ettől mintegy 500 kilométerre délre fekvő tengerparti üdülőhelyen, Mar del Plata városában volt. Másrészt az eddigiekkel ellentétben a rali mezőnye nem keresztben szeli át oda-vissza a földrészt, Argentínába visszaérkezve, hanem Chiléből északi irányban haladva éri el Peru fővárosát, Limát. Továbbá az elmúlt három évben győzedelmeskedő Volkswagen csapat idén nem vesz részt a versenyen, mivel a Motorsport részleg a hivatalosan is bejelentett rali-világbajnokságba való 2013-as beszállásra készül (a Polo R WRC-vel).

Egyéb tekintetben azonban nem változott a verseny. A Dakar rendezőségének sorozatban harmadik alkalommal a Volkswagen Haszonjárművek a hivatalos járműbeszállítója. A márka „Hivatalos Szállítóként” 30 Amarokot – köztük az újdonságnak számító automata sebességváltós és rövidfülkés változatokkal –, valamint nyolc Multivan Panamericana modellt állított csatasorba. Ezenkívül a kísérőflotta újdonsága még: egy Crafter 4MOTION az Achleitner összkerékhajtási rendszerével.

A műszaki gépátvételen az összes jármű problémamentesen megfelelt. Ennek során az előírt vészhelyzeti berendezéseket (többek között a műholdas segélyhívórendszert) éppúgy ellenőrizték, mint az elsősorban a nehéz sivatagi etapokon fontos biztonsági felszereléseket. A legtöbb Amarok olyan engedéllyel is rendelkezik, amellyel a versenyútvonalon is haladhat, így ezeket borulókerettel, kagylós versenyüléssel és ötpontos biztonsági övvel is ellátták. A csapatok már a papírok ellenőrzésének bonyodalmain is túljutottak, amely során például a vezetői engedélyt és a betegbiztosítást kontrollálják.

Mintegy 250 ezer néző kísérte figyelemmel a startot a Plaza Colon téren Mar del Plata központjában, illetve a környékbeli utcákon, akik lelkesen búcsúztatták a rali mezőnyét és a kísérőjárműveket. A startemelvényen 178 motorkerékpár, 30 quad, 161 autó és 74 kamion gördült át. A Dakar-karaván előtt mintegy 9000 kilométer áll.

Az útvonal először Argentínán vezet keresztül, majd a Pampán át eléri az Andokat, innen a 4800 méter magas San-Francisco hágón keresztül a mezőny átjut Chilébe, ahol a Copiapo nevű bányászvárosban a félidőben,  január 8-án pihenőnapot tartanak.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 229 alkalommal tekintették meg.)

LEAVE A RESPONSE

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .