A teljes típuskínálat továbbfejlesztése a csúcson tartja a Nissan könnyű haszonjárműveit

  • Sokcélú és széles kínálat
  • A Pickuptól és a kisáruszállítóktól a nehéz teherautókig
  • A teljes kínálatban Euro 5-ös és az EEV (fokozottan környezetkímélő) szintnek megfelelő motorok
  • Alacsony üzemeltetési költségek az alábbiaknak köszönhetően:
    • Csökkentett üzemanyag fogyasztás
    • Meghosszabbított szerviz-intervallumok
    • Alacsonyabb károsanyag-emisszió
    • Innovatív felszereltségi elemek és opciók
    • Európai, spanyolországi gyártás

Az NV400 piacra vezetésével, valamint az NV200 és az Evalia új motorjának bemutatásával egy időben a Nissan fontos módosításokat végzett teljes kishaszonjármű-kínálatán.

Ezek az átdolgozások kihangsúlyozzák, hogy a Nissan milyen komolyan veszi a kishaszonjármű-piacot, és megerősítik a társaság állandó továbbfejlesztésre vonatkozó politikáját, melynek célja, hogy áruszállítóit és teherautóit még vonzóbbá, a gyakorlatban még használhatóbbá, költséghatékonyabbá tegyék a fogyasztók számára.

Jobb teljesítmény, alacsonyabb üzemanyag fogyasztás és emisszió, csökkentett üzemeltetési költségek, gazdagabb felszereltség, ötletes technológia – ezek azok a motívumok, amelyek végigvonulnak a Nissan teljes kishaszonjármű-palettáján.

Primastar

A Nissan közepes méretű zárt áruszállítója, amely az NV200 és az NV400 között helyezkedik el, és a szövetséges partnerrel, a Renault-val együttműködésben készül. A legutóbbi változat bemutatására 2010 júniusában került sor, ez a kényelmet és a könnyű kezelést helyezte e középpontba. Az ajánlatban már szerepelt az új automata klímaberendezés és a mobiltelefon Bluetooth-os csatlakoztatási lehetősége. Az emisszió csökkentés céljából beépítették a dízel-részecskeszűrőt (DPF), továbbá meghosszabbították a szerviz-intervallumokat.

2011-ben a Primastar első kerekeit 2,0 l-es dCi dízelmotor hajtja. Az Euro 5-ös követelményeknek teljes mértékben megfelelő motor teljesítménye 90 LE (60 kW) vagy 115 LE (84 kW), nyomatéka pedig 260, illetve 300 Nm.

A modern és innovatív áruszállító, a Primastar hasznos teherbírása az 1285 kg-ot is elérheti. A Primastar személyszállításra alkalmas kombi és ablak nélküli zárt áruszállító kivitelben is kapható. A Primastart Barcelonában gyártják, ahol Renault Trafic és Opel Vivaro márkafelirattal is készül.

Cabstar

A Spanyolországban gyártott, kemény és több felhasználási célra alkalmas Cabstar sokféle változatban érhető el: dobozos felépítménnyel, billenőplatóval, oldalra billenő rakfelülettel, egyszerű vagy dupla vezetőfülkével, normál vagy ikerkerekes hátsóhíddal. Háromféle tengelytávval gyártják, 2,8-4,5 tonna közötti megengedett össztömeg-tartományban, 2760 kg-os hasznos teherbírása kategóriájában a legjobb.

A 2,5 és 3,0 l-es, négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű dízelmotorok most már Euro 5-ösök, és teljes mértékben elő vannak készítve arra, hogy legfeljebb 7% telített zsírsavas metilésztert tartalmazó B7 üzemanyagot használjanak. E motorok kisebb változatának teljesítménye a 2011.évi továbbfejlesztés révén 110-ről 122 LE-re, illetve 130-ról 136 LE-re nőtt. A nyomatéki adatok változatlanok maradtak (250, illetve 270 Nm). A 3,0 l-es motor 150LE-t és 350 Nm-t produkál, és megfelel az EEV (fokozottan környezetkímélő) besorolásnak.

