A DAF bemutatja a CF85 és XF105 ATe modelleket

Az új CF85 és XF105 ATe modelleknél a 12,9 literes PACCAR MX motor egy AS Tronic automata sebességváltóhoz kapcsolódik, melynek kialakításakor a vezérelv az üzemanyag-felhasználás csökkentése volt sebességváltásnál. A jármű vezetője válthat manuálisan 30 km/h sebesség alatt, valamint az MX motorfék használatakor; minden más esetben az elektronika dönt a sebességváltás ideális időpontjáról.
Az ATe modellek áttételi viszonya közvetlen hajtásnál 2,69:1, az üzemanyag-fogyasztás optimalizálása érdekében. A 2,53:1 áttételi arányú változat kisebb terhelésű használat és alkalmazások esetén hasznos. Az ATe modellekben tanítható sebességtartó automatika áll a vezető rendelkezésére, mely segít az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. A DAF motorféke, mellyel javítható az üzemanyag-felhasználás és a terhelhetőség is, lassítófékként üzemel.
Mindezen felül az összes CF85 és XF105 ATe modellhez a DAF az EcoDrive vezetői tanfolyamot* is felkínálja, mellyel a tényleges üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás értéke átlagosan 3-5%-kal csökkenthető.
DAF ATe
Az új CF85 és XF105 ATe változatok a DAF azonos nevű ATe (Advanced Transport efficiency – Fejlett szállítási hatékonyság) programjának részét képezik, amely program az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás további csökkentését, valamint a kamion gazdaságosságának növelését eredményező intelligens megoldások teljes körű csomagja. Az ATe modellekbe beépített motorok automatikusan leállnak, ha az alapjárat ideje meghaladja az öt percet, és a gyárilag beállított maximális sebesség 85 km/h értékű a 89 km/h helyett; ezáltal 2-3%-os csökkenés érhető el az üzemanyag-felhasználás és a CO2-kibocsátás terén. Az alapfelszereltség részét képezi a központi kijelző aktuális és elért üzemanyag-fogyasztást jelző információja, melynek célja a járművezető figyelmének a kisebb üzemanyag-fogyasztás fontosságára történő irányítása.
Az új CF85 és XF105 ATe járművek 12,9 literes PACCAR MX motorral kerülnek forgalomba, amely 340 kW/460 LE teljesítmény leadására képes, rendkívül környezetbarát EEV változatú, és esetében a legfrissebb fejlesztések már végrehajtásra kerültek. Az új dugattyúk és dugattyúgyűrűk a belső súrlódási értékét még alacsonyabb szintre csökkentették, ezáltal tovább javult a motorok gazdaságossága. E cél érdekében az üzemanyag-befecskendező és a kenőolajrendszer optimalizálása, valamint a motorvezérlő rendszer további finomítása került megvalósításra. A DAF a tehergépjármű-ágazatban elsőként alkalmazza a hőálló burkolatot nemcsak a turbófeltöltőnél, hanem a kipufogócsonk-egységnél is. Ez a levegőszabályozás további javulását eredményezi, mivel a turbó nagyobb hatékonysággal működik. A PACCAR MX motor fejlesztései akár 3%-os üzemanyag-megtakarítást is jelenthetnek, valamint a CO2-kibocsátás csökkenését, a körülmények és az alkalmazási területek függvényében.
A DAF a 4×2-es CF85 és XF105 ATe vontatókat a tágas Space Cab fülkével bocsátja piacra.
*) Azokban az országokban, ahol a DAF Ecodrive vezetői tanfolyam bevezetésre került.
Forrás: DAF
.
(Ezt a cikket 361 alkalommal tekintették meg.)