• Gázüzemű modellváltozat több mint 10 százalékkal mérsékelt szén-dioxid-kibocsátással
• Kedvező és közkedvelt alternatív üzemanyagú hajtásrendszer
• Kategóriája egyetlen gyárilag kínált LPG-üzemű modellje

A Volkswagen Haszonjárművek Caddy „bestsellerének” új generációja tavaly jelent meg a piacon. Az akár 21 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátással működő TDI- és TSI-motorok, valamint a még tovább mérsékelt üzemeltetési költségszint avatja az új Caddy-család tagjait az egyik leginnovatívabb városi kishaszonjárművé.  Most már Magyarországon is rendelhető a Caddy gázüzemű változatában 4.360.000 Ft+Áfa áron. Az alternatív üzemanyag alkalmazásával nem csupán szén-dioxid-kibocsátása csökken több mint tíz százalékkal, hanem üzemanyag-költségei is jelentősen mérsékelhetők.

Kettős üzemével – az üzemanyag-ellátás egy egyszerű kapcsolóval benzinre is átváltható – az új Caddy BiFuel üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt igen kedvezően alakul: a 75 kW/102 LE teljesítményű, 1,6 literes, négyhengeres erőforrással szerelt zárt áruszállító kivitel 10,3 liter gázt igényel 100 kilométerre.
Tisztán benzinüzemben használva a Caddy BiFuel ugyanezen a távon mért 8,0 literes (szuper) igényével szintén igen takarékosnak számít. A gázüzemű Caddy környezetvédelmi mérlege így a vele összevethető benzines modellhez képest bő tíz százalékkal kedvezőbb szén-dioxid-kibocsátást tartalmaz.

A kiegészítő gáztartály 44 literes, és a jármű használhatóságának, illetve rakterének korlátozása nélkül a padlózat alatt kapott helyet. A 60 literes benzintartállyal együtt összesen több mint 1100 kilométeres hatótávot biztosít az új Caddy számára, ami tisztán LPG-üzemben 430 kilométerre adódik.

Magyarországon a benzin és gáz árarányát figyelembe véve kb. 30-40 százelékkal olcsóbban autózhatunk autógázzal, sőt a kisebb olaj fogyasztás miatt további költségmegtakarítás érhető el. A sokkal kedvezőbb gáz-levegő keveredésnek köszönhetően a motor kopás mintegy 30-40 százalékkal csökken, így nő a gázüzemű motor élettartama. Az autógáz-ellátási infrastruktúra kedvezőnek mondható, a töltőállomások hálózata Európa-szerte nagy kiterjedésű és viszonylag sűrű, Magyarországon már több mint 300 helyen van lehetőségünk LPG gázt tankolni.

A gyárilag készült megoldás számos előnyt kínál az utólagosan beépített autógáz-rendszerekkel szemben. Az autót többek között széles körű tartós teszteknek vetik alá és a gáztartállyal ütközési tesztet is végeznek, így különösen biztonságos. Mindemellett a teljes járműre érvényes garancia természetesen a gázrendszer minden elemére is kiterjed. A Caddy LPG BiFuel modell a Caddy valamennyi változatban szerepel a kínálatban.

Forrás: Volkswagen Haszonjárművek
.

(Ezt a cikket 217 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?