Mostanra az összes Cabstar motort az alapkivitelben felszerelik kettős regenerációjú részecskeszűrővel; az üzemeltetők a regeneráló rendszert kézzel is beindíthatják, ha az üzem közben nem éri el az automatikus regeneráláshoz szükséges viszonyokat (azt, hogy az autó 30 percen keresztül 60 km/h sebességgel haladjon).

A járművet érintő további módosítások: új, karbantartást nem igénylő kardántengely, nagyobb tengelykapcsoló, üzemanyaghűtő berendezés, áttervezett kipufogó rendszer. Mostantól elérhető a részlegesen önzáró differenciálmű is. A vizuálisan megjelenő módosítások: új első lökhárító, módosított márkajelek. Javult a vezetőfülke zajcsillapítása, módosult a szellőzőrendszer. Az új opciós csomagok a felszereltség költséghatékony bővítését szolgálják, hogy a teherautó megfeleljen bizonyos különleges követelményeknek.

A szerviz-intervallumot 40.000 km-re növelték, ezt új olajcserére figyelmeztető rendszer segíti elő. Ez figyeli a motorolaj minőségét, és a műszerfalon elhelyezett kijelzőn keresztül ad információt a vezetőnek.

A differenciálmű-áttétel módosításával, továbbá a YD motor hatásfokának javításával, a motorral akár 8%-os üzemanyagfogyasztás-csökkenést sikerült elérni. Az így lecsökkentett üzemeltetési költségek, valamint a könnyű vezethetőség a Cabstart favorittá avatták azon kis- és közepes vállalkozások, független üzemeltetők körében, amelyek praktikus, megbízható és sokféleképpen használható szállítóeszközt keresnek.

Annak ellenére, hogy külső méretei kicsik, rakodóterének méretei kategóriájának legjobbjai közé emelik, tágas vezetőfülkéje és az abból nyíló kiváló előrelátás könnyűvé teszi vele a manőverezést. A Cabstar számos olyan tulajdonságot vagy opciót felvonultat, amit sokkal inkább a személyautókban lehet megtalálni.

Az emelkedőn elindulást segítő rendszer (EHS) praktikus biztonsági megoldás, ami segít megakadályozni, hogy az emelkedőn elinduló teherautó hátraguruljon. Most már a Cabstarban is elérhető a nagyon hatékony, de megfizethető árú Nissan Connect érintőképernyős műholdas navigációs és kommunikációs rendszer, valamint a  kulcs nélküli zár, az elektromos ablak és a légkondicionáló.

A 2DIN méretű készülék szerves része az 5 coll méretű érintő-képernyő, amelyet a könnyen használható, intuitív módon kezelhető kezelőelemekkel együtt a műszerfal közepén, annak felső részén helyeztek el. A navigációs rendszer jól áttekinthető utca-térképet jelenít meg, nem csak az olcsóbb készülékeknél szokásos haladási irányt megadó jelzéseket, és kilenc nyelven programozható. Az SD-kártyával könnyedén frissíthető térképek Nyugat- és Kelet-Európát, valamint Oroszországot fedik le.

A rendszer tartalmazza a TMC szolgáltatást, a Bluetooth telefon-csatlakoztatási lehetőséget, valamint AUX-in és USB csatlakozókat, melyek segítségével a memóriakártyán vagy MP3/iPod készüléken tárolt zenék is lejátszhatók a Cabstar audio-rendszerén.

A Nissan Bluetooth kéz nélküli telefonrendszer lehetővé teszi, hogy a vezető haladás közben a kormányon tartsa a kezét. A rendszer lehalkítja a jármű audio-rendszerét.

Atleon

A Nissan által Európában forgalmazott legnagyobb teherautó, az Atleon az egyik legsokoldalúbban használható közúti szállítóeszköz. A felépítmény-készítők körében népszerű spanyol gyártmányú Atleon szinte minden igénynek képes megfelelni.

Az erős Nissan-jelleggel rendelkező, stílusos Atleon az 5390 mm-7920 mm hosszúsági tartományon belül sokféle méretben készül, megengedett össztömege 3,5 tonna és 8 tonna között mozog. Kétféle négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízel motorral érhető el: a 3,0 literes teljesítménye 150 LE, nyomatéka 350 Nm, a 4,5 literesé 185 LE, illetve 700 Nm. Mindkettő Euro 5-ös, és teljes mértékben elő vannak készítve arra, hogy legfeljebb 7% telített zsírsavas metilésztert tartalmazó B7 üzemanyagot használjanak. A 3,0 literes ZD motor megfelel az EEV (fokozottan környezetkímélő) kritériumoknak is.

2011-ben a legtöbb módosítás a 3,0 l-es ZD motorral hajtott változatokon történt. A Cabstarhoz hasonlóan itt is alapfelszereltség a kettős regenerálású részecskeszűrő, a rendszer megengedi a vezetőknek, hogy kézzel vezéreljék, ha az jobban beleillik az időbeosztásukba. A fő szerviz-intervallumok hossza 30.000 km marad, és a kedvezőbb üzemanyag fogyasztás érdekében módosították a differenciálmű áttételét – a csökkenés elérheti a 7,2 %-ot.

Navara

Európa legnagyobb darabszámban eladott pick-upja, a Navara személyautókra jellemző kényelmet és dinamikusabb vezethetőséget hozott be a kishaszonjármű-piacra. Erőteljes létraalváza, kapcsolható összkerékhajtása, az alacsonyabb áttételű terepfokozattal együtt a Navarát ideálissá teszi az olyan ágazatok – pl. építkezés – számára, ahol minden körülmények között szükség van a tapadás kihasználására.

A különböző teljesítményű változatok között elérhető a műszakilag nagyon fejlett 3,0 l-es, 230 LE-s és 550 Nm nyomatékú V6-os dízelmotor, míg a népszerű 2,5 l-es dCi dízelmotor jelentős továbbfejlesztésen ment át.

A módosítások közé tartozik, hogy új, sokkal jobb hatásfokú közvetlen befecskendező rendszert alkalmaztak, az új, párhuzamos levegőcsere-csatornákkal rendelkező hengerfej növeli az égési folyamat perdületének hatásfokát, simábbá teszi a beszívott és a kipufogó gázok áramlását. A szintén mostantól alkalmazott elektromos vezérlésű, változó fúvókájú turbó (VNT) gyorsabb reagálást eredményez, mint a korábbi hidraulikus vezérlés.

Ezek a fejlesztések nemcsak a teljesítményt növelték, de csökkentették a károsanyag-emissziót és az üzemanyag fogyasztást is. A kibocsátás csökkentését elősegítette, hogy a kipufogógáz-visszavezető rendszerbe (EGR) beépítettek egy megkerülő szelepet is. Ez elősegíti, hogy az EGR rendszer a hidegindítás követően gyorsabban felmelegedjen, ami által a szénhidrogén- és koromkibocsátás jelentősen lecsökken. Az eredmény: a teljesítmény és a nyomaték egyaránt 11%-os növekedése, aminek köszönhetően a motor továbbra is a vezető helyen van kategóriájában. A teljesítmény 19 lőerővel 190 lóerőre nőtt, míg a  47 Nm-es nyomaték-növekmény hatására a maximális nyomaték 450 Nm.

A további tökéletesítő módosítások, köztük az elektronikus stabilitási program (ESP) alkalmazása az aktív és a passzív biztonságot növelik. Ide tartozik még a korszerű, érintő-képernyős műholdas navigációs rendszer, a prémium-hangzású Bose audio-rendszer és a tolatókamera. A belső minőség fokozása és számos formatervezési változás segíti, hogy a Navara továbbra is dögösen nézzen ki.

Forrás: Nissan
.

(Ezt a cikket 2664 alkalommal tekintették meg.)

Vélemény, hozzászólás